Kun myytte vaatteita netissä

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti
ihmettelen
Elikkäs, kun myytte vaatteita netissä ja tulee postituksen aika, pakkaatteko vaatteet muovipussiin (roskapussiin), kirjoitatte osoitetiedot pussin päälle ja viette postiin lähetettäväksi vai ostatteko kenties postista kunnon pakkauksen?
 
tossuliini
Mä ainaskin yritän hakea kaupasta vaikka laatikon mihin pakkaan ne mitä lähetän, nytkin on varastossa oottamassa muutama pakkauslaatikko jospa sais taas kohta lähetettyä jonkun paketin matkaan.
 
Lähinnä käytän kyllä kirjekuoria. Postin Helposti-paketit on kyllä käteviä jos paketissa on enemmänkin tavaraa, mutta muuten ne postin pakkausmateriaalit on kalliita. Toiset myyjät veloittavat ne kulut ostajalta ja harva ostaja haluaa maksaa enää mitään ekstraa rankkojen postimaksujen päälle. Minusta muovipussi ei ole hyvä pakkaus, koska se ei kestä. Itse pakkaan siistiin, kestävään ja kevyeen pakettiin joihin löytyy matsku töistä :). Olen kyllä itse saanut vaatteen joskus ihan tyhjässä kahvipussissakin ja aikamoisia virityksiä on saanut postistakin kantaa ulos :D . Pääasia minusta on, että ostokset tulee ehjänä perille, koska minä en ainakaan säästä niitä pakkauksia =) .
 
vieras
En mä nyt sentään ohuita roskapusseja käytä mutta olen todennut erittäin hyviksi paketoimisvärkiksi esim.vaippapussit,joidenkin kauppojen pussit joissa vahvempaa muovia,niitä käytän todella paljon mutta parhainta on nuo vaippapussit ja sitten kirjekuoria myöskin :):)
 
mii
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Ifiltä tulleisiin pahvipakkauksiin. Ovat mahdottoman käteviä, ja juuri sopivan kokoisia.
Näitä ja kirjakerhon paketit säästän kaikki. Tavalliset kauppamuovipussit on kans hyviä, roskapussit on liian ohuita.
 
Diipeli harmailee
eikös se tule halvemmaksi jos saa paketin olemaan niin littana että mahtuu vaikka postiluukusta sisään =) Itse teen myös omia patentteja koska postin laatikot ymym tosi kalliita. Hyväksi olen todennut myös ruokakaupan paperikassit,ne sitten teipillä mahollisimman littanaksi että mahtuu siitä aukosta(kokeilevat aina postissa) ja jos ei mahu niin sitten hinnaksi tulee vähintään 5,40?,muutoin voi selvitä parilla eurolla
 
nettimamma
paketoin aina mahdollisimman keveesti mutta tukevasti. juuri noi kirjakerhon laatikot sun muut painaa ihan sikana ja siks en niitä juuri käytä. punnitsen ja mittaan kotona et mikä pakkaustapa on edullisin. joskus laitan samalle ostajalle useemmas kirjeessä, kas niin menee halvemmalla. käytän siis aika lailla aikaa ton pakkaamisen miettimiseen jotta se on ostajalle edullisin mahdollinen.
 
Lankatilauksissa tulleet pahvipussit ovat todella hyväi, samoin pienet laatikot. Suurimmaksi osaksi kuitenkin käytössä helposti-kuoret. (helppo sujauttaa täällä maalla aamulla omaan postilaatikkoon ja postinjakaja ottaa mukaansa)
 
vieras
Yksittäiset vaatekappaleet lähtee useimmin helpostikuoressa (postimaksuakaan ei tuu kuin 0,85e), vähän isommat vaatteet esim kirjakerhon laatikossa mahtuu kuitenkin postiluukusta joten ei mee kuin kirjeen postimaksu.
Jotkut elintarvike pakkaukset on kanssa sopivia, jos tulee kotoa tyhjeksi niin saatampa säästää (on joskus lähtenyt tavaraa muropaketissakin).
Paketteihin löytyy yleensä joku laatikko tai vastaava missä postitan
 

Yhteistyössä