Kun mikään ei tunnu miltään... = ( , naiset auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiira

Vieras
Eli kaikki elämässä hyvin, ei lainaa, ei rahahuolia, ihanat lapset ja miehen kans menee hyvin, MUTTA vimpan synnytyksen jälkeen ( siitä tosin jo pian2vuotta) kadonnu elämänilo.

En niinkus osaa nauttia mistään. Elämä tasapaksua ja niinkus otsikos luki niin mikään ei tunnu miltään = (
Ennen niin herkkis,joka iloitsi lasten iloa/surua ei reagoi oikein mitenkään.

Mun hormoonikierto sekaisin ja mietinkin et vaikuttaako se näin mieleen vai voiko mulla olla masennus jopa????
Voisko jostain luontaistuotteesta saada apua???
Auttakaa.....

Eipä tuohon muuta osaa ehdottaa kun ammattiapua.
Voihan se sekaisin oleva hormoonitoimintakin vaikuttaa, mutta sekin on korjatavissa lääkkeillä, eikä ne mielialalääkketkään sen kummempi juttu ole kun muutkaan lääkkeet.
Ite uskon, että hormoonitoiminta ja mielialat on paljonkin tekemisissä keskenään; mulla kuukautiset niukentui tai paremminkin normalisoitui,nää ei kestä viikkoa eikä vuoda kun hanasta, kun aloin syödä masennuslääkkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä en haluis ekaksi keinoksi lääkkeitä vaan oon kuullut et esim. e-epa auttaa masennukseen??

Kellään tietoa?
Voihan sitä koittaa, eihän se ainakaan mitään ota, jos ei annakkaan. Jokatapuksessa ne on terveelliseksi todettu ja aivoille välttämättömäksi.

Sellaisten asioiden tekminen -vaikka väkisin- mistä ennen sai iloa, ja liikunta on tietysti myös noita lääkkeettömiä keinoja.
Mutta ei sitälääkitystäkään kannata pelätä, jos lääkäri sen aihelliseksi katsoo.

Joo, epa:a ja dha:ta sisältävät kalaöljyvalmisteet (esim. lysin forte) voivat auttaa masennukseen, mutta suosittelisin silti, että meet juttelee perheneuvolaan tai seurakunnan kriisiterapiaan tms. mitä nyt teidän kunnassa onkaan tarjolla. Lääkkeitä sun on ihan turha pelätä, ja jos et meni heti ekaks millekään lääkärille vaan psykologille, niin nehän ei edes lääkkeitä anna vaan apu voi löytyä jo pelkistä keskusteluista jne.

Gynekologillekin kannattaa puhua, jos kyse on sekavasta hormonikierrosta, niin silloin hän on paras apu.

Mutta kaivele siis vaikka netistä kuntasi mielenterveys/neuvolan yhteystiedot tai seurakuntasi palvelut (ainakin täällä seurakunta tarjoaa psykologin ja psykoterapeuttien vastaanottoa ilmaiseksi myös kirkkoon kuulumattomille!) ja varaa aika psykologille! Hän ainakin osaa neuvoa mihin lääkärille kannattaa mennä, jos ei osaa itse auttaa.

Yhteistyössä