Kun mikään ei enää riitä... (laihduttamisesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
tuottamaan hyvää oloa... mitäs sitten?

Olen laihduttanut 25 kiloa ja olisin nyt jo himpun verran alle normaaliyläpaino rajan... lenkkeilen joka päivä ja olo ollut hyvä tähän asti, ruokailu säännöllistä ja kattelen edelleen mitä syön ja miten paljon... MUTTA, musta tuntuu ettei tää riitä.... peilikuva ei enää näytäkään hyvälle ja tunnistan itsessäni ja ajatuksissani piirteitä, jotka ei ehkä olekaan enää "terveitä" ... tuntuu et tää laihduttaminen on jääny päälle vaikka laihdutettavaa ei olekaan enää... Jotenkin vaikee selittää... Miten saisin oman minäkuvani realistiseksi, et nyt näin mulla ois hyvä olla?

tee ruokalista jota noudatat,ilman että tarvii miettiä mitä syöt seuraavaksi,esim aamupalalla 2 palaa leipää,2tl voita,2 juustoa,kurkkua ja tomaattia,kuppi kahvia ja hedelmä
lounas 1 peruna/1dl pastaa/1dl riisiä tms näin ni syöt oikeen määrän ilman että alat panikoida mikä on liikaa tai liian vähän. ja ajan kanssa alat unohtaa panikoimisen.

jonkun sortin syömishäiriö on sulle siis puhjennut ja voit vaiks tk:n lääkärin kans käydä puhumassa.
tai ravitsemusterapeutin kanssa.

nythän oot tavallaan "valmis" laihdutuksessa ni se painoin pudotus ei enää tuota iloa. koita saada ilo siitä ku käyt vaik kerran viikossa vaaálla ja oot saanu painon pysymään samassa tai +-2kg

Alat täyttää elämääsi muilla asioilla. Tähän asti painonhallinta on ollut suuren huomiosi kohde joka päivä, nyt on aika jättää se ikään kuin taka-alalle. Tee muita kivoja asioita, harrastuksia, ihmisten kanssa olemista ym.

Alkuperäinen kirjoittaja wb:
tee ruokalista jota noudatat,ilman että tarvii miettiä mitä syöt seuraavaksi,esim aamupalalla 2 palaa leipää,2tl voita,2 juustoa,kurkkua ja tomaattia,kuppi kahvia ja hedelmä
lounas 1 peruna/1dl pastaa/1dl riisiä tms näin ni syöt oikeen määrän ilman että alat panikoida mikä on liikaa tai liian vähän. ja ajan kanssa alat unohtaa panikoimisen.

jonkun sortin syömishäiriö on sulle siis puhjennut ja voit vaiks tk:n lääkärin kans käydä puhumassa.

nythän oot tavallaan "valmis" laihdutuksessa ni se painoin pudotus ei enää tuota iloa. koita saada ilo siitä ku käyt vaik kerran viikossa vaaálla ja oot saanu painon pysymään samassa tai +-2kg

Tuo on totta tuo, et olen tavallaan "valmis" ... Päämäärä, jonka vuoksi olen hikeä puskenut ja tehny kovasti töitä, on nyt saavutettu, mitäs sitten? Pahin pelkoni on takaraivossa, et kun hellitän otetta likkumisen ja syömisen suhteen, palaan takaisin siihen, mikä olin vuosi sitten... VIHASIN ITTEÄNI SILLOIN!!! Balanssi asioiden suhteen on multa kadonnut..

Kiitti muuten vinkistä, et kirjata ylös mitä pitää syödä... mut se ei poista tätä omaa oloa päänupista, et haluaa lisää laihtua...

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Alkuperäinen kirjoittaja wb:

Tuo on totta tuo, et olen tavallaan "valmis" ... Päämäärä, jonka vuoksi olen hikeä puskenut ja tehny kovasti töitä, on nyt saavutettu, mitäs sitten? Pahin pelkoni on takaraivossa, et kun hellitän otetta likkumisen ja syömisen suhteen, palaan takaisin siihen, mikä olin vuosi sitten... VIHASIN ITTEÄNI SILLOIN!!! Balanssi asioiden suhteen on multa kadonnut..

Kiitti muuten vinkistä, et kirjata ylös mitä pitää syödä... mut se ei poista tätä omaa oloa päänupista, et haluaa lisää laihtua...

No jos olet normaalipainon ylärajalla kuitenkin melkein, niin voithan tehdä tuon ruokalistasysteemin sillai, että sillä voisit ehkä vielä vähän laihtua. Jätä kuitenkin puntari kaapin nurkkaan ja ala nauttia elämästäsi ja liikunnasta (mitä siis kaiketi jo harrastatkin). Yritä olla stressaamatta ja nauti joitakin herkkujakin (kohtuudella) silloin tällöin.

Tuohan sulla nyt on se kaikista hankalin vaihe, kilot pudonneet, mutta kuinka säilyttää se paino? Se vaatii aikaa (ehkä jopa vuoden), että totut itseesi ja uusiin elämäntapoihisi, joilla saat painon pysymään. Keskity siis siihen nyt ja jos vielä lähtee, niin tuskin se haittaa. Mutta ota vaikka siitä vaa'asta patterit pois tai jemmaa se johonkin, ettet turhan tiuhaan siellä käy.

No ei ole ihme, kun koko ajan , joka paikassa tälläkin palstaalla arvostellaan lihavia, että jossain menee överiks. Toivon, että löydät tasapainon elämääsi. Tsemppiä.

Tiedän tunteen. Aikoinaan(teininä) laihdutin (normaalipainosta) -15kg pois. En tajunnu ees laihtuneeni.Yks kaks huomasin että tähän ei tule loppua.Kamala lihomisen pelko iski. Jurruttelin sitten alipainosena parikymppiseks asti(en laihtunu enkä lihonu),kunnes sain lapsen ja paino taas normaali.. Ja sairas mieleni tahtoo taas laihtua.