Kun mies pakenee arkea autotalliin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Aiemmin mä en ole tätä niin selkeästi ymmärtänyt, mutta ensinnäkin mies on tykännyt lasten syntymistä saakka venyttää työpäiviään. Kotona ollessa viettää paljon aikaa autotallissa.
Kotitöihin ei osallistu. Ehkä kerran kuukaudessa tyhjentää tiskarin ja siitä onkin sitten äärettömän ylpeä - hän on osallistunut. Minä opetan lapset potalle, vaihdan vaipat, luen kirjoja, opetan sanoja. Minä teen ruoat, pesen pyykit, järjestelen, imuroin. Mies on autotallissa. Hän fiksaa mitä milloinkin. Kaikenlaista pientä. Jos fiksattava loppuu, niin hän ostaa sitten vaikka varamoottorin autoon, jonka parissa aika menee.

Olen ymmärtänyt pikkuhiljaa, että arki ja rutiinit ei sovi mun miehelle. Hän kyllä nauttii olostaan lomilla ja juhlissa vieraiden kanssa seurustellen, mutta potatukset-vaipan vaihdot - jälkien siivoaminen - lasten ruokinta - lasten ulkoilutus ja nukutus, ne on miehen mielestä äärettömän puuduttavia.

Ensin tuli kiukku ja sitten sääli, kun ymmärsin miten asiat on.
Luulen, että mun mies ei ole ainoa laatuaan.

Onneksi itse nautin lasten kanssa olosta ja arjen rutiineista. Olisihan se tietysti kivaa, jos mies voisi näitä asioita jakaa meidän kanssa....

Autotallissa hääräily on jotenkin koodattu joidenkin miehien perimään ja sitä ei saa liikaa estää. Mutta naisillakin on varmasti omat kiinnostuksenkohteensa ja niistäkin on hyvä pitää kiinni.
Älä nosta metakkaa, mutta lähde itse vaikka jumppaan ja jätä tyynesti lapset ja huusholli miehen hoidettavaksi siksi aikaa. Jos hän valittaa, niin vetoa rauhallisesti ja ystävällisesti siihen että hänkin on autotallissa.

Viimeksi muokattu:
Meillä kans mies on taipuvainen työnarkomaniaan ja autotalli asumiseen.. Pitää aina välillä muistuttaa elämän realiteeteista ja siitä, että perheaikaa voi viettää enemmänkin kuin tunnin illassa. Mut tekee kyllä ahkerasti sisälläkin hommia eikä pelkää tarttua imuriin tms. Hän ei vaan osaa olla lasten kanssa paikoillaan vaan pitäisi olla jotain tekemistä käsillä koko ajan.

Talvi on hyvää aikaa kun voi tehdä lumilinnaa pihalla lasten kanssa.. :)

Yhteistyössä