C
"Cinderella"
Vieras
Lomalla ilman lapsia. Rento fiilis, ekaa kertaa ulkomailla ilman lapsia. Kahdestaan. Odotukset korkeella, paljon asioita joita haluaa hanin kanssa tehdä. Koska eletään kiireistä lapsiperhearkea on ihanaa kun pääsee kaksistaan. Vai onko sittenkään...on oltu yhdessä kakskyt vuotta. Vanhin lapsi murkkuiässä. Lapsia neljä. Kaikki rakkaudesta tehty. Paljon koettu paljon nähty, yhdessä, aina lapsia ajatellen on eletty. Itse lihonut 30 kiloo koska annoin elämäni lapsille. En elä itselleni. Mies lihonut myös mutta vähemmän. Lapset ihania, älykkäitä, luokkiensa priimuksia. Nautin elämästäni. Sitten tuli tilaisuus Lomaan. Ajattelin jotta voitaisiin käydä uimassa meressä, nauttia kahdenkeskeisiä aterioita..nauttia toisistamme. Niinkuin yleensä pariskunnat tekee. Mutta tilanteet kääntyi syyttelyyn. Kaukana oli romantiikka. Tuli ilmiriita. Paineet purkautui vuosien takaa..niin onnellisia oltiin kotisatamassa. Mies löi. Kovaa. Luulin että kuolen. Syytti minua kaikesta. Huusin apua hotellilla mutta kukaan ei kuullut. Discon pauhu peitti alleen kaiken. Lupasin tappaa, hätäpäissäni, jos vielä koskee. Juoksin karkuun. Vaan mihin olisin mennyt, vieras maa. Kuka olisi kuunnellut? Ehkä olisi raiskattu kaiken hyvän lisäksi. Joten miehen itkun saattelemana takaisin huoneeseen. Peläten. Mies itkee, anteeksi. Oma loma pilalla, kaikki mustelmat näkyvissä, ei voi piilottaa. Miten otan aurinkoa...pää pystyyn ja elin kuin kuningas, jos mustelmia katsottiin tai ihmeteltiin sanoin, onnettomuus altaalla. Ooh, I see, eikä sen enempää.
Palattuamme Suomeen, lapset näkivät, kerroin allasonnettomuudesta. Mies jatkaa elämäänsä kuin ennenkin, minä en. Pelottaa kaikki. Sanominen, tekeminen kun en tiedä koska lyödään.Mies uhkailee jos en tee kuinka hän sanoo. Muilla samoja kokemuksia? Miten päästä jaloilleen? Miten sanoa miehelle että nyt riittää? En voi nytkään nukkua koska en tiedä huomisesta...
Palattuamme Suomeen, lapset näkivät, kerroin allasonnettomuudesta. Mies jatkaa elämäänsä kuin ennenkin, minä en. Pelottaa kaikki. Sanominen, tekeminen kun en tiedä koska lyödään.Mies uhkailee jos en tee kuinka hän sanoo. Muilla samoja kokemuksia? Miten päästä jaloilleen? Miten sanoa miehelle että nyt riittää? En voi nytkään nukkua koska en tiedä huomisesta...