Kun mies haluaa erota väliaikaisesti taloudellisista syistä.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhäkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hönö:
Alkuperäinen kirjoittaja tissipapu:
niin molemmiiile valtio maksaa elatustuen kolmesta lapsesta jne...
Meillä siis 6 lasta ja mies haluaa että mulla asuu kolme ja sillä kolme lasta.
.

No kyllähän teiltä ne elarit peritään vaikka ulosoton kautta. Eihän valtio niitä maksa???

Minkä ikäinen miehesi on? Eikö sitä hävetä tollanen tukiaisilla keplottelu.

Mies on töissä ja mä kotiäitinä.
Mies on 34vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja bella:
me asutaan erillään juuri tal.syistä.Mulle tulee enemmän rahaa kun jos asuttaisiin yhdessä.Miehellä suunnilleen tulot&menot pysyy samana.Meillä 2 lasta.

Miten miehen menot pysyy suunnilleen samana jos maksatte yhden sijaan kahdesta kodista?

en ymmärrä tuollaista syytä. jos yhdessä ollaan, niin ollaan oikeasti yhdessä ja yhdessä ne raha-asiatkin hoidetaan ja rehellisesti eikä mitään tukikikkailuja (tässä tosin ei tainnut niistä olla kyse). Yhdessä oleva pari on yhdessäoleva eikä leikisti erillään asumisessa ole mitään järkeä.
jos meillä tuollaista toinen olisi joskus ehdotellut niin asiasta olisi tullut aikalailla vakava keskustelu

Mun mies aikoinaan 17-vuoden avioliiton jälkeen ehdotti jos puoli vuotta asuisimme erillään.
Menin heti asuntotoimistoon ja pistin paperit vetää. parin viikon puhumisen jälkeen sain itselleni ja lapsille pienen asunnon ja muutimme.
Ukko kuvitteli kauan että juoksee meillä panemassa ja kauan jatkuikin kunnes siirsin elatusmaksut kunnalle. Kuvitteli saavansa aina pillua kun muutaman satasen heittää, lapsia oli kolme. Olemmepa nyt erossa olleet pian 18 vuotta eli toinen moinen ja yksin elelen.
Kannattaisi jutella miehesi kanssa, rahan takia en suostuisi, ei yh niin tienaa ja tiukkaa on.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mut jos miehellä on kolme lasta ja mulla kolme niin ei kait sitte tarvii kummankin maksaa elareita vai?

no ei tarvi rahaa pyörittää, sinä maksat kolmen lapsen elämisen ja miehesi toisten kolmen. Ainoastaan Yksinhuoltajalle maksetaan jokaisesta lapsesta lapsilisään yksinhuoltajakorotusta 46,60 euroa. Sekä laspilisät olis molemmilla seuraavat :
ensimmäisestä lapsilisään oikeutetusta lapsesta
100,00 euroa

toisesta lapsilisään oikeutetusta lapsesta
110,50 euroa

kolmannesta lapsilisään oikeutetusta lapsesta
131,00 euroa

Todennäköisesti sinä saisit 481,30 lapsilisiä ja mihesi saman verran. Sitten olis tietty asumistuet päälle. Ei paljoa auttais rahatilanteeseen...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mies vaan väittää että sille oli sanottu että valtio maksaa elatustuet molemmille.
tiiä häntä sitte.

niin ja kuka oli sanonut??? Kyllä se on niin enttä ensisijaisesti elatustuet maksaa vanhemmat itse... jos ei ole yhtään varaa maksaa niin sitten voi saada sossun kautta avustusta. Toki miehesi on töissä ja jos jaatte lapset puoliksi aika vähiin jää ukkosi avustukset. Sinä voit jotain saada sossusta...

Me asutaan erillään, ei todellakaan kyllä rahallisista syistä. Jos sinä kotiäiti niin tod.näk tulosi senverran pienet että saisit asumistuen sekä yh korotuksen lapsilisiin.
Miehesi työssäkäyvä niin epäilen ettei saisi edes asumistukea, meillä mies saa muutaman kympin ja on työtön eikä tosiaan mikään hirmu hyvä ansiosidonnainen. Yh korotuksen lapsilisiin ehkä saisi.
Mutta elatusmaksuistahan on hirmuinen paperishow sitten, eli sut ehkä todettais varattomaksi jolloin kaupunki maksaisi puolestasi miehelle reilu satasen lapsesta, miehesi taasen on töissäkäyvä niin joutuisi maksamaan varmaankin itse, eikä välttämättä sitten se satanen lapsesta riitä vaan sehän katsotaan tuloista ja lasten iästä jne.

Eli todellakaan rahallisesti ei ole kannattavaa, kaksi vuokraahan on kuitenkin maksettava.
Lisäksi haluaako repiä lapsia erilleen, ymmärtävätkö he tilanteen tai mitä heille selittää, revitäänkö eroon myös kavereista, taistelut lasten kesken kuka jää kummalle ja mustasukkaisuudet miksi jompikumpi vanhemmista haluaa tuon muttei mua jne.
Eli onko todellakaan vaivan arvoista. Ei helppoa missään tapauksessa ja entistä enemmän molemmat sitoutuu lapsiin kun ei voi ajatella että se toinen vanhempi on kotona kun käyn kaupassa tai mitään.

"Tienaaminen" onnistuu vaan niin, etta sulla on lapset ja haet heista
elatusmaksua kunnalta, mies anoo vapautusta huonoihin tuloihin vedoten.
Saat yh-korotuksen lapsilisaan ja asumistuen.
Siis jaatteko lapset puoliksi vai kaikki asuu saman katon alla? Kuulostaa
aika hullulta joka tapauksessa rikkoa perhe vain rahan takia.
Jos olisin housuissasi, viskaisin ukon pellolle ja hoitaisin kaikki lapset
yksin, miehelle sitten viikonloppu tapaamiset yms.
Mahtaa ryveta rahassa kun maksaa kuudesta elareja muitten menojen ohessa...

Tuli muuten mieleen että ehkä kyseessä just se että mies haluisi jostain syystä eron, mutta tietää että olisi hirmuiset elarit kuudesta lapsesta niin koittaa näin päästä kiertään ne...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja bella:
me asutaan erillään juuri tal.syistä.Mulle tulee enemmän rahaa kun jos asuttaisiin yhdessä.Miehellä suunnilleen tulot&menot pysyy samana.Meillä 2 lasta.

Miten miehen menot pysyy suunnilleen samana jos maksatte yhden sijaan kahdesta kodista?

mies asuu yksiössä,ennen asuttiin 3h+k.

Yhteistyössä