Kun miehenne on saikulla kotona, meneekö lapset päiväkotiin?

12.01.2009
851
0
16
Sori, pakko vähän herättää keskustelua tästäkin aiheesta. Kun tuolla toisessa keskustelussa osa tuomitsee äidit, jotka vievät sairauslomallaan lapset hoitoon. On kuulemma turhaa sluibailua lastenhoidosta. Siksipä kysynkin mielenkiinnosta, että koskeeko tämä juttu vain naisia vai jos teillä on isäntä kipeänä kotona, niin onko lapset pois päiväkodista ja isän kanssa kotona?

Riippuu kuinka kipeä isä on.
Kotiin jäävät lapset mikäli isä heitä pystyy hoitamaan, tekemään ruokaa jne. Mutta jos makaa sängyssä todella kipeänä niin silloin menee lapset hoitoon.

Ja sama juttu minunkin kohdalla :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Sori, pakko vähän herättää keskustelua tästäkin aiheesta. Kun tuolla toisessa keskustelussa osa tuomitsee äidit, jotka vievät sairauslomallaan lapset hoitoon. On kuulemma turhaa sluibailua lastenhoidosta. Siksipä kysynkin mielenkiinnosta, että koskeeko tämä juttu vain naisia vai jos teillä on isäntä kipeänä kotona, niin onko lapset pois päiväkodista ja isän kanssa kotona?

Riippuen vaivasta. Jos esim. vatsataudissa niin, ettei pysty kuin kontaten liikkumaan, ni kyllä lapset hoidossa on, oli sitten isä tai äiti kipeänä kotona. Meillä vanhemmat ei muutoin sairaslomille olekaan, ellei oo pahemmin jotain vaivaa ja kyllä silloin lapset useimmiten hoidossa ovat, jotta sairas saa levätä ja parantua.

Mun mies oli viime viikolla kolme päivää kovassa kuumeessa, lähemmäs 40 astetta. Ehdotteli aamuisin tokkuraisena, et hän vois pitää lapset kotona, mut en todellakaan jättänyt lapsia hänelle, kun niin kipeä oli. Oli niin kipeä, et nukkui päivisin särkylääkkeen voimin. Ei siinä paljon hoideta kahta pientä lasta.

meidän isi on poissa sairauden takia töistä vaan ja ainoastaan sillo kun on niin hirveessä kuumeessa ett'ä ei tajuu yhtään mitään mitä ympärillä tapahtuu ja sillo on tasan tarkkaan lapset muualla hoidossa.

Mun mies ei ole ollut kertaakaan saikulla sen 7½ v aikana mitä me ollaan yhdessä oltu.

Mutta jos ihme tapahtuisi, ja mies sairastuisi niin että ei kykenisi töihin menemään, niin lapset olisivat päiväkodissa. Tottakai. Mies on leponsa ansainnut.

Menee. Ja niin menee munkin sairastaessani. Vähän toki riippuu kunnostakin eli jos mä olen oikein sairas, niin valitettavasti silloin on lapsetkin kotona, kun mies ei ehdi hakea ennen tarhan sulkemisaikaa eli mun pitäisi sitten raahautua tuo pari kilometriä lapsia hakemaan. Ei onnistu, jos on tosi kipee :(

Mies vie lapset autolla, joten se ei ole ongelma. Hakeminen on. Ja jos jos mies on kotona, niin vie ja hakee autolla. Saa sitten sairastaa rauhassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Ei, lapset aina kotosalla kun toinen aikuisistakin on.

Pakko kysyä: miten hoituu lastenhoito, ruoanlaitto, jne esim. 40 asteen kuumessa tai oksennustaudissa?

Mä haluan myös vastauksen tähän ihmeeseen :o ja nauttivatko lapset koko päivän kotona olosta?

Pakko kysyä: miten hoituu lastenhoito, ruoanlaitto, jne esim. 40 asteen kuumessa tai oksennustaudissa?

Oksennustaudissa ei mitään hupia mutta aina selvitty hengissä.
Mutta siksi ei viedä lapsia hoitoon kun joka kerta kuitenkin saadaan oksutauti koko perhe ja jos yhtään voi välttää tartuttamasta tarhakavereita niin hyvä juttu.
Lapset ovat aina olleet hirmu helppoja tapauksia eikä kotona olo ole haaste kuumeessakaan.
Me aikuiset ei pahemmin sairastella niin ihan mukavasti toiminut tämä järjestely.

Alkuperäinen kirjoittaja 4äiti:

Mä haluan myös vastauksen tähän ihmeeseen :o ja nauttivatko lapset koko päivän kotona olosta?

Meillä on aina ollut niin "aktiivinen" arki että päivä tai pari kotona ei saa muksuja hyppimään seinille.
Eri asia varmasti jos viikon joutuisivat nyhjäämään neljän seinän sisällä mutta eihän näin ole ellei koko perhe sairaana.

Lapset menevät hoitoon, vaikka toinen meistä olisi sairaana kotona. Ja jos molemmat oltaisiin sairaina, pyydettäisiin jotakuta muuta viemään. Todennäköisesti jompikumpi kampeaisi itsensä sen verran pystyyn, että veisi lapset, jos ei apua saisi. Tarttuvat taudit ovat asia erikseen, yleensä kuitenkin kyse lienee jokatapauksessa jostain jo päiväkodissa pyörivästä pöpöstä... Tärkeintä omalla saikulla on saada levätä!

Niin, ja meistä kumpikaan ei ikinä jää saikulle mistään flunssasta. Saikulle jäädessä ollaan ihan oikeasti tosi sairaita.

Kyllä meillä jäädään kotiin flunssasta, jos on kuumetta.
Myös mies, joka aikaisemmin meni töihin buranan voimalla ja oli täysin puolikuntoinen. Nykyään osaa arvostaa omaa terveyttään ja hakee saikkua jos ei ole täysin voimissaan :)

jos vanhempi on SAIRAS, niin totta kai lapsi menee hoitoon. Vapaapäivinä arkena on aina kotona. Sairaslomalle ei meillä pienestä nuhasta jäädä,vaan sit kun ollaan oikeesti SAIRAITA.

Yhteistyössä