kun menette lastenne kanssa ostamaan taikajuomaa kysytäänkö paperit

  • Viestiketjun aloittaja ikää 28
  • Ensimmäinen viesti
ikää 28
on ruvennu jo ärsyttämään.kun menee koululaisen ja vaippaikästen kanssa alkoon tai kauppaan siideriä hakee.ni kysytään onko sulla papereita.onko myyjien silmissä joku haitta????
 
Sä olet vaan nuoren näköinen. Laissa on määritelty että nuorennäköisen henkilön on pyydettäessä pystyttävä todistamaan ikänsä. Sillä ei ole merkitystä minkä ikäinen todellisuudessa on.
 
yhden kerran lapsen kans alkossa käynyt
MItä pahaa siinä on että käy lasten kanssa alkossa? Ja se ei ole sit mitään taikajuomaa (ainaskaan noin ei meidän lapsille sanota) vaan se on alkoholia, aikuisten juomaa.
 
No ei ole kysytty lapsen kanssa käydessä, mutta muuten kyllä kysytään.. Olen niin lapsen näköinen :LOL: Mutta mistä se kassantäti voi tietää että et ole saanut lapsiasi 15-vuotiaana ja että lapset ovat sinun.. Okei.. Olisin kyllä itsekin yllättynyt jos isomman lapsen kanssa olutta ostaisin ja paperit kysyisi.. Se tässä ap:llä varmaan ihmetyksen tarkoitus olikin..
 
Alkon työntekijöillä on tarkat sääntönsä ja heidän pitää kysyä henkkareita. Heidän pitää aina painaa nappia kun on ostosten yhteydessä kysytty henkkarit ja päivässä pitää olla tarpeeksi monelta kysyttynä henkkarit. Tuota ilmeisesti seurataan aika tarkkaan.
 
Mansku harmaana
No mulla kans ikää 27v. ja lidlissä sama myyjä on kahdesti kysynyt paperit kaljaa ostaessa. Ei ollu kyllä lapsia mukana, mut silti, en kyllä mielestäni näytä teiniltä. Kai se sit pitäis olla imarreltu.
 
Multa ei nyt oo kyseltu, mut kerran kun olin Alkon kassajonossa, mun eessä oli 2 nuorta tyttöä ostamassa jotain sidukkaa. Toinen osti ja toinen meni pakkaa. Tältä joka osti kysyttiin henkkarit ja ikää oli, mutta myös tältä toiselta pakkaajalta joka ei mitään ostanut kysyttiin paperi. Ilmeisesti hälläkin oli ikää. Jännä homma, mut tosi hyvä juttu että ovat tarkkoja =)
 
A shadieeyah
Lapsen pointtina varmaan sen takia että jos on niinkin iso lapsi kun koululainen mukana todistaisi jollakin tapaa sitä ikää että tuskin alaikäsellä on kouluikäistä lasta.
 

Yhteistyössä