Kun me pienet ikäluokat keskitymme sättimään toisiamme

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuppin urin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuppin urin

Vieras
meiltä ollaan viemässä asuntojen korkojen verovähennysoikeus kokonaan. sehän on jo nyt pieni: suuret ikäluokat vähensivät kaikki maksamansa korot veroista, ja saivat vähentää lisäksi lapsivähennyksen veroista. me saamme vähentää vain 28% koroista veroista.

Lisäksi puhutaan, että suuritulosilta lapsilisä pois. Suomessahan on yleensä suurituloinen sellainen, joka käy töissä. Esim. päivähoitomaksu on se suurin jokaiselle joka käy töissä, ainakin jos molemmat perheessä saavat edes pientä palkkaa, tulee suurin maksu käyttöön.

Me vain täällä haukumme toisiamme, mitäs teet lapsia jne. ja suuret ikäluokat golfaavat ja vietävät meidän maksamilla verorahoilla ökyelämää. mutta tästä lähtien emme saa itse edes sitä lapsilisää. maksamme euroopan pienimmist palkoisat suuren veron, saamatta mitään.

jo nyt lapsiperheet ovat ensimmäistä kertaa historiassa nettomaksajia, maksavat enemmän veroja kuin saavat.
kaikenlaisia diabetes, kolesteroli, ym. hoitoja vanhuksille. Ennen oli normaalia kuolla, kuoltiin vanhuuteen, nyt ihmisen viimeinen vuosi maksaa enemmän kuin mitä lapseen ja nuoreen laitetaan 20 vuodessa yhteiskunnan rahaa.

Kiva, että haluatte maksaa eläkeläisten ökyelämän nurisematta. Minulla alkaa olla mitta täysi.

Olen samaa mieltä suurista ikäluokista - ja ehkä heistä tulevina eläkeläisinä? Kaikki tarjottiin kultalautasella, ja silti nykyistä n. 30-40v-sukupolvea väitetään jotenkin passatuksi tai helppoon elämään tottuneeksi (saati nuorempia "vätyksiä" ). Vaikka mitään taloudellista apua ei tule, ei 14% säästötilikorkoja jne.

Suuret ikäluokathan toki kiistävät kaiken. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Aika kärjistettyä, mutta totuuden siementäkin toki mukana.

Mutta tuon eläkeläisten ökyelämän mä vetäisin kyllä yli. Ja sitäpaitsi osa heistäkin on sen oman eläkkeensä eteen tehnyt ja maksanut itse yellin muodossa.

Käytännössähän työssäolevat maksavat edellisen sukupolven eläkkeet. Tästä syystä on eläkemaksuihin suunniteltu korotuksia, että riittää suurille ikäluokille fyffeä. Niille, jotka saavat vielä jäädä eläkkeelle ajoissa, jopa alle 60-vuotiaina tai sitten viimeistään vähän päälle 60-vuotiaina. Me taas maksetaan itsemme kipeiksi ja ollaan töissä jonnekin 79-vuotiaiksi... niin ja juu: inflaatio maksoi vielä suurten ikäluokkien lainatkin 70-luvulla. Kyllähän sitä voisi katkerakin ehkä olla, vaan eipä se taida auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Olen samaa mieltä suurista ikäluokista - ja ehkä heistä tulevina eläkeläisinä? Kaikki tarjottiin kultalautasella, ja silti nykyistä n. 30-40v-sukupolvea väitetään jotenkin passatuksi tai helppoon elämään tottuneeksi (saati nuorempia "vätyksiä" ). Vaikka mitään taloudellista apua ei tule, ei 14% säästötilikorkoja jne.

Suuret ikäluokathan toki kiistävät kaiken. :snotty:

Niinpä... eräs haastattelu jo vuoden-parin (?) takaa lisäksi paljastaa sen, että vanhempi ikäluokka ei tajua, mitä termi "paskahomma" nykyisin tarkoittaa. Taisi olla prekariaatista kirjoitanut Arhinmäki ja joku työministeri tms. haastateltavana ja kun otettiin käyttöön teri "paskahoma" alkoi työministeri puhua siitä, miten ei nykynuoret suostu mansikkapellolle töihin. Arhinmäki taas manaili vuokratyövoimaa, ketjutettuja määräaikaisuuksia, ulkoistamista ja muita työelämän ilmiöitä, joiden kanssa suurten ikäluokkien ei perheenperustamisiässä tarvinnut taiteilla..

Yhteistyössä