kun maksan luotolla aina ruokakaupassa ja kaikkialla

[QUOTE="vieras";22661517]Miten se on pankkikorttia halvempi sitten?[/QUOTE]

siten, että saat pitää ne rahat itselläsi sen maksuajan kunnes visalasku tulee ja eräpäivään asti. ne kannattaa pitää tilillä, jossa ne kasvaa korkoa.
 
Kyllä minun luottokortissani on joka kuukausi sama maksu käytti sitä 1000€ tai 2000€ kuukudessa.
onko sinulla kuukausimaksu visassasi? vaihda johonkin jossa ei ole.

eli maksatko joka kuukausi luottokortista jota et edes käytä?

mä en maksa luottokortistani penniäkään, ei ole mitään kuukausimaksua, maksan vain ostokset jotka olen kuukauden aikana ostanut.
 
"vieras"
onko sinulla kuukausimaksu visassasi? vaihda johonkin jossa ei ole.

eli maksatko joka kuukausi luottokortista jota et edes käytä?

mä en maksa luottokortistani penniäkään, ei ole mitään kuukausimaksua, maksan vain ostokset jotka olen kuukauden aikana ostanut.
Unohdit mainita palvelumaksut, kun siirtelet rahaa tilitä toiselle ja ne laskun maksuista tulevan maksut...
 
"vieras"
onko sinulla kuukausimaksu visassasi? vaihda johonkin jossa ei ole.

eli maksatko joka kuukausi luottokortista jota et edes käytä?

mä en maksa luottokortistani penniäkään, ei ole mitään kuukausimaksua, maksan vain ostokset jotka olen kuukauden aikana ostanut.
Köyhät maksaa ne sun maksamattomat kuukausimaksut ja myös ne korot jotka sinä saat rahoillesi, koska köyhien rahat ei korkoa kasva ja köyhät joutuu maksamaan kuukausimaksuja korteistaan
 
"vieras"
[QUOTE="heips";22661466](pienituloisena mahdollisuus siihen että luottokorttilaskua ei pystykään maksamaan on suuri)[/QUOTE]

Todellakin, ja rahoilleen ei saa enää katetta tuolloin kun maha on tyhjä ja ruuat on jo syöty
 
[QUOTE="vieras";22661580]Unohdit mainita palvelumaksut, kun siirtelet rahaa tilitä toiselle ja ne laskun maksuista tulevan maksut...[/QUOTE]

mitkä palvelumaksut? verkkopankissa ihan ilmaista. laskun maksaminen on myös aivan ilmaista.
 
[QUOTE="vieras";22661583]Köyhät maksaa ne sun maksamattomat kuukausimaksut ja myös ne korot jotka sinä saat rahoillesi, koska köyhien rahat ei korkoa kasva ja köyhät joutuu maksamaan kuukausimaksuja korteistaan[/QUOTE]

taidat olla sama vieras, joka koko ajan vastailee. et nyt selvästikään tahdo ymmärtää asiaa. ei ole maksamattomia kuukausimaksuja kun sellaisia maksuja ei ole, ei kenellekään, en ole mikään poikkeus. visa on kuukausimaksuton ihan jokaiselle, kunhan katsoo mistä pankista sen hankkii.
 
ummelwalad harmaana
mitkä palvelumaksut? verkkopankissa ihan ilmaista. laskun maksaminen on myös aivan ilmaista.
Nettipankki useimmissa pankeissa on maksullinen. S-Pankissa toki ilmainen ainakin.

Aikaisempaan kysymykseen, miksi maksaa laskut heti kun ne tulevat. Itse maksan ne heti, koska muuten pelkään, että unohtuvat. Kun ne maksaa heti pois, on ainakin itsellä aina varmuus siitä, että kaikki on hoidettu.

Toki varmaan muutaman euron saisi vuodessa "korkoa", jos laskut maksaisi viimeisenä mahdollisena hetkenä. Itse en viitsi muutaman euron nähden elää jatkuvasti muistellen jokaisen laskun eräpäiviä. Harvemmin kaikille laskuille osuu sama eräpäivä.

En kuitenkaan mitenkään arvostele muiden valintoja. :) Ihan järkevältähän tuo "luotolle" maksaminenkin kuulostaa, kun siitä jotain etuja saa.
 
"vieras"
taidat olla sama vieras, joka koko ajan vastailee. et nyt selvästikään tahdo ymmärtää asiaa. ei ole maksamattomia kuukausimaksuja kun sellaisia maksuja ei ole, ei kenellekään, en ole mikään poikkeus. visa on kuukausimaksuton ihan jokaiselle, kunhan katsoo mistä pankista sen hankkii.
Useimmissa pankeissa on nokkimisjärjestys, jos sulla ei ole lainaa tai rahaa tilillä tiettyä summaa, kaikki maksut ovat sulle kalliimmat, myös kk maksut.
Ei sitä yhden kortin takia kannata pankkia vaihtaa.
Etkö itse huomaa mitä teet, sinä hurskastelet rahojesi kanssa ja elvistelet täällä toisille. Pitää olla säästötilejä ja luotolla maksua ja vielä käyttätili ja isot korot, tuo on hurskastelua, itsensä ylentämistä.
Ja tosiaan Nordeassa mm. on eriasiakkuudet sen mukaan miten rikas henkilö mahtaa olla.
 
Nettipankki useimmissa pankeissa on maksullinen. S-Pankissa toki ilmainen ainakin.

Aikaisempaan kysymykseen, miksi maksaa laskut heti kun ne tulevat. Itse maksan ne heti, koska muuten pelkään, että unohtuvat. Kun ne maksaa heti pois, on ainakin itsellä aina varmuus siitä, että kaikki on hoidettu.

Toki varmaan muutaman euron saisi vuodessa "korkoa", jos laskut maksaisi viimeisenä mahdollisena hetkenä. Itse en viitsi muutaman euron nähden elää jatkuvasti muistellen jokaisen laskun eräpäiviä. Harvemmin kaikille laskuille osuu sama eräpäivä.

En kuitenkaan mitenkään arvostele muiden valintoja. :) Ihan järkevältähän tuo "luotolle" maksaminenkin kuulostaa, kun siitä jotain etuja saa.
hyvät vastaukset! ja mäkin siis tietysti laitan maksuun laskuja välillä sitä mukaa kuin tulee, mutta eräpäivänä pidän sen laskussa olevan eräpäivän eli tililtähän se lähtee sitten vasta.

ja oon pahoillani jos musta syntyi kuva, että en ymmärtäisi muiden tapaa. ilman muuta ymmärrän. lähinnä tahdoin vain tietää, miten ihmiset tän asian näkee ja miksi niin moni ei kuitenkaan käytä hyödyksi sitä maksuaikaa.
 
"vieras"
hyvät vastaukset! ja mäkin siis tietysti laitan maksuun laskuja välillä sitä mukaa kuin tulee, mutta eräpäivänä pidän sen laskussa olevan eräpäivän eli tililtähän se lähtee sitten vasta.

ja oon pahoillani jos musta syntyi kuva, että en ymmärtäisi muiden tapaa. ilman muuta ymmärrän. lähinnä tahdoin vain tietää, miten ihmiset tän asian näkee ja miksi niin moni ei kuitenkaan käytä hyödyksi sitä maksuaikaa.
No, mitä kysymykseesi tulee, niin minä en näe luotolla maksamista sen merkkinä että olisi raha-asiat jotenkin retuperällä. Eikös se muutenkin ole juuri toisteppäin, ei sellainen ostele luotolla jolla raha-asiat ei ole kunnossa?
 
[QUOTE="vieras";22661637]Kyllä mulla ainakin menee Osuuspankissa, vaikka ihan verkossa asioin.[/QUOTE]

Sen mukaan kuinka monta laskua tai tilisiirtoa maksaa? Eikö niissä yleensä ole kuukausimaksu jolloin on ihan sama vaikka rämppäät aamusta iltaan samaa euroa tililtä toiselle?
 
[QUOTE="vieras";22661715]Useimmissa pankeissa on nokkimisjärjestys, jos sulla ei ole lainaa tai rahaa tilillä tiettyä summaa, kaikki maksut ovat sulle kalliimmat, myös kk maksut.
Ei sitä yhden kortin takia kannata pankkia vaihtaa.
Etkö itse huomaa mitä teet, sinä hurskastelet rahojesi kanssa ja elvistelet täällä toisille. Pitää olla säästötilejä ja luotolla maksua ja vielä käyttätili ja isot korot, tuo on hurskastelua, itsensä ylentämistä.
Ja tosiaan Nordeassa mm. on eriasiakkuudet sen mukaan miten rikas henkilö mahtaa olla.[/QUOTE]

no ei mun pankissa ole nokkimisjärjestystä vaan kaikille on samat edut.

ja en ole mikään rikas henkilö, ihan yh-äiti ja yhden ihmisen tulot. en tiedä miksi sulle tuli tuollaiset fiilikset. etkö mieluummin näkisi asiaa niin, että koitin tässä muillekin kertoa, miten saa ilmaista maksuaikaa ja miten on taloudellisinta maksaa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22661734]onko tuo kaikki vaiva ja muisteli oikeasti sen arvoista, että saa tienata ne pari euroa lisää kuin maksaisi suoraan kortilla kaikki ostot pois ostotilanteessa...?[/QUOTE]

Se kenties onkin juuri tuosta kiinni, että jos on paljon rahaa ja ne on korkeakorkoisella tilillä, niin silloin ne tosiaan kasvaa korkoa enemmän kuin sen 28 senttiä mitä oma pankkini rahoistani vuodessa antaa, etenkin jos korko lasketaan luotonkäyttäjillä joka päivä.
Silloin luoton käyttö voi olla perusteltua.
Minä taas olisin pulassa jos joutuisin sellaista käyttämään ja sitten tulisi iso lasku kun sitä varten joutuisi erikseen yrittää säästää rahaa, ei köyhä voi käyttää maksuaikoja kun siihen ei ole varaa
 
[QUOTE="vieras";22661734]onko tuo kaikki vaiva ja muisteli oikeasti sen arvoista, että saa tienata ne pari euroa lisää kuin maksaisi suoraan kortilla kaikki ostot pois ostotilanteessa...?[/QUOTE]

mikä vaiva? ja siis ei mun pidä muistella mitään. se yksi lasku kerran kuussa. sen verran siitä on vaivaa.
 
ummelwalad harmaana
hyvät vastaukset! ja mäkin siis tietysti laitan maksuun laskuja välillä sitä mukaa kuin tulee, mutta eräpäivänä pidän sen laskussa olevan eräpäivän eli tililtähän se lähtee sitten vasta.

ja oon pahoillani jos musta syntyi kuva, että en ymmärtäisi muiden tapaa. ilman muuta ymmärrän. lähinnä tahdoin vain tietää, miten ihmiset tän asian näkee ja miksi niin moni ei kuitenkaan käytä hyödyksi sitä maksuaikaa.
En tarkoittanutkaan, ettet muiden tapoja ymmärtäisi. :)

Tuossa eräpäivien jättämisellä laskussa mainituksi koen saman ongelman kuin jo aikaisemmin totesin. Itsellä tapana siirtää säästötilille aina heti rahat, joita en sillä hetkellä tarvitse. Pidän siis käyttötilin saldon suhteellisen pienenä. Jos laittaisin laskut menemään "milloin sattuu" eli eräpäivien mukaan, minun pitäisi joko siirtää valmiiksi säästötililtä rahat niihin tai muistaa eräpäivät ja siirtää silloin rahat.
 
En tarkoittanutkaan, ettet muiden tapoja ymmärtäisi. :)

Tuossa eräpäivien jättämisellä laskussa mainituksi koen saman ongelman kuin jo aikaisemmin totesin. Itsellä tapana siirtää säästötilille aina heti rahat, joita en sillä hetkellä tarvitse. Pidän siis käyttötilin saldon suhteellisen pienenä. Jos laittaisin laskut menemään "milloin sattuu" eli eräpäivien mukaan, minun pitäisi joko siirtää valmiiksi säästötililtä rahat niihin tai muistaa eräpäivät ja siirtää silloin rahat.
ton tunnistan,mulla on kaksi kertaa kuussa tilanne, että mun pitää muistaa käydä siirtämässä käyttötilille rahaa laskujen eräpäiviksi. mutta se ei oikeastaan liity tähän luottojuttuun, vaan esim asumisen kulutkin on sen verran isot, että sellaista summaa en pidä käyttötilillä vaan käyn aina siirtämässä. luottolasku on kyllä sitten se toinen iso lasku, jota varten sen teen.
 
"Just"
Ap:llä täytyy kyllä olla helvetisti ylimääräistä aikaa, jos jaksaa jonkun kuukausiostosten koron takia kikkailla laskujen kanssa :eek:

Mä maksan pankilla ihan sen yksinkertasuuden vuoksi. Oon ihan täysin valmis maksaan sen menetetyn korkohyödyn siitä ilosta, varsinkin kun tän päivä korot on mitä on.

Jos haluaa koittaa tuota ap:n systeemiä niin kannattaa varmistaa maksetaanko oman tilin korko kuukauden alimmalle saldolle, jolloin tuosta ei ole yhtään mitään hyötyä.
 
[QUOTE="Just";22661829]Ap:llä täytyy kyllä olla helvetisti ylimääräistä aikaa, jos jaksaa jonkun kuukausiostosten koron takia kikkailla laskujen kanssa :eek:

Mä maksan pankilla ihan sen yksinkertasuuden vuoksi. Oon ihan täysin valmis maksaan sen menetetyn korkohyödyn siitä ilosta, varsinkin kun tän päivä korot on mitä on.

Jos haluaa koittaa tuota ap:n systeemiä niin kannattaa varmistaa maksetaanko oman tilin korko kuukauden alimmalle saldolle, jolloin tuosta ei ole yhtään mitään hyötyä.[/QUOTE]

hmm... ei tää ole mulle loppujen lopuksi mikään rahantienauskeino kun eihän tällä nyt mitään tilejä tehdä. mulla on vaan periaatteena valita se edullisin vaihtoehto. kuitenkin joudun verkkopankissa käymään pari kertaa kuussa joka tapauksessa niin ei siihen sen enempää aikaa kulu. ehkä yhteensä kolme minuuttia kuussa :) ja tulee niitä korkoja enempi.

tuli jo olo, että harmi kun aloitin mitään ketjua aiheesta kun eksyi aihe nyt jo pois siitä alkuperäisestä. mua kiinnosti se, että huomasin, että täällä palstalla valtaosa ajatteli, että luottopuolella maksaa niin on asiat huonosti.
 
Keittiönoita
Mä maksoin vielä pari vuotta sitten lähes kaikki ostokseni Visalla. Mulle se oli yksinkertaisin tapa. Yksinkertaisin siksi, että kerran kuussa pitää ilmoittaa palkanlaskijalle, paljonko haluaa nostaa rahaa seuraavana palkkapäovänä. Noh, sitten piti aina arvioida, että mitähän sitä seuraavan kuukauden aikana tulee tarvitsemaan. Visalla maksaessa taas oli kuukausi maksuaikaa, joten arvio rahan tarpeesta oli helpompi tehdä (Visa-lasku, muut laskut, pari sataa ylimääräistä ja siinä se). Sitten tajusin, miten surutta käytin rahaa ja monesti ihan sellaisiin asioihin, joita ilmankin olisin tullut toimeen. Siirryin käyttämään käteistä ja samalla aloin kiinnittämään huomiota hintoihin sekä siihen, mitä oikeastaan ostan ja tarvitsen.
 

Yhteistyössä