kun maito käy mahaan.. esikoisesta, 1-v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
alkaa tämä äiti olla neuvoton.. ei käy rasvaton, hyläkin kipristyttää ja laktoositon maitokaan ei auta löysään mahaan. illalla poju itki ja kipristeli ja äitillä kyyneleet valu. sattu ku pikkuiseen sattu. suvussa on kyllä maitoallergiaa ja muuta..

ei tainnu olla samaa ongelmaa korvikkeen kanssa.. mutta tuo huuto on ihan kamalaa kun toiseen sattuu eikä oikein osaa auttaa..
taidan huomenna kipaista kaupasta semppiä, se ainaki sopi masulle

oon pyrkiny minimoimaan ruoassa maidon määrän.. mutta viikko sitten sai samanlaisen huudon ja kipristelyn aikaseks ja nyt taas.. maha ollu jo toista viikkoa sekasin.. ja laktoositonta olen juottanut..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
oon pyrkiny minimoimaan ruoassa maidon määrän.. mutta viikko sitten sai samanlaisen huudon ja kipristelyn aikaseks ja nyt taas.. maha ollu jo toista viikkoa sekasin.. ja laktoositonta olen juottanut..

Miten tuo laktoositon maitojuoma, käykö se maitoallergiselle vai onko sekin pahaksi? Eikös siinäkin jotain maitoa ole. En kyllä paljoa tuosta maitoallergiasta itse tiedä.

Meillä neitin mahalle kävi kanssa, eikä siksi uskallettu aloittaa aiemmin... Tää olio neuvolan ohje silloin, että sitten uudelleen myöhemmin. Mutta siitä on jo 4 vuotta, ett voi olla nykyään eri ohjeistus.

Mun mielestä kuitenkaan allergiatestejä ei vielä tuossa vaiheessa (iässä) kannata ekana rynnätä teettämään: vaihda takaisin hetkeksi korvikkeille ja yritä uudelleen muutaman kuukauden päästä. Lapsella voi allergiat ja herkkyydet vielä muuttua kuitenkin moneen kertaan.

Miten tuo laktoositon maitojuoma, käykö se maitoallergiselle vai onko sekin pahaksi? Eikös siinäkin jotain maitoa ole. En kyllä paljoa tuosta maitoallergiasta itse tiedä.

Meidän pojalla ei saa olla maitoproteiinin jäämiäkään,muuten oireilee heti. Tytöllä 1v4kk joko maitoallergia tai keliakia,tutkimuksiin saadaan lähete 22.11.

huomenna käyn ostamassa korviketta.. pojukin varmaan innoissaan, oikeeta herkkua hälle :) ja toivottavasti masu palautuisi.. ihottumaa ei ole tullu, paitsi peppuun kun ripuloi niin paljon..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
huomenna käyn ostamassa korviketta.. pojukin varmaan innoissaan, oikeeta herkkua hälle :) ja toivottavasti masu palautuisi.. ihottumaa ei ole tullu, paitsi peppuun kun ripuloi niin paljon..
toivotaan ett menis ohi näin, eikä kärsisi loppupeleissä allergiasta. =)

Se voi käydä paremmin kuin tavallinen maito jos allergia on lievä. Mun tytölle ei kyllä käy sekään mutta hapanmaitotuotteet käy nykyisin ja laktoosittomat juustot myös. Ihan kohtuullisina määrinä jopa.

muuten onkin älyttömän iloinen ja auronkoinen poika,mutta kun mahaan koskee niin sen myös näkee ja kuulee.. luulin että laktoositon maitojuoma auttais, muttei auttanut.. no, toivotaan parasta että se korvike helpottais tilannetta.. äitin ikioma ikiliikkuja :) käveleekin niin hurjasti päivittäin..

nuo kivut on vaan niin ikäviä kun ei pysty toisen oloa helpottaa.. :(

muuten onkin älyttömän iloinen ja auronkoinen poika,mutta kun mahaan koskee niin sen myös näkee ja kuulee.. luulin että laktoositon maitojuoma auttais, muttei auttanut.. no, toivotaan parasta että se korvike helpottais tilannetta.. äitin ikioma ikiliikkuja :) käveleekin niin hurjasti päivittäin..

nuo kivut on vaan niin ikäviä kun ei pysty toisen oloa helpottaa.. :(

No laktoosittomissa tuotteissa on kyllä maitoproteiinina jolle se allergiao n. Mutta laktoositon voi käydä paremmin kuin laktoosilliset maitotuotteet jos allergia on lievää, kun silloin laktoosi voi aiheuttaa oireita (ns sekundaarinen laktoosi-intoleranssi)

Nyt ois paras pitää maito kokeiluissa ainakin parin viikon tauko. juotat nyt vain sitä mikä hänelle on sopinut niin kauan että vatsa palautuu normaaliksi ja sit kaksi viikkoa taukoa ennenkuin kokeilet jotain muuta. ensin teelusikallinen päivässä, sitten lisäät määrää yhden teelusikallisen verran päivää kohden jne. jos kokeilemasi tuote ei sovi, taas riittävän pitkä tauko että vatsa palautuu ja sitten vasta uusi kokeilu toisella tuotteella.

meillä esikolle sopi luomumaito ja kuopukselle näyttäis pieninä annoksina sopivan maitojuoma.

Yhteistyössä