Näin munkin mielestä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No yleensä et-tunnit on samaan aikaan. Kai. Tää sun täytyy kyllä kysyä opettajalta.
Ei.Alkuperäinen kirjoittaja irtsu:onko lukkarissa merkitty et erikseen jollekki muulle ajankohdalle???
UE = lyhenne evankelis-luterilaisesta uskonnon opetuksesta....googlasin, ja löysin tuollaisen selityksen.Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:UE = Uskonto ja Elämänkatsomustieto
Siis häh? UE on ainakin ennen ollut ev. lut. uskonto. UO ortodoksinen ja ET elämänkatsomustieto.Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:UE = Uskonto ja Elämänkatsomustieto
Kysy koulusta asiaa. Ainakin siellä, missä minä opetin uskontoa, oli elämänkatsomustieto eri aikaan, koska oppilaat koottiin sinne koko koulusta ja ajan piti käydä koko sakille.Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:UE = lyhenne evankelis-luterilaisesta uskonnon opetuksesta....googlasin, ja löysin tuollaisen selityksen.Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:UE = Uskonto ja Elämänkatsomustieto
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ue
Siksi mä tässä nyt mietinkin asiaa
Aionkin kysyä. Lapsi vaan olisi halunnut jo nyt tietää, mitä kirjoittaa lukujärjestykseensä sen päivän kohdalleAlkuperäinen kirjoittaja d:Kysy koulusta asiaa. Ainakin siellä, missä minä opetin uskontoa, oli elämänkatsomustieto eri aikaan, koska oppilaat koottiin sinne koko koulusta ja ajan piti käydä koko sakille.
Meillä on ainakin koulussa tarkoitettu UE:lla Uskontoa ja Elämänkatsomustietoa. Toisilla on unskonnon tunti, kun toisilla samaan aikaan elämänkatsomustiedon tunti.Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:UE = Uskonto ja Elämänkatsomustieto
Harmi lapsen kannalta, kun joutuu odottamaan vastausta. Voi tuota ihanaa ekaluokkalaisen intoa.Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Aionkin kysyä. Lapsi vaan olisi halunnut jo nyt tietää, mitä kirjoittaa lukujärjestykseensä sen päivän kohdalleAlkuperäinen kirjoittaja d:Kysy koulusta asiaa. Ainakin siellä, missä minä opetin uskontoa, oli elämänkatsomustieto eri aikaan, koska oppilaat koottiin sinne koko koulusta ja ajan piti käydä koko sakille.
Säästöbudjetin opetusmalli.Alkuperäinen kirjoittaja viesar:Tunnit pidetään yhtä aikaa, opettaja vain sanoo eri juttuja eri porukoille. Uskontoa lukevat istuvat opettajasta katsottuna luokan oikealla puolella ja elämänkatsomustietoa vasemmalla. Kun opettaja sanoo uskonnon lukijoille "Jeesus kuoli meidän syntiemme vuoksi." niin hän jatkaa elämänkatsomustietoa lukeville "Ei vaiskaan!"
Tuolleen voi samaan tapaan hoidella äidinkielen ja ruotsin tunnitkin, och samma på svenskaAlkuperäinen kirjoittaja d:Säästöbudjetin opetusmalli.Alkuperäinen kirjoittaja viesar:Tunnit pidetään yhtä aikaa, opettaja vain sanoo eri juttuja eri porukoille. Uskontoa lukevat istuvat opettajasta katsottuna luokan oikealla puolella ja elämänkatsomustietoa vasemmalla. Kun opettaja sanoo uskonnon lukijoille "Jeesus kuoli meidän syntiemme vuoksi." niin hän jatkaa elämänkatsomustietoa lukeville "Ei vaiskaan!"
Joskus viime vuosituhannella minulle annettiin em. selitys koulussa kun kysyin kirjainlyhenteen merkitystä.Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:UE = lyhenne evankelis-luterilaisesta uskonnon opetuksesta....googlasin, ja löysin tuollaisen selityksen.Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:UE = Uskonto ja Elämänkatsomustieto
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ue
Siksi mä tässä nyt mietinkin asiaa
Saisikohan vielä englannin mahtumaan joukkoon.Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:Tuolleen voi samaan tapaan hoidella äidinkielen ja ruotsin tunnitkin, och samma på svenskaAlkuperäinen kirjoittaja d:Säästöbudjetin opetusmalli.Alkuperäinen kirjoittaja viesar:Tunnit pidetään yhtä aikaa, opettaja vain sanoo eri juttuja eri porukoille. Uskontoa lukevat istuvat opettajasta katsottuna luokan oikealla puolella ja elämänkatsomustietoa vasemmalla. Kun opettaja sanoo uskonnon lukijoille "Jeesus kuoli meidän syntiemme vuoksi." niin hän jatkaa elämänkatsomustietoa lukeville "Ei vaiskaan!"
no ei meidän koulussa ainakaan ole pidetty. lapsi kuudennella. toinen seiskalla.Alkuperäinen kirjoittaja viesar:Tunnit pidetään yhtä aikaa, opettaja vain sanoo eri juttuja eri porukoille. Uskontoa lukevat istuvat opettajasta katsottuna luokan oikealla puolella ja elämänkatsomustietoa vasemmalla. Kun opettaja sanoo uskonnon lukijoille "Jeesus kuoli meidän syntiemme vuoksi." niin hän jatkaa elämänkatsomustietoa lukeville "Ei vaiskaan!"
Ai, jos tuo on totta, niin olin kyllä väärässä. Mutta mitäs se ortodoksien O sitten tarkoittaa?Alkuperäinen kirjoittaja MiiskuMuikkunen:UE
Lukujärjestyksessä on merkintä UE. Yllättävän harva tietää, mitä U:n perässä E tarkoittaa. Se ei ole elämänkatsomustieto, jolla on oma oppiainemerkkinsä ET. E tarkoittaa etiikkaa. Etiikka on tieteenala, jossa tutkitaan oikeaa ja väärää, hyvää ja pahaa. Tutumpi sana on moraali, joka tarkoittaa myös oikeaa ja väärää, hyvää ja pahaa. Kaikilla ihmisillä on moraali, mutta kaikilla ihmisillä ei ole etiikkaa.