O
ostoskori
Vieras
Suomalaiset syö muutenkin ankeasta...jauhelihaa, makkaraa, pottua, lihakastiketta. Kaikkea ruskeeta ja harmaata. Mausteina suola. Se on musta ankeeta.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:Mie ostan kyllä välillä eineksiä, ja mehujakin meillä juodaan.
Hedelmiä, ulkomaisia ja kotimaisia, mitä nyt mieli milloinkin tekee ja mitä sattuu olemaan tarjolla kaupassa.
Maitona ostan kevytmaitoa, se rasvaton maito... no, tottumiskysymys... ei oo mun / meidän makuun vaan uppoava.
Ja jauhelihaa juu... ja vieläpä sika-nautana usein, joskin myös paistijauhelihana tiettyihin ruokiin.
Liha yleensä marinoimattomana, mutta en mie marinaadeihinkaan sylje, jos ne eivät sisällä mitään allergiaa aiheuttavaa. Eli ostetaan myös niitä.
Valkoista makaronia, mutta myös tummaa... samoin riisissä. Välillä pikariisiäkin kiire-päivää varten varsinkin.
Ja jogurttia, sokeroitua, maustettua ja rasvallista. Välillä vanukastakin. Viiliä... maustettuna (Viilis) ja maustamattomana.
Leivon pääosin täysjyvä / sämpyläjauhoista, mutta käytän myös vehnäjauhoja. Ja oikeita ruisjauhoja.
Kalaa... tonnikalaa, kalapuikkoja, seitiä, lohta, mutta myös kuhaa ja silakoita.
Öljyssä paistan pääosin, mutta mm. silakkapihvit vaatii oikeaa voita. Joku pastakastike oikeasta kermasta... Nam![]()
Mie oon ajatellut tätä ruokahommaa niin, että kunhan ei pelkkää sokeria ja rasvaa syö, vaan tasapainottelee linjalla "kaikkea sopivassa suhteessa", runsaasti kasviksia jne ja sopivassa määrin niitä parjattuja sokeria ja rasvaa jne, niin pärjää melko hyvin - kun myös liikkuu tarpeeksi jne.
Jos mä vahtaisin epäterveellistä, niin silloin en kävisi lainkaan ravintolassa syömässä. Mitä teen ja teen varsin useinkin. Jos laitan ruokaa itse, haluan myös itse päättää, miltä tekemäni ruoka maistuu. Jos taas mua ei huvita laittaa ruokaa, menen ravintolaan syömään.Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Mä ymmärsin tämän pointin niin, että vahdataan sitä epäterveellistä ja koskaan ei voi tehdä eri tavalla.