kun lomista taas puhutaan, niin onko "pakko" päästä joka vuosi lomalle tai edes joka toinen

Tuli vaan tuollainen mieleen, kun itse olen elänyt elämää tyyliin "tänä päivänä näin ja aina tilanteen ja mahdollisuuksien mukaan".
Tällä hetkellä tilanne antaa mahdollisuuden rahallisesti matkustaa (kunhan kuitenkin katsoo millaisen matkan ja loman ottaa eli ei nyt kuitenkaan niitä haavematkoja jonnekin etelämeren saarille), mutta olen elänyt aikaa jolloin ei ole ollut joko aikaa tai rahaa matkustaa. on lomailtu sen mukaan mitä tilanne on antanut ja joskus se on ollut vaan oleilua kotona tai sukulaisvierailu.
Tämän kesän ongelma on se että välttämättä tuota aikaa ei oikein ole mitä nyt yhden pitkän viikonlopun voin repäistä irti näistä pakollisista kuvioista.
kun ei päästy minnekään ihmeemmin lomailemaan, elettiin ajatuksella että sitten aikanaan. Ja joskus opiskeluaikaan vähistä rahoista säästin vähän kerrallaan ja saihan sitä säästöönkin kun tinki jostakin muusta. muistan aikanaan kun oli tiukka kesälomabudjetti ja kamera hajosi ennen lomaa niin mm jätin sitten leivän päältä leikkeleet pois. Ei pakko ole makkaraa tai kinkkua syödä, vaikka ruoka on tietysti huono asia säästää noin muuten. mieluummin vaikka vaatteista sitten tai jos joku meikkaa niin onko sitä pakko tehdä tai ainakaan uusia meikkejä ostaa.
Onko tuossa lomailussa se että toiset kun hehkuttaa mitä tekee, niin tulee tunne että on pakko itsekin päästä?

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Siis onko lomailu sulle ainoastaan sitä, että lähtee jonnekin kauas kotoa?
ei ole. Sanoinkin tuolla että tilanteen mukaan jos tarkempaan luit. sanoin että olen oleillut kotona aikanaan.
mutta jos esim työ on sellainen että ei pysty oikeasti lomallaolemaan jos on kotipaikkakunnalla ja puhelimen ja ihmisten tavoitettavissa, niin silloin tarvii päästä jonnekin pois (sitten vaikka mummon kesämökille).

hmm
Kyllä mun ulkomaanmatkailu on ihan sitä, että mä itse haluan. Tosin nyt on lapset niin pieniä, ettei niitä viitsi raahata mukana ja hoitoon en niin pitkäksi aikaa raaski jättää. Me oltais saatu suorastaan lapsenvahtikin matkalle, siis oltais maksettu sen matka, mutta päädyttiin sit kuitenkin jäämään Suomeen. Eli lomailemme luultavasti kotona.

Ja juuri noinhan se on tehtävä, jos rahat on loppu. Jos haluaa jotain eikä ole rahaa, niin jostain on pakko tinkiä että saa haluamansa. Niin se meilläkin aikoinaan oli.

köyhä
ei se loma lomalle maistu omassa pihassa kitkien. me käytiin ensimmäisellle lomareissulla viime kesänä (tuettu-pummi-kohu-loma). ja haen ensi vuonna myös.. tänä vuonna ei toivoakaan lomasta, lapsia 3 ja kiertävä tivoli on heidän kesän kohokohta (jonne ostan 10lippua.. ) :(

En mä kotona osaa lomaa olla, jos ei muuta niin sitten ainakin mökille. Yleensä tulee kyllä tehtyä ainakin jonkin sortin reissu, tänä vuonna reissataan koko loma. Kesä tulee liki poikkeuksetta vietettyä kyllä Suomessa, musta olisi hassua lähteä täältä pois silloin kun täällä kerrankin on lämmintä ja kaunista. Talvella sitten matkustellaan kotomaan rajojen ulkopuolelle.

Jaa
Minä nautin lomista kotona. Ehkäpä kaikkein eniten jopa. Minusta matkailu on kuitenkin aika rasittavaa, pidemmän ulkomaan reissun jälkeen ois loma taas tarpeen. Venttailu lentokentillä, itse lennot, yleensä liikaa turisteja joka päivässä, kenties mahdollinen turistiripuli jne. Ei kiitos.

Kotona saa kerrankin tavattua ystäviään niin paljon kuin haluaa, kun kerran lomailee ja aikaa on. Voi tehdä kaikkea, mihin ei ole ainakaan mulla mahdollisuutta muina aikoina. Mulla oottaa nytkin eräs senkki entisöintiä, kivaa päästä puuhailemaan tollasten parissa! Olkkarinkin seinät ajattelin maalata.

Kesälomaa ei mulla tänä kesänä ole kuin kolme päivää, mutta kyllä tuntuu suorastaan lomalta mennä töihin! Olen opiskelija ja on paljon stressaavampaa opiskella käyttäen viikonloputkin siihen kuin käydä töissä ja ne työasiat pysyvät työpaikalla.

Mie vaan
Lomaa on oltava, tottakai. Mulle lomaa on kotona olokin. En tinki elintasosta ulkomaanmatkan takia yhtään. Me ei käydä ulkomailla joka vuosi, mutta jos mennään niin mies haluaa että hotelli on oikeasti hyvä. Viisi tähteä, vaikka vähemmälläkin selviäisi. Ei me kyllä käydä kotimaassakaan matkoilla tai laivalla. Kotiin investoidaan lähinnä.

Meilla ainakin on pakko paasta SUomeen lomalle kesalla, se on ollut ihan ehdoton aina. Mina nyhjaan sitten kesaloman kotosuomessa, aivan ihanaa aikaa. NAutin mokilla olosta, tykataan veneilla, kayda kesatapahtumissa, toreilla jne. Enka muutenkaan lahtisi Suomesta ulkomaille lomailemaan keskikesalla.

Muuten lomia, pitkia vapaita sitten reissaamme taalla ollessa mahdollisuuksien mukaan.

Kyllä meijän melkeen on PAKKO päästä reissuun kerran talvella ja kerran kesässä. Ei liity muiden hehkutukseen vaan ihan omiin haluihin..
Eiköhän elettäis ihan onnellisesti jos syystä tai toisesta joku matka jäisi väliin mutta kun esteitä reissaamiselle ei ole niin eletään näin miten parhaaksi näemme ja teemme asioita joista perheemme nauttii.

Mutta onhan se mukavaa ihan pyöräillä piknikille tuohon lähelle merenrantaankin, kyllä me koitetaan jokaisesta lomapäivästä tehdä kiva, oli sitten kotinurkilla tai parin tuhannen kilsan päässä.

Mie vaan
Lomaa on oltava, tottakai. Mulle lomaa on kotona olokin. En tinki elintasosta ulkomaanmatkan takia yhtään. Me ei käydä ulkomailla joka vuosi, mutta jos mennään niin mies haluaa että hotelli on oikeasti hyvä. Viisi tähteä, vaikka vähemmälläkin selviäisi. Ei me kyllä käydä kotimaassakaan matkoilla tai laivalla. Kotiin investoidaan lähinnä.

Pakko ja pakko. Päästä ja päästä.

Melkein joka kesä on vietetty se 2-4 viikkoa Ibizalla.
Syystä että anoppi asuu siellä. Kai sitä lomaksikin voi kutsua, ja siltä se aina tuntuu, mutta ei mun mikään pakko olis sinne päästä, voisin yhtä hyvin olla vaikka jossain mökillä järven rannalla ihan täällä Suomessa.

Tosin eiköhän nekin reissut ala olla tehty muutamaksi vuodeksi, saa anoppi tulla tänne. Helpompi sen on reissata, kun meidän sitten kolmen pienen muksun kanssa, kun pitäisi elukoillekin kuitenkin joku hoitaja löytää...

reppureissaaja
Meillä se menee vähän fiiliksen mukaan. Joka vuosi ei tehdä kummoisia lomareissuja, tänä kesänä satsataan enemmän. Kyllä me kotonakin viihdytään ja tekemistä keksitään.

Wide
Lomaa on pakko olla..Kesällä minulla ei ole kun olen aina kesät töissä joten lasten kanssa tehdään johonkin huvipuistoihin ,sukulaisiin pikkureissuja.Lapset saavat kuitenkin olla mummon hoivissa täällä kotona kesäisin.
Ulkomailla käyn kavereitten kanssa pari kertaa vuodessa ilman lapsia.,mieskin käy.

Yhteistyössä