Kun lehmänmaito ei sovi taaperolle niin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ollaan jo kuukausia vähän väliä yritetty siirtyä lehmänmaitoon mutta aina kun menee päiväannos 70ml niin jo alkaa kamala paukuttelu ja vatsanväänteet.

Kai sitä saa juottaa tuota laktoositonta maitojuomaa (jolla nimellä tuo valion laktoositon maito on)? Eli jättää korvikkeet pois ja siirtyä kokonaan tuohon kun kerran tavallinen maito ei käy...raejuusto ja viilit kyllä sopii. Eli tod.näk. se on tuo maidon laktoosi kun aiheuttaa kuten isällään.

Kannattaa tosiaan kokeilla sitten muita maitoja, hylaa, luomua yms. mutta jos nekään ei sovi, niin tavallisesta ruokakaupasta saa myös kaura- ja riisimaitoa. Meidän pojan suosikki on Oatlyn kauramaito jossa on rasvaa 1,5%. Myös kaurapohjainen ruokakerma on ihan hyvää, ei erota ruuassa tavallisesta kermasta.

Oletko vähälaktoosista kokeillut?

Meillä on nyt 1.5v ikäinen, joka siirtyi tavalliseen maitoon vuoden iässä. Yhtäkkiä sillä alkoi mahavaivat pari kk siirtymisen jälkeen. No ite olen laktoosi-intolerantikko, joten kokeiltiin laktoositonta ruokavaliota. Se auttoikin. Kokeilin tuossa viikko sitten hylaa, mutta veti mahan moneksi päiväksi ripulille, myös hylajogurtti tekee sen. Eli täysin laktoosittomalla mennään. Myös meidän 3v olen alkanut epäillä samaa, se ei näet ole vuoden iästä lähtien suostunut juurikaan maitoa juomaan. Muita maitotuotteita käyttää kyllä. Äiti kertoi, että mun laktoosi-intoleranssi on ollut samanlainen, eli en ole suostunut juomaan maitoa ja sit on tehty testit. Mutta tuolle vanhemmalle kai käy hyla kuitenkin. Ikäviä nää jutut aina. Vaikka onneksi ei vakavasta asiasta kyse kuitenkaan.

Yhteistyössä