Kun lapsivesi menee...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja täällä näin;25923924:
KAKSissa eli Kainuun keskussairaalassa ohjeena on että heti sairaalaan kun vesi menee... Ja sinne sairaalaan mennään ambulanssikyydillä. Kotona vaan pitkäkseen ja amppari hakee ja kuskaa. :)

Mukavaa. Mulle sattu vielä tosi herkut mieshoitajat... :D

Turussa sanottiin, että noin vain siinä tapauksessa, että lapsi on perätilassa tai poikittain. Jos raivotarjonnassa, ei mitään kiirettä.

Enpäs tajunnut että vedet meni, sitä oli hiljalleen alkanut holahtelemaan 3 pv ennen synnytystä (la viikon päästä) ja vasta reilu parin päivän päästä ekasta "holahduksesta" alkoi siis supistukset, säännöllisinä kylläkin että 8 tunnin aikana tihenivät 2-3 min välisiksi jolloin pääsin Kättärille. Näin jälkeenpäin ihmettelen, miten olin voinut vaan ajatella että "tää varmaan kuuluu asiaan, jotain valkovuotoa varmaan..". Synnärillä sain sitten ab-tipan ja tulehdusarvoja seurattiin multa ja vauvalta, ei ollut noussut. Kysyivät tietenkin onko tulehdusoireita ja ei mulla ollut. Olin vielä käynyt reippailla lenkeillä joka päivä jouluaaton jälkeisissä myrskyissä =) Ihan mielenkiintoista olis ollut tietää mitäköhän olis tehty jos olisin tajunnut veden menon ja soittanut heti silloin kättärille, olisiko mahdollisesti käynnistetty. Onneksi käynnistyi ihan itsekseen sitten kolmantena päivänä ja kaikki meni hyvin.

Yhteistyössä