KUN LAPSI PUREE!!??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kultapallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kultapallo

Jäsen
30.08.2008
116
0
16
Miten kieltää pientä puremasta, meidän tuholaisella(10kk) on 6 hammasta ja se on koko ajan äiskän lihassa kiinni. Tänään nukuttiin päikkärit vierekkäin ja heräsin siihen kun tyttö puri leuasta, verestävä reikä ja mustelma tuli..että kovaa puree.. :(

Meidän pph sanoi, kun lapsi puree pitää purra takaisin sanomatta ensin mitään, eli samantein takasin... :/ Mutta tämän saa kuulema tehdä vain aikuinen, sillä hän tietää kuinka lujaa voi purra, ettei kuitnkaan palasta lähde...
Itse en ole kokeillut, sillä meidän poika ei sitä onneksi harrasta.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:
Meidän pph sanoi, kun lapsi puree pitää purra takaisin sanomatta ensin mitään, eli samantein takasin... :/ Mutta tämän saa kuulema tehdä vain aikuinen, sillä hän tietää kuinka lujaa voi purra, ettei kuitnkaan palasta lähde...
Itse en ole kokeillut, sillä meidän poika ei sitä onneksi harrasta.. :D

No huhhuh, mikä pph !!!! Ootko varma, ettei pure sun lasta sitten kanssa, jos joskus poikas sattuu hoitajaa näykkäsee? Ei todellakaan vauvan tai vanhemmankaan lapsen puremiseen vastata puremalla! Mitäs se todistaisi lapselle? Kävisikö lapselle silloin selväksi, ettei saa purra, kun aikuinen kuitenkin puree? Mä vaihtasin jo hoitajaa tommosen kommentin jälkeen, anteeks vaan.

Meidän muksut on molemmat pureskellu jossain vaiheessa. Pientä lasta ei voi kuin kieltää, kuinka turhauttavaa se onkin, mutta "samalla mitalla" takaisin antaminen ei mun mielestä asiaa auta, vaan selkeästi pitää vaan lapselle opettaa, mitä saa tehdä ja mitä ei, eli toistaa vaikka miljoona kertaa sitä ei-sanaa, niin että oppi jossain vaiheessa menee perille. Meidän muksuihin on toiminu ainaki. Kielsin kielsin ja kielsin sekä myös osoitin, että se sattuu, jolloin muksu lopulta huomas, että ei se ookaa kiva juttu, kun aina on äippä niin pirun surkeen näkönen, kun sitä vähän puree.

No eipä oo tullu mieleen purasta takasin tota 10kk kun se kohta neljällä hampaalla rouhaisee. Lapsi ei osaa siirtää kokemusta itsestä muihin, häneen sattuu kun puree, mutta hän ei ymmärrä että samallalailla sattuu toiseenkin. Vasta isompi lapsi ymmärtää asian koskevan muitakin. Aina napakkakielto tulee kun poika puree.

Yhteistyössä