Kun lapsi ei halua isälleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Ollaan erottu parisen kk sitte ja muutettu erilleen. Tyttö 2,5v ei ikinä halua mennä isälleen. Isä ottaa pari kertaa kuussa siis koko viikonlopuks ja viikollakin haluais nähdä.
Pitääkö mun väkisin laittaa itkevä rimpuileva lapsi isän mukaan?

Mua on alkanu huolestuttaa, koska isä kertoo et tyttö kiukuttelee kokoajan kun on isällään. Mutta on kotona mikäkin pikku enkeli, siis mun luona.

Mikähän tässä vois olla? Kun oltiin vielä yhessä oli kyllä aika isinkin tyttö.

Lapset ottavat vanhempiensa eron erilailla. Vanhempien suhtautuminen vaikuttaa paljon.
Jos teillä vanhemmilla asenteet kohdallaan ja lapsi ei siitä huolimatta halua isälleen mennä, niin ottakaa pieniä askeleita asian kanssa.
Isä tulee teille ja viettää aikaa lapsen kanssa. Aloitatte vaikka siten, että olette molemmat paikalla ja siitä sitten eteenpäin... Sitten isä voi olla lapsen kanssa teidän kodissanne ja sinä itse poissa (vaikka kaupassa).
Pikkuhiljaa vaan niin että lapsi tottuu ajatukseen :)

Me ollaan kyllä isän kanssa hyvissä väleissä ja ollaan pystytty puhumaanki asiasta.
Isä sanoo että ei pikku kiukuttelussa mitään, mutta on tuonu pari kertaa yhden yön jälkeen takas kotiin ku lapsi huutaa raivona välillä että haluaa kotiin äitin luo.
Ja oon kyllä itsekkin nähnyt kun haukkuu "tyhmä isi, isi on tyhmä".

Koskaan en oo haukkunu lapsen kuullen ainakaan isäänsä..

Minkä ikäinen olet ap? Sitä vaan et ootte eronnu PARI KUUKAUTTA sitte ja susta tuntuu oudolta lapsen käytös :headwall: niin et jos oot teini ok, jos oot vanhempi niin OMG :o

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Me ollaan kyllä isän kanssa hyvissä väleissä ja ollaan pystytty puhumaanki asiasta.
Isä sanoo että ei pikku kiukuttelussa mitään, mutta on tuonu pari kertaa yhden yön jälkeen takas kotiin ku lapsi huutaa raivona välillä että haluaa kotiin äitin luo.
Ja oon kyllä itsekkin nähnyt kun haukkuu "tyhmä isi, isi on tyhmä".

Koskaan en oo haukkunu lapsen kuullen ainakaan isäänsä..

ei tuon ikäinen lapsi ymmärrä mitä "tyhmä isi" tarkoittaa... on niin pieni vielä.

Isälleen vaan vaan. Meillä uusperheessä kuunneötiin raivokohtauksia vuodenki. Jälkeen erosta ja edelleenkin jos joku menee pieleen ni heti halutaan äidille tai kun asiat wi meemlapsien mielen mukaan.. Niin se vaan on!

Ihan normaalilta reagoinnilta tuntuu, kärsivällisyys ja johdonmukaisuus auttaa. Lapsen kanssa kannattaa koittaa rauhallisena hetkenä kotona jutella, ja kysyä miksi hän ei halua isänsä luo ja kertoa, että ei ole kivaa haukkua isiä tyhmäksi, ja kysyä siitäkin, että miksi hänen mielestään isi on tyhmä. Voihan sitä isän luona olemisen aikaa lyhentää, jos isä on siihen halukas, onhan viikonloppu noin pienelle ehkä aika pitkä aika. Pikkuhiljaa totuttelette, mutta siinä ei ole oikein mitään järkeä, että tapaamiset kokonaan lopetettaisiin tuon kiukuttelun takia.

Yhteistyössä