kun lapsi alkaa syömään perheen kanssa samoja ruokia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shannon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
lisäättekö sit jotai vihanneksia erikseen ruokaan vai lisukkeeksi lautaselle? ku mä tein lihaperunasoselaatikkoa ja joukkoon laitoin porkkanaa, niin musta tuntu et ei toi poika siitä kyllä saa tarpeeksi kaikkea?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan olette marinoituja broiskuja käyttäneet? Jotenkin ne tuntuvat vielä liian mausteisilta meidän 1veelle..

Yhden vuoden jälkeen ihan marinoidusta olen tehnyt.

Ja lautaselle sitten lisäksi kurkun ja tomaatin paloja sekä raejuustoa jne.

Mä teen likalle silloin tällöin parin päivän sapuskat, pakastimesta vaan sekaan valmiiksi kypsennetyt lihat (myös valmiiksi möyhitty =) ).Yleensä perunaa, riisiä tai pastaa, sipulia, mausteita, joskus laittanut ihan maitoa ja suurustanut vehnäjauholla. Näin tulee kastikkeentapaista.

Sit makaronilaatikkoa oon tehnyt oman kipon niin saanut suolat ja mausteet laitettua meidän vuokaan. Kalakeittoa, uunilohta ym. syönyt. Ja hyvin maistuu!
Joskus iskee laiskuus ja avaan purkin kaapista. Olen ehkä 20 prk antanut yhteensä, muuten itse tehnyt lapsen ruoat.
Likka siis kohta 1v.

perunaa/riisiä/pastaa erilaisten kastikkeiden kanssa (makkara-, jauheliha-, kana-, liha...), laatikoita ja kiusauksia ja vuokia... kalaa perunamuussin kanssa, keittoja jne jne... ihan perussuomalaista kotiruokaa jota itsekin syön. =)

Ihan olette marinoituja broiskuja käyttäneet? Jotenkin ne tuntuvat vielä liian mausteisilta meidän 1veelle..

Onko joku sanonu et marinoituja?

Sillä siis kysyin et voiks niistä tehdä? Kun ittellä tapana niistä kastike ym. tehdä. Että pitääkö lapsen takia siirtyä natureliin?

Alkuperäinen kirjoittaja Shannon:
lisäättekö sit jotai vihanneksia erikseen ruokaan vai lisukkeeksi lautaselle? ku mä tein lihaperunasoselaatikkoa ja joukkoon laitoin porkkanaa, niin musta tuntu et ei toi poika siitä kyllä saa tarpeeksi kaikkea?

meillä on pienestä pitäen opeteltu siihen että joka aterialla on lämpimiä kasviksia (joko ruoan joukossa tai erikseen) ja salaattia.

Sillä siis kysyin et voiks niistä tehdä? Kun ittellä tapana niistä kastike ym. tehdä. Että pitääkö lapsen takia siirtyä natureliin?

Olishan se itsellekin parempi ottaa liha naturellina ja marinoida itse. Valmiissa marinaadeissa on niin paljon lisäaineita jne. Ja naturel on 100% lihaa, mutta valmiiksi marinoitu vain jotain 70-80%, joten 20% paketista on sitä marinaadilientä.

kyllä niistäkin musta voi tehdä.. ainakin välillä.

Me ei olla vuosiin käytetty marinoituja kuin satunnaisesti, kun ne on meistä pahoja. Lisäksi ne on täynnä kaikenlaisia lisäaineita. Sitäpaitsi niissä tosiaan maksaa lihan hinnan siitä marinadilitkusta, jonka raaka-aineet on aika halpoja. Mieluummin ostan koko rahalla oikeata lihaa. Ei meillä ole varaa tuhlata maksamalla lihan hintaa öljystä + lisäaineista.

Yhteistyössä