kun lapsi alkaa syömään perheen kanssa samoja ruokia

Alkuperäinen kirjoittaja Vanilja:
Ihan kaikkea perusruokaa muussaan haarukalla, makaronilaatikkoa, lihapullia, kalaa. NAN-maidolla vähän ohennetaan.
itseasiassa annoin kans makaronilaatikkoa yks pvä, oli vähän kummissaan=D
ja sit ku söi aika nihkeesti ni aloin miettiikö et saako tarpeeksi, ku kuitenki vaan pastaa ja lihaa. mutta tästä tää nyt sit lähtee rullaamaan... :)

Vanilja
Kyllähän pienille suositellaan mieluummin keittämistä kuin pannulla käristämistä. Taikka heitä fisu uuniin. Voit laittaa pieneen kattilaan ensin perunat, porkkanat ja kala kypsyy nopeasti lopuksi samassa kattilassa.

Minä teen lapsille usein eri ruokaa kuin perheen aikuisille, koska monetkaan ruoat ei ihan pienille maistu.

Teen usein lapsille erilaisia kasvis-lihamuhennoksia ja keittoja. Pakastealtaasta löytyy paljon kaikenlaisia kasvis- ja juuressekoituksia. Perunat ja muut kasvikset sekä lihat voi nopeasti kypsentää mikrossakin pienessä vesimäärässä ja muhentaa maitoon/korvikkeeseen lopuksi. Mausteina voi käyttää esim. tilliä, ruohosipulia, sipulia, oreganoa jne.

Meidän penskojen herkkua on perunamuusi ja seitikastike :)

nii
meil on kans vähän samanlainen tilanne mut sit vaan suunnittelen ruoat silleen et likkakin saa.kaikki herkku pois esim.ei lasagnea,pitsaa tmv.keittoja,kastikkeita ja laatikoita.ihan superykköstä meiän typylle on peruna-sipulisekoitus.millon laatikossa ja millon lisukkeena.uppoo aina.meil ei makaronilaatikko ei oikeen uponnu vielä kait karkeuden takii mut kun sai napsii lautaselta makaronit ja jauhelihat itse ni heti kelpas.

Alkuperäinen kirjoittaja nii:
meil on kans vähän samanlainen tilanne mut sit vaan suunnittelen ruoat silleen et likkakin saa.kaikki herkku pois esim.ei lasagnea,pitsaa tmv.keittoja,kastikkeita ja laatikoita.ihan superykköstä meiän typylle on peruna-sipulisekoitus.millon laatikossa ja millon lisukkeena.uppoo aina.meil ei makaronilaatikko ei oikeen uponnu vielä kait karkeuden takii mut kun sai napsii lautaselta makaronit ja jauhelihat itse ni heti kelpas.
kyllä meillä on tyttö saanu herkutella aika pian 1-vuotissynttäreiden jälkeen kotitekosella pitsallakin.. =)

muoks. se mitä mä lähinnä oon koittanu välttää on lisäaineet ja suola.. mutta niitä en itsekään tykkää käyttää paljoa niin sinäänäs ei älytöntä muutosta tarvinnu tehä..

kuusikon äiti
Meillä vuoden ikäisenä on pääsääntöisesti syöty ihan meidän tavallista ruokaa, myös paistettua ja marinoidusta lihasta tehtyä. Vähän alle vuoden ikäisenä kun on alkanut maistelemaan perheen ruokia, niin olen enemmän miettinyt mitä niistä tarjoan, jauhelihakastike keitetyn perunan kanssa on varmaan ollut ensimmäinen. Pitsaa kukaan ei ole yksivuotiaana tykännyt syödä, silloin harvoin olen tarjonnut sitten purkkiruokaa.

Yhteistyössä