Kun lapsella synttärit, pitääkö tarhaan viedä jotain herkkuja muille lapsille?

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Itse kun ala-asteella olin, ni silloinhan vietiin joku karkkipussi luokkaan, joka kiersi sitten kaikilla. Itse inhosin koko tapaa, kun tuli semmonen tyrkky olo, et: "tänään on miun synttärit, onnitelkaas nyt miuta ja saatte karkkia!"

Ni nyt mietin, et ku poju täyttää ens kuussa 2v, et onko tarhassa tapana viiä jotain herkkuja? Karkkia en varmaan veis, ku poju ei edes vielä saa itsekään niitä syyä...

samaa olen miettinyt... tosin kun itse olin ala-asteella niin taisi opettaja huolehtia siitä että synttärisakarille laulettiin ja se oli sit sillä selvä. mut entä jos veisit vaikka ilmapallopussin, että kaikki lapset sais ilmapallon?

Meille kerrottiin jo pk:hon tutustuttaessa, että täällä on tapana viettää synttäreitä. Ryhmän lasten syntymäpäivät näkyvät aina seinällä, ja syntymäpäivänä hoitajat järjestävät pientä juhlallisuutta ja pienen lahjan sankarille. Ja silloin jo kertoivat, että kyseisenä päivänä sopii tuoda pientä juhlatarjottavaa, kuten keksejä/jäätelöä. Ei pakotusta, mutta kaikki taitavat tuoda. Ihan kiva tapa mielestäni.

Kysy, mikä on tapa omassa tarhassa.

meillä töissä ainakin sovitaan että mitä tuodaan jos haluaa. meillä käytäntönä' että tarjotaan pipareita jos haluaa tarjota jotain.. yhdessä vanhemmat tämän päätttivät ekassa vanhempain illassa. ja sama linja jatkunut nyt ainakin 4v

meidän päiväkodissa pidetään lapsille juhlat synttäripäivinä. silloin voi itse päättää mitä tarjottavaa vie ja miten paljon. edelliseen päiväkotiin ei saanut viedä karkkia, mut nyt sitäkin voi viedä.
tytöllä parin viikon päästä synttärit ja viedään varmaan vohveleita ja nallesipsejä. kysyin jo,että onko ryhmän lapsilla allergioita,että kaikki voivat sitten syödä tarjottavia.

Meidän hoitopaikassa lauletaan ja annetaan kortti synttärinä. Sillon kun tyttö oli pienempi niin vietiin esim. muumikeksipaketti mistä hoitajat sitten sai jakaa kaikille. Nyt kun tyttö on jo isompi niin oon vieny synttärinä karkkipussin ja/tai keksiä. Joskus joku on tuonut tikkarit kaikille jotka hoitajat on antanu vasta kotiinlähtiessä. Toi ilmapallokin olis ihan kiva idea.