kun lähteminen on niin vaikeaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umpikuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

umpikuja

Vieras
käytännössä.

mulla ei ole mitään omaa, en omista mitään. asun miehen talossa ja ajan miehen autolla, näin ollut jo 6 vuotta.

mä en jaksa tätä meidän suhdetta enää yhtään, mies jättää mut kaikessa ulkopuolelle ja siitä on tullut todella ilkeä ja inhottava.

MUTTA. millä mä täältä mihinkään lähden?! mun tarvis ostaa auto, hankkia asunto (kunnan jonot ainaki vuoden), ottaa lapsi ja piskit kainaloon, hankkia kaikki muut huonekalut paitsi sänky, ei mulla ole varaa sellaiseen. varsinkaan kun ilman autoa en pääse käymään töissä ja julkisia ei kulje.

mä olen umpikujassa, en pääse pois ja seinät kaatuu päälle.... ;(

lähteminen on tosi helppoa,tiedän sen kokemuksesta.Siinä vaiheessa ei autottomuus rassaa yhtään ja huonekaluja saa kerättyä vuosien myötä.Itse ostin välttämättömät osamaksulla.Vuoden kituutin ja kas,huusholli oli valmis.

Muuta kaupunkiin, asunnon saa nopeasti ja kulkuyhteydet hyvät. Sit pikkuhiljaa vaan ostelet kaikkea tarvittavaa. Ja jos et ole töissä ni kai sossukin avustais jossain välttämättömissä. Olen itse ollu samaisessa tilanteessa. Asuntoa odotin n.9kk, huonekaluja ym ei ollu, ei autoa, muttei ajokorttiakaan. OStin ikeasta alkuun halpoja kalusteita ja sohvat sun muut isommat ekotoreilta ja kirppareilta. Nyt olen töissä ollut muutamanvuoden ja ostanu sit pikkuhiljaa parempaa tilalle ku varaa on.

Hankala tilanne sulla. Oletan että olette tästä puhuneet miehesi kanssa paljon, mutta hän ei kuuntele? Jos siis ero on tosiaan ratkaisu, sitten pitää vain selvitellä asioita, miten sossu auttaisi jne. Miehesikin lapsesta sitten jotain elatusapua maksaa sitten sinulle.. Laita itses sinne asuntojonoon jo, ja kerro tilanteestasi, josko löytyisi nopeammin, joskus käy tuuri.. Ei siellä sitten yksityisiltä saisi vuokrattua? On käytännössä kaikki asiat todella hankalaa, jos on ihan toisen varassa, ja helppo täältä sanoa, että ota ja lähde, mutta selvittele asioita virallisilta tahoilta, varmasti lapsen kanssa saa jotain apuja.. Kirppareilta, SPR:n Kontista ja huutonetistä saa edullisemmin huonekaluja, postimyynnistä saa osamaksulla jotain ainakin.... Onko sulla millanen tukiverkko, saisitko apua suvulta perheeltä, jos joltain irtoais pöytää jne.. Voihan sitä aloittaa halvoilla, tai lahjoitetuilla ja sitten pikku hiljaa hankkia uutta kun mahdollisuus on.

Kysy ekana kunnalta asuntoo,osta huonekaluja kirppikseltä tai kierrätyskeskuksesta,ota selvää asumis ym tuista.kyl muutamassa kuukaudessa vois päästä jaloillleen.Et vois muuttaa sellaseen paikkaan että pääsis fillarilla töihin?

asun pirkanmaalla. varmaan voisin saadakin jotain huonekaluja kun kehtaisin kysellä... jotenkin hävettää tää tilanne, jo mun toinen pitkä suhde päättyy eroon...
tuntuu et oon ikuinen epäonnistuja.

fillaria mulla ei ole ja matkaakin sen verran reilusti et joutuisin herään neljältä aamuvuoropäivinä kun lapsikin pitäis hoitoon viedä... :(

mä tiedän, et mulla on nyt jonkinasteinen asennevamma, kaikki tuntuu niin vaikeelta ja ylitsepääsemättömältä, olis vaan niin helppoa jäädä. mut ei sitten kuitenkaan. ääh.

Yhteistyössä