kun kunnallinen tk EI AUTA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton

Vieras
aloitetaan kertomalla lyhyesti mistä tämä on lähtöisin: 10/2010 lopetettiin ehkäisy, 2/2011 hoidettiin tuulimunaraskaus, 7/2011 leikattiin kohdun ulkopuolinen raskaus ja samalla koko toinen munatorvi pois. Ovulaatiot tapahtuneet aina tosi myöhään (kp 26-29). Tällä hetkellä ovuloimaton kierto meneillään...
Olen useasti käynyt tk lääkärillä, keskustellut mhdollisuuksista saada kierto säännölliseksi, kun on ollut epäsäännöllinen ja mahdollisuudesta hoitaa myöhäistä ovulaatiota, joka lääkärinkin mielestä voi vaikuttaa raskautumisen viivästymisellä. En ole saanut MITÄÄN apua. Mulle vaan hoetaan tyyliin sitä, että tässä tilanteessa raskautuminen on vaikeampaa ja jos ei vuoteen kohdun ulkopuolisesta raskaudesta laskettuna tule uutta raskautta niin aletaan tutkimaan spermat ja muut. Siis mitä v*ttua,oikeesti?! Kai kierron ja ovulaation säännöllistämiseen olis saatavilla apua? Miksei sitä tarjota, tai miks mun kysymiset siitä sivuutetaan täysin?? Varmaan mentävä yksityiselle lääkärille, mut mietin, että tuleeko sieltä samat vastaukset? Onko teillä minkälaisia kokemuksia yksityinen vs kunnallinen? Minkälaiset hoidot teillä auttaneet ko. ongelmissa?
On jotenkin niiiiiin turhautunut olo ja tuntuu kun lääkäri ajattelisi, että valittaisin turhasta, vaikka itse tiedän, että näin ei ole.....

Ota aikalisä . Tiedän ettei ole helppoa mutta ottakaa vaikka kolmen kuukauden tauko lapsen yrittämiseen. Nauti elämästä ja yritä päästä irti stressistä jonka aiheuttaa raskaaksi tulemisen "pakko".
Mulla on aika tavalla samanlainen tarina kuin sulla. Lopetettiin raskaaksi tulon yrittäminen vähäksi aikaa ja sit kävin hakemassa tk:ssa tetrolut kuurin ja huomasinkin että kun olisi pitänyt aloittaa kuuri niin olin jo raskaana.

mutta kun mä en ole pyytänyt mitään tutkimuksia ja kyllä meillä hommat pelaa kun kaksi raskautta on ollut. todennäköisyys raskauteen ja sen onnistumiseen on nyt pienempi, sillä toinen munatorvi pois pelistä, kierrot epäsäännölliset ja ovulaatio tosi myöhäinen. juuri tähän mä haluaisin apua, jotta mahdollisuus raskautumisen onnistumiseksi nousisi edes vähän. en ymmärrä miksei mulle tarjota apua. vai kuulostanko mä teidän mielestä jotenkin neuroottiselta tän asian suhteen :D miehelläkin on ikää 30 vuotta ja ensimmäistä lasta siis yritetty..

Varmaan mun täytyy mennäkin yksityiselle, yrittää ainakin saada sieltä apua. Jos sieltä vielä voivottelet vaan tilannetta, niin ehkä mä sitten tyydyn kohtalooni tän asian kanssa.

[QUOTE="aloittaja";25059252]Varmaan mun täytyy mennäkin yksityiselle, yrittää ainakin saada sieltä apua. Jos sieltä vielä voivottelet vaan tilannetta, niin ehkä mä sitten tyydyn kohtalooni tän asian kanssa.[/QUOTE]

ei ne voivottele. Minulla ei ole ollut samanlaisia ongelmia, mutta yksityisellä gynellä käynyt useasti ja aina saanut avun siihen mihin olen apua hakenut ja on tehty oikein kattava alkuhaastattelu jne jne.

Yhteistyössä