Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
Kun kumppani ei halua lasta -ketju
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="Haaveet kaatuu, post: 33682783"]</p><p>Löysin tämän ketjun ja huomasin että tähän on kirjoiteltu selkeästi asioita. Itse kamppailen lapsiasian kanssa parisuhteessa.</p><p>Miehelläni on vahinkolapsi kymmenen vuoden takaa. Mieheni ei juurikaan ole muutakuin maksavana osapuolena ja silloinkun ollaan vailla jotakin niin mieheni ns. Juoksee auttamaan. Oli kyse vessanpöntön kiinnityksestä taikka lapsen viemisestä esim. Isovanhemmilleen. Nainen ei juurikaan ole muuten yhteydessä kuin silloin kun tarvitsee jotakin tai yrittää tarpeillaan pönkittää miestäni tekemään asioita.</p><p>Lapsi on ollut tänävuonna meillä yhden yön kahtena kertana koko vuoden aikana. Viimeksi kun lapsi soitti ja kysyi yökylään oli mieheni vastannut että hänellä on kiire, ettei kerkeä. </p><p>Olemme tunteneet mieheni kanssa n.14 vuotta joista seurustelleet 3,5 v. Eli olen ollut tietoinen lapsesta ja toetoinen myös että kun mieheni kuulu naisen raskaudesta he eivät olleet yhdessä, vasta loppuraskaudesta kun lapsi syntyi mieheni erosi ja vietti hetken vajaan vuoden villiä elämää. Tämän jälkeen palasivat yhteen jonka aikana mies petti naista kanssani kuin myös ennen ensimmäistä eroa. He erosivat lapsen ollessa n.3 vuotias. Tämän jälkeen mies yritti saada minua kumppanikseen, mutta asuin muualla ja seurustelin toisen ihmisen kanssa. Mies alkoi seurustelemaan uuden naisen kanssa jolla kaksi lasta edellisistä suhteista. Nainen raskautui miehelleni mutta mieheni oli sanonut haluavan että nainen tekee abortin. Parisuhde on ollut kuuleman mukaan hyvin myrskyinen ja eroja ja yhteenpalamisia mahtui n. Kolmeen vuoteen useita. </p><p> Itse erosin silloisesta kunppanista hänen petettyään minua. Olimme rakentaneet omakotitalon ja suunnittelimme lapsen tekoa joka näin myöhemmin ajateltuna oli onni ettei sellaista tullut. </p><p>2005 kun nykyinen mieheni sai lapsen olin myös vehdannut hänen kanssaan sain tietää olevani raskaana tämä oli kohdun ulkopuolinen joka meni seurannalla. V. 2010 olin exälleni raskaana joka oli myös kohdun ulkopuolinen ja jouduin leikkaukseen tällöin minulta poistettiin oikea johdin. 2011 sain keskenmenon. Aloin käyttämään ehkäisykapselia kun olin eronnut. </p><p>Törmäsin nykyiseen mieheeni elokuussa 2012 jolloin aloimnekin seurustelemaan, kapseli ei soveltunut minulle ja lääkinnällinen ehkäisyn vaikutus raskautumisen mahdollisuuteen oli lääkärin mielestä mahdollista. Ja tutkimuksissa oli todettu että oikean puolen munasarja ei toimi kunnolla. Joten mahdollisuus luonnolliseen raskautumiseen on pieni. Kk. Ovat olleet melko epätasaiset aina. Raskauduin nykyiselle suunnittelematta 2012 tämä meni kesken, epävarmuus oli kuitenkin kohdunulkopuolisesta oli olemassa tälläkertaa oikeassa johtimessa. Lääkäri kehoitti jättämään lääkinnällisen ehkäisyn pois. Sanoin miehelleni tuolloin että hänen täytyy huolehtia ehkäisystä, mutta hän ei köyttänyt kortsua kuin pari kertaa. Raskauduinki uudelleen 2013 keväällä n.9kk myöhemmin. Tämä oli myös varh.keskeytyminen. tällöin mieheni oli sitä mieltä että vauva voi tulla. Olisihan se minulle vähän kuin lahja. </p><p>2014 keväällä tein jälleen positiivisen raskaustestin ja sanoin miehelleni, mieheni oli perustanut yrityksenntämän aikana ja oli siis yrittäjä. Hän ei halunnutkaan lasta, toivoi minunntekevän abortin. Kuitenkin sekin olinkohdunulkopuolinen ja jouduin leikkaukseen. Ennen leikkausta lääkäri kysyi laitetaanko lähete hormoonipolille ivf hoitoja varten, katsoin miestäni joka vastasi lääkärille kyllä. N. Kuukauden päästä leikkauksesta meille tuli aika uvf hoitoja varten. Täytimme paperit edeltävänä iltana, ja mieheni oli tulossa vielä.tällöin. aamulla kun aika oli mies ei tullut paikalle vaan sanoi töissä menevän pitkään ettei hän pääse. Ja pitääkö se lapsi tehdä nyt. Olin hämmentynyt ja jouduin perumaan ajan n. 15min ennen ajan alkamista. </p><p></p><p>Tämän jälkeen aloin kärsimään jonkinlaisesta masennukseta, vauvat ja raskaus pyörivät mielessä. Olin loukkaantunut miehelleni hänen tekemästään oharista ja haluttomuudestaan sittenkään lapseen vaikka ns. Vahinko lapsen oli pitämässä aluksi. </p><p>Nyt 1,5 vuotta leikkauksesta ja n.vuosi masennus diagnoosista olen alkanut puhumaan meidän tulevaisuudesta ja minun haaveestani lapsen saantiin, saan vastaukseksi ärtymystä ja kiukuttelua. Hän ei halua, ainakaan nyt, ainakaan vielä. Ikää minulla on 29 ja miehellä 32. </p><p>Minun kohdallani ainut vaihtoehto on ivf hoidot. </p><p></p><p>Olen väsynyt ja valvon yöt. En tiedä mitä pitäisi tehdä. Kello tikittää.. </p><p>Mieheni sanoi tässä pariviikkoa sitten että jos minulla on niin kiire lapsen saannin kanssa, minä voisin etsiä toisen luovuttajan ja tehdä sen lapsen yksin. Mutta hän ei nyt halua. Kerroin että en minäkään nyt halua vaan vuoden kahden päästä. Mutta polille on jonotusajat ja siksi tätä pitää ennakoida. Voi mennä jo n. 1,5v ennen kuin olen hoidoissa..</p><p>Hän ei halua lasta nyt. Tai ei edes tiedä haluaako enää koskaan. </p><p></p><p>Kysyin taannoin miksi hön haluaa olla ex naisen lapselle isä mutta ei minun. Sanoi ei tiedä. Kysyin uudelleen, johon vastasi että kun se ei ollut suunniteltu. Ja kunnlapsi syntyi hän lähti pois, palasi yhteen koska halusi yrittää lapsen takia, mutta ei pystynyt ei kuulemma ollut hänen juttu perhe elämä. </p><p>Nyt viime yönä kyselin tarkoittiko hän todella että mä tekisin sen lapsen yksin. Johon vastasi että jos sillä on kiire kun tuntuu kokoajan että on niin silloin minun täytyy etsiä joku muu spluovuttaja. Ja tehdä se yksin koska hän ei ole valmis. Kerroin jälleen että ei kyse ole heti nyt pitää saada vaan minua kalvaa haluaako hän koskaan lasta mun kanssa, edes tulevaisuudessa. Kerroin että haluaisin lapsen ja en halua jättää tilaisuutta ivf hoitojennpuolesta kokeilematta. Mielummin olen yrittänyt lapseton kuin yrittämätön. Johon nyökkäsi. Mutta sanoi ettei nyt ole sen aika. </p><p>Sanoi kuinka häntä ahdistaa kun ouhun asiasta kokoajan jolloin sanoin että mua ahdistaa epätietoisuus, en voi elää epätietoisuuden kanssa. Enkä voi odottaa vastausta kyllä tai ei loputtomiin. Koska hän voi siittää lapsia vielä kymmeniä vuosia mutta minä en. Ja minulla on hoidot en halua että minulle sanotaan kyllä kun on jo liian myöhäistä. </p><p>Hän kertoi sitten että ei kyt koska lapsi rajoittaa niin paljon elämää, että kun se on jo nähty. Hän ei halua että joku sanoo että voisit tehdä sitä ja tätä. Lapsi rajoittaa että ei voi tulla ja mennä miten haluaa tai tehdä asioita. Johon kysyin että minkälaisia asioita ne sitten on? Hän ei osannut vastata muutakuin että hän ei halua että hänellä on pallo jalassa. </p><p>Olen yön valvonut ja miettinyt mikä on se oikea aika, mitä mun pitäisi tehdä. Olen pahoillani että hänen tunteensa johtuu huonosta kokemuksesta. Mutta miksi verrata minua exään tai lapsensa äitiin tai siihen perhe malliin. Miksi pelätä. Arkihan siinä muuttuu mutta en koe että lapsi olisi mitenkään rasite tai este jollekkin tekemiselle tai olemiselle. Kyllähän se vaatii vastuuta ja asennetta. Mutta rajoite?! En ymmärrä. Olen tietoinen että hän on yrittäjä en vosi vaatia häneltä kaikkea esim. Isyyslomia yms. Tietoinen että olisin melkeen yksin lapsen kanssa. Mutta se olisi minun valintani olisin valmis siihen. Olen suvusta jossa on yrittäjiä ja yrityksiä ei ne isät hirveemmin lasten kanssa kerkeä olemaan. Mutta silti meistä on kasvanut itsenäisiä rehtejä aikuisia. </p><p></p><p>Uskoisin että masennukseni helpottaisi jos saisin vastauksen. Rakastan miestäni paljon enkä voisi rakkauden takia erota, mutta jos meillä ei ole samoja tulevaisuuden haaveita tai suunnitelmia oitääkö minun tehdä ratkaisu eroamiselle vaiko antaa aikaa vielä vuosi-kaksi, kolme tai viisi.. kello käy... </p><p>En voi kuitenkaan yrittämättä jäädä lapsettomaksi. Vai pitääkö minun oikeasti tehdä se lapsi yksin.. ei se ole minulle sama asia. Haluan lapsen rakastamani ihmisen kanssa...</p><p>Hänen sanojaan lainaten "rakkaus on ikuista, mutta raamit vaan vaihtuu" </p><p>Voiko oikeasti kokemus vahinkolapsesta ja lapsen äidistä tuoda hänelle noin suuren trauman?? </p><p></p><p>Ymmärrän että pelottaa, mutta miksi pelätä jos sanoo rakastavansa? </p><p>Arrgghhh.. on vähän epäselvää tekstiä, mutta toivottavasti joku edes ymmärtäisi kysymyksiäni. Ja minua...</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="Haaveet kaatuu, post: 33682783"] Löysin tämän ketjun ja huomasin että tähän on kirjoiteltu selkeästi asioita. Itse kamppailen lapsiasian kanssa parisuhteessa. Miehelläni on vahinkolapsi kymmenen vuoden takaa. Mieheni ei juurikaan ole muutakuin maksavana osapuolena ja silloinkun ollaan vailla jotakin niin mieheni ns. Juoksee auttamaan. Oli kyse vessanpöntön kiinnityksestä taikka lapsen viemisestä esim. Isovanhemmilleen. Nainen ei juurikaan ole muuten yhteydessä kuin silloin kun tarvitsee jotakin tai yrittää tarpeillaan pönkittää miestäni tekemään asioita. Lapsi on ollut tänävuonna meillä yhden yön kahtena kertana koko vuoden aikana. Viimeksi kun lapsi soitti ja kysyi yökylään oli mieheni vastannut että hänellä on kiire, ettei kerkeä. Olemme tunteneet mieheni kanssa n.14 vuotta joista seurustelleet 3,5 v. Eli olen ollut tietoinen lapsesta ja toetoinen myös että kun mieheni kuulu naisen raskaudesta he eivät olleet yhdessä, vasta loppuraskaudesta kun lapsi syntyi mieheni erosi ja vietti hetken vajaan vuoden villiä elämää. Tämän jälkeen palasivat yhteen jonka aikana mies petti naista kanssani kuin myös ennen ensimmäistä eroa. He erosivat lapsen ollessa n.3 vuotias. Tämän jälkeen mies yritti saada minua kumppanikseen, mutta asuin muualla ja seurustelin toisen ihmisen kanssa. Mies alkoi seurustelemaan uuden naisen kanssa jolla kaksi lasta edellisistä suhteista. Nainen raskautui miehelleni mutta mieheni oli sanonut haluavan että nainen tekee abortin. Parisuhde on ollut kuuleman mukaan hyvin myrskyinen ja eroja ja yhteenpalamisia mahtui n. Kolmeen vuoteen useita. Itse erosin silloisesta kunppanista hänen petettyään minua. Olimme rakentaneet omakotitalon ja suunnittelimme lapsen tekoa joka näin myöhemmin ajateltuna oli onni ettei sellaista tullut. 2005 kun nykyinen mieheni sai lapsen olin myös vehdannut hänen kanssaan sain tietää olevani raskaana tämä oli kohdun ulkopuolinen joka meni seurannalla. V. 2010 olin exälleni raskaana joka oli myös kohdun ulkopuolinen ja jouduin leikkaukseen tällöin minulta poistettiin oikea johdin. 2011 sain keskenmenon. Aloin käyttämään ehkäisykapselia kun olin eronnut. Törmäsin nykyiseen mieheeni elokuussa 2012 jolloin aloimnekin seurustelemaan, kapseli ei soveltunut minulle ja lääkinnällinen ehkäisyn vaikutus raskautumisen mahdollisuuteen oli lääkärin mielestä mahdollista. Ja tutkimuksissa oli todettu että oikean puolen munasarja ei toimi kunnolla. Joten mahdollisuus luonnolliseen raskautumiseen on pieni. Kk. Ovat olleet melko epätasaiset aina. Raskauduin nykyiselle suunnittelematta 2012 tämä meni kesken, epävarmuus oli kuitenkin kohdunulkopuolisesta oli olemassa tälläkertaa oikeassa johtimessa. Lääkäri kehoitti jättämään lääkinnällisen ehkäisyn pois. Sanoin miehelleni tuolloin että hänen täytyy huolehtia ehkäisystä, mutta hän ei köyttänyt kortsua kuin pari kertaa. Raskauduinki uudelleen 2013 keväällä n.9kk myöhemmin. Tämä oli myös varh.keskeytyminen. tällöin mieheni oli sitä mieltä että vauva voi tulla. Olisihan se minulle vähän kuin lahja. 2014 keväällä tein jälleen positiivisen raskaustestin ja sanoin miehelleni, mieheni oli perustanut yrityksenntämän aikana ja oli siis yrittäjä. Hän ei halunnutkaan lasta, toivoi minunntekevän abortin. Kuitenkin sekin olinkohdunulkopuolinen ja jouduin leikkaukseen. Ennen leikkausta lääkäri kysyi laitetaanko lähete hormoonipolille ivf hoitoja varten, katsoin miestäni joka vastasi lääkärille kyllä. N. Kuukauden päästä leikkauksesta meille tuli aika uvf hoitoja varten. Täytimme paperit edeltävänä iltana, ja mieheni oli tulossa vielä.tällöin. aamulla kun aika oli mies ei tullut paikalle vaan sanoi töissä menevän pitkään ettei hän pääse. Ja pitääkö se lapsi tehdä nyt. Olin hämmentynyt ja jouduin perumaan ajan n. 15min ennen ajan alkamista. Tämän jälkeen aloin kärsimään jonkinlaisesta masennukseta, vauvat ja raskaus pyörivät mielessä. Olin loukkaantunut miehelleni hänen tekemästään oharista ja haluttomuudestaan sittenkään lapseen vaikka ns. Vahinko lapsen oli pitämässä aluksi. Nyt 1,5 vuotta leikkauksesta ja n.vuosi masennus diagnoosista olen alkanut puhumaan meidän tulevaisuudesta ja minun haaveestani lapsen saantiin, saan vastaukseksi ärtymystä ja kiukuttelua. Hän ei halua, ainakaan nyt, ainakaan vielä. Ikää minulla on 29 ja miehellä 32. Minun kohdallani ainut vaihtoehto on ivf hoidot. Olen väsynyt ja valvon yöt. En tiedä mitä pitäisi tehdä. Kello tikittää.. Mieheni sanoi tässä pariviikkoa sitten että jos minulla on niin kiire lapsen saannin kanssa, minä voisin etsiä toisen luovuttajan ja tehdä sen lapsen yksin. Mutta hän ei nyt halua. Kerroin että en minäkään nyt halua vaan vuoden kahden päästä. Mutta polille on jonotusajat ja siksi tätä pitää ennakoida. Voi mennä jo n. 1,5v ennen kuin olen hoidoissa.. Hän ei halua lasta nyt. Tai ei edes tiedä haluaako enää koskaan. Kysyin taannoin miksi hön haluaa olla ex naisen lapselle isä mutta ei minun. Sanoi ei tiedä. Kysyin uudelleen, johon vastasi että kun se ei ollut suunniteltu. Ja kunnlapsi syntyi hän lähti pois, palasi yhteen koska halusi yrittää lapsen takia, mutta ei pystynyt ei kuulemma ollut hänen juttu perhe elämä. Nyt viime yönä kyselin tarkoittiko hän todella että mä tekisin sen lapsen yksin. Johon vastasi että jos sillä on kiire kun tuntuu kokoajan että on niin silloin minun täytyy etsiä joku muu spluovuttaja. Ja tehdä se yksin koska hän ei ole valmis. Kerroin jälleen että ei kyse ole heti nyt pitää saada vaan minua kalvaa haluaako hän koskaan lasta mun kanssa, edes tulevaisuudessa. Kerroin että haluaisin lapsen ja en halua jättää tilaisuutta ivf hoitojennpuolesta kokeilematta. Mielummin olen yrittänyt lapseton kuin yrittämätön. Johon nyökkäsi. Mutta sanoi ettei nyt ole sen aika. Sanoi kuinka häntä ahdistaa kun ouhun asiasta kokoajan jolloin sanoin että mua ahdistaa epätietoisuus, en voi elää epätietoisuuden kanssa. Enkä voi odottaa vastausta kyllä tai ei loputtomiin. Koska hän voi siittää lapsia vielä kymmeniä vuosia mutta minä en. Ja minulla on hoidot en halua että minulle sanotaan kyllä kun on jo liian myöhäistä. Hän kertoi sitten että ei kyt koska lapsi rajoittaa niin paljon elämää, että kun se on jo nähty. Hän ei halua että joku sanoo että voisit tehdä sitä ja tätä. Lapsi rajoittaa että ei voi tulla ja mennä miten haluaa tai tehdä asioita. Johon kysyin että minkälaisia asioita ne sitten on? Hän ei osannut vastata muutakuin että hän ei halua että hänellä on pallo jalassa. Olen yön valvonut ja miettinyt mikä on se oikea aika, mitä mun pitäisi tehdä. Olen pahoillani että hänen tunteensa johtuu huonosta kokemuksesta. Mutta miksi verrata minua exään tai lapsensa äitiin tai siihen perhe malliin. Miksi pelätä. Arkihan siinä muuttuu mutta en koe että lapsi olisi mitenkään rasite tai este jollekkin tekemiselle tai olemiselle. Kyllähän se vaatii vastuuta ja asennetta. Mutta rajoite?! En ymmärrä. Olen tietoinen että hän on yrittäjä en vosi vaatia häneltä kaikkea esim. Isyyslomia yms. Tietoinen että olisin melkeen yksin lapsen kanssa. Mutta se olisi minun valintani olisin valmis siihen. Olen suvusta jossa on yrittäjiä ja yrityksiä ei ne isät hirveemmin lasten kanssa kerkeä olemaan. Mutta silti meistä on kasvanut itsenäisiä rehtejä aikuisia. Uskoisin että masennukseni helpottaisi jos saisin vastauksen. Rakastan miestäni paljon enkä voisi rakkauden takia erota, mutta jos meillä ei ole samoja tulevaisuuden haaveita tai suunnitelmia oitääkö minun tehdä ratkaisu eroamiselle vaiko antaa aikaa vielä vuosi-kaksi, kolme tai viisi.. kello käy... En voi kuitenkaan yrittämättä jäädä lapsettomaksi. Vai pitääkö minun oikeasti tehdä se lapsi yksin.. ei se ole minulle sama asia. Haluan lapsen rakastamani ihmisen kanssa... Hänen sanojaan lainaten "rakkaus on ikuista, mutta raamit vaan vaihtuu" Voiko oikeasti kokemus vahinkolapsesta ja lapsen äidistä tuoda hänelle noin suuren trauman?? Ymmärrän että pelottaa, mutta miksi pelätä jos sanoo rakastavansa? Arrgghhh.. on vähän epäselvää tekstiä, mutta toivottavasti joku edes ymmärtäisi kysymyksiäni. Ja minua... [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta sanaa on lauseessa: "Vesihiisi sihisi hississä"
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Aloittaako Trump sisällissodan? Pentagon huolissaan Trumpin puhdistuksista – ”Woke-armeijaa ei voi olla”
Tänään 21:23
vierailija
6 Viestiä
Aihe vapaa
2.
🇺🇲MAGA🇺🇲
Tänään 20:23
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Miehille todella kauniita ja asiallisia kuvia eri maiden naisista kansallisasuissaan 😍
Tänään 20:08
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Ruåtsi on ihan paska ja hajalla
Tänään 19:51
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Miksi yhdysvaltalaiset halusivat Trumpin - Hinnat tuplaantuneet, ihmiset ovat tyytymättömiä ostovoiman heikkoudesta. Trump tuntuu vapahtajalta
Tänään 19:45
vierailija
19 Viestiä
Aihe vapaa
6.
"Noin 45–50 prosenttia Vantaan vangeista on ulkomaalaisia, ja vuosittain laitoksessa on noin kuuttakymmentä eri kansalaisuutta."
Tänään 19:40
vierailija
10 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Tuulivoimaloita OrpoPurran ministereiden olohuoneisiin?
Tänään 19:05
vierailija
4 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Venäjän tuonti 42 miljardia vuodessa.
Tänään 19:02
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
Eroottista sunnuntaita kaikille 🥰🥰🥰
Started by Rätti Väsynyt
Tänään 09:33
Luettu: 239
Aihe vapaa
2.
Melanian syvä inho ja vastenmielisyys Donald Trumpia kohtaan paljastui videolta. Hän sylkäisi teatraalisesti molempien halausten jälkeen! Katsokaa
Started by vierailija
Tänään 08:12
Luettu: 191
Aihe vapaa
3.
Isänpäivän kunniaksi lista historian suurimmista spermalingoista. Olkaa hyvät ja paheksukaa taas faktoille te 2 tiettyä naista😅
Started by vierailija
Tänään 10:04
Luettu: 159
Aihe vapaa
4.
Ten points (10) sinulle Mikke Jungner 🎯 Täyttä asiaa 👍
Started by vierailija
Tänään 15:10
Luettu: 141
Aihe vapaa
5.
"Irak aikoo laskea laillisen suostumusiän 18 vuodesta yhdeksään, jotta miehet voivat mennä naimisiin pienten lasten kanssa."
Started by vierailija
Tänään 13:59
Luettu: 121
Aihe vapaa
6.
HelsinGIN juoppo-konsertti -Keskeytetään jos joku sanoo Jeesus tai soittaa klassista? Ne ei sovi EU-MONIKULTTUURIIN. Virallinen keskustelu ketju
Started by vierailija
Tänään 02:21
Luettu: 110
Aihe vapaa
7.
Miksi yhdysvaltalaiset halusivat Trumpin - Hinnat tuplaantuneet, ihmiset ovat tyytymättömiä ostovoiman heikkoudesta. Trump tuntuu vapahtajalta
Started by vierailija
Tänään 19:45
Luettu: 110
Aihe vapaa
8.
"Noin 45–50 prosenttia Vantaan vangeista on ulkomaalaisia, ja vuosittain laitoksessa on noin kuuttakymmentä eri kansalaisuutta."
Started by vierailija
Tänään 19:40
Luettu: 99
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
Miksi 5-9 vuotiaita tapetaan eniten?
Latest: vierailija
1 min sitten
Aihe vapaa
2.