Kun kotiäiti sairastuu..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maria

Jäsen
26.03.2004
781
0
16
On vaan jaksettava pyörittää arkea samalla tavalla kuin terveenäkin.
Tämän olen saanut todeta parina viime päivänä,kun olen ollut kuumeessa ja kovassa yskässä.Isäntä "ei voi olla" pois töistä juuri nyt.Kysyinkin,että minä päivänä sitten voisin sairastaa ja levätä?
Onneksi olen erittäin harvoin kipeänä.Seuraavan kerran kun isäntä tulee töistä kotiin sairastamaan,lähden kaupungille koko päiväksi,hoitakoon hän silloin pienet,olkoon kunto mikä tahansa.

Niinhän se on. Töistä kun ei voi olla poissa puolison sairauden vuoksi muuta kuin lomalla tai palkattomalla. Lapsenkaan sairauden vuoksi ei voi olla pois töistä, jos toinen puoliso on kotona hoitamassa lapsia, vaikka puolisokin olisi kipeänä. Flunssat vielä menevät, mutta mahataudin aikaan isäntä jäi pyytämättä kotia, kun minä en pysynyt pystyssä. Oletko ajatellut pyytää ystäviltä apua (muilta kotiäideiltä/isiltä), että otavat lapset hetkeksi ulos heikkalaatikolle, niin saat levätä? TAi pyytää miestäsi tekemään edes hieman lyhyempää päivää? Ja siivotahan ei tarvi ja ruuan voi mieskin tehdä vaikka illalla valmiiksi jääkaappin odottamaan!

On tässä kotiäitinä olossa se hyvä puoi,ettei tosiaan tarvitse tehdä yhtään mitään,jos ei jaksa.oikeastaan tarvitsee huolehtia vain lasten hyvinvointi ja sen jälkeen aina pötkähtää maaten..no,onneksi flunssa on jo melkein voitettu ja voimat palautumassa,juhannuskin tuli hyvään kohtaan..

Kyllä meillä mies on saanut jäädä kolmeksi päiväksi töistä pois jos olen ollut todella kipeä. Olen käynyt lääkärissä ja mies on vienyt minun todistuksen töihin. ;)

Näinhän se on.Itse oli joulun jälkeen viikon kuumeessa joka nousi vielä keuhkokuumeeksi.Mies ei voinut olla töistä pois ku ei ois saanut rahaa ollenkaan.Mun piti vaan jaksaa lasten kans päivät touhuta :\| .

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2005 klo 17:31 Maria kirjoitti:
On tässä kotiäitinä olossa se hyvä puoi,ettei tosiaan tarvitse tehdä yhtään mitään,jos ei jaksa.oikeastaan tarvitsee huolehtia vain lasten hyvinvointi ja sen jälkeen aina pötkähtää maaten..no,onneksi flunssa on jo melkein voitettu ja voimat palautumassa,juhannuskin tuli hyvään kohtaan..

Paitsi jos on pieni vauva kotona, niin kyllä sitä hoivaa riittää vuorokausi ympäri. Onneksi mies sai sairaslomaa vauvan hoivaamista varten ja sain levättyä itseni terveeksi.

Meillä myös onneksi mies saa olla kotona kolme päivää ja hoitaa lasta, jos minä huonossa kunnossa. Ei yhteiskunnan pitäisi olla niin sokea ja tappaa äitejä väsymykseen. Eihan työssäkäyvätkään tartte mennä sairaana töihin niin miksi äitien pitäs jaksaa tehä kotona töitä sairaana???

mä makasin viikko sitten oksennustaudissa ja lapset teki pahojaan kun en jaksanu evääni liikauttaa.mies ei voinut olla töistä pois kun tiesi että tauti iskee varmaan itseenkin ja joutuu sitte oleen pois saa 2päivää olla ilman slomalappua.ja ne sitten olikin loppuviikosta.Kauheeta oli.

Meillä oli loppu talvesta influenssa perheessä ja kaikki kipeenä. Mies ja kaksi vanhinta makas 40 asteen kuumeessa ja pienin (silloin 2 viikkoa) lämpöili ja oli tukossa, itsellänikin oli jotain 38 lämpöä ja niin vaan pyöritin koko huushollia panadolin voimalla. Kyllä otti voimille, ajoittain kun panadolin teho oli parhaimmillaan jaksoi enemmän, mutt välillä oli niin rätti poikki kuin vaan voi olla ja sitten viell isäntä ja lapset vaatii mehua, lääkettä tai jotain muuta.

Apua ei saanut mistään. Pyysin kodinhoitajia, mutt eivät voi tulla etteivät saa tartuntaa. olisi se ollut mukavaa että edes muutaman tunnin oli saanut levätä.

Yhteistyössä