Kun käytte kaupungilla lasten kanssa missä ruokailette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja missä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 15:34 ullapulla kirjoitti:
onko siellä pakko olla koko päivä? siis jos lapset syö klo11, sit lähdetään kartsalle ja siinä välissä antaa vaikka jotain käsipalaa, esim piirakan. niin onko pakko vielä mennä johonkin syömään erikseen?
ilkeän mennä, mutta en periaattesta kuitenkaan mene.
tekisi mieli sanoa vielä jotain mutta toisia loukkaamatta se ei varmaan onnistu..

ELi meillä oli se 130 km. Sinun mallisi mukaan meitin kaupunkipäivä menisi siis näin: Syömme klo 11, lähtö n. klo 12 , matka-aika n. 1,5 h, perillä 13.30-14.00, shopailua esim 2h(siinä ajassa ehtii käydä lasten kanssa kahdessa kaupassa), lähtö paluumatkalle klo 16, kotona n. klo 17.30-18. Ja sitten(kö) syödään vasta?
Aika pitkään joutuisivat lapset piirakalla elämään :kieh: No, ei tällä sinänsä mitään väliä. Kunhan halusin havainnollistaa sulle. Tietenkin olen myös itsekän kun haluan esim. kerran kuussa käydä shoppailemasa...

Empä tiedä saako yhden lapsi äiti vastata tähän, mutta me käydään juuri siellä missä huvittaa ja mitä sattuu mieli tehdä. :p Toisinaan hampparipaikka, toisinaan jokin ihana nepalilainen, kiinalainen tms.

me käydään ihan sellasissa paikoissa, joissa käytäis ilman lapsiakin. joskus hampurilaisella, joskus kiinalaisessa, joskus esim amarillossa. siinähän lapset oppivat syömään erilaisia ruokia, kun käytetään erilaisissa paikoissa. ehkä ainoa raja kulkee siinä, että kovin savuiseen tai meluiseen paikaan en lapsia veisi. ja kyllä niille aina syötävää on löytynyt, vaikka ranskikset tai sitten joku lastenateria listalta. tää on nyt ihan turhaa vauhkoomista, että hampurilaispaikat olis jotenkin yltiö epätervellisiä. tai siis ovat tietysti, jos käy päivittäin, mutta vaikka pari kertaa kuukaudessa, ni aivan sama, mitä lapset syö. tärkeintä oon se linja, mitä kotona syödään.

Sitä mä vaan ihmettelen että mitä extrahypervaarallista niissä hesen safkoissa sitten on? Leipää, lihaa, salaattia, perunaa? Miksei niitä vois lapselle antaa? Tasan samaa lihaa siinä pihvissä on kun lihapullissa. Ja jos esim 1-2 krt kuussa (tai vaikka kerta viikoonkin)saa ranskisia niin se tuskin on kuolemaksi. Vai onko tässä joku moraalijuttu mitä mä en vaan käsitä...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 15:49 Harmaa kirjoitti:
Sitä mä vaan ihmettelen että mitä extrahypervaarallista niissä hesen safkoissa sitten on? Leipää, lihaa, salaattia, perunaa? Miksei niitä vois lapselle antaa? Tasan samaa lihaa siinä pihvissä on kun lihapullissa. Ja jos esim 1-2 krt kuussa (tai vaikka kerta viikoonkin)saa ranskisia niin se tuskin on kuolemaksi. Vai onko tässä joku moraalijuttu mitä mä en vaan käsitä...

Hampurilaisruoka on vaarallista. Piste. Siitä ei voi keskustella. ;) :whistle: :D :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 15:49 Harmaa kirjoitti:

No kerran viikossa ranskiksia lapselle (tai aikuisellekin) on mun mielestä melkoinen rasvapläjäys...
Ja mulla se on ihan periaatteesta kiinni, etten halua totuttaa lapsille sitä tapaa että mennään heselle.
Miehen tytär siihen nyt on äitinsä kautta tottunut, mutta tätä omaa tulevaa en halua moiseen totuttaa.
Meillä herkutellaan kotihampurilaislla ja lohkiksilla. Ei lisäaineita! =)

\
onko siellä pakko olla koko päivä? siis jos lapset syö klo11, sit lähdetään kartsalle ja siinä välissä antaa vaikka jotain käsipalaa, esim piirakan. niin onko pakko vielä mennä johonkin syömään erikseen?
tekisi mieli sanoa vielä jotain mutta toisia loukkaamatta se ei varmaan onnistu..

No onhan se lastenkin mielestä varmasti kivaa välillä päästä syömään johonki muualle... Ja ei siitä hampparista mitään haittaa ole jos sitä sillon tällön syö!!!!!!!

\
Niin mitä sinun ullapulla tekis vielä mieli sanoa????Älä ole turhan häveliäs!!!! :laugh:

carrollssissa koska siellä on pallomeri, tai pizza hutissa koska mä tykkään niiden chicken barbeqe pan pizzasta ja siellä on hyvä salaattipöytä. Tai sitten mäkkärissä, chicosissa tai jossain vastaavassa. Rosso on boikotissa kun aina kun mä olen siellä käynyt, palvelu on ollut tajuttoman hidasta ja raxiin en mene kun sinne ei saa viedä rattaita.

Piti vaan kommentoida, että jos on kaksi tai kolme lasta mukana, niinkuin meillä yleensä, niin kyllä se kalliiksi käy Hesessäkin syöminen, ateriat 4 euron pintaan per safka. Oma/aikuisen makuun jopa 6 euroa! Eli samalla vaivalla käy sitten jossain "paremmassakin" paikassa, saa nauttia ruokailusta kun on tilaa ja siistiä ja hyvä palvelu.

\

Katsos kun joistakin se on kivaa silloin tällöin syödä ulkona. Ja lastenkin kanssa.
Jotakin outoa sinussa kyllä on, kun tälläisestä asiasta teet ongelman :laugh:

Me käytiin viime viikolla ekan kerran kauppareissun jälkeen hampurilaisella.
Ei ollu rattaita tosin mukana. Poika sai leikkiä pallomeressä ja kävi välillä napsimassa pari ranskalaista ja me vanhemmat saatiin siinä vahtimisen lomassa syödä ateriat suht rauhassa.

Mammatapaamisilla oon ollu rattaiden kanssa ja silloin poika ollu niin pieni, et on syöny jotain purkkiruokaa ja omat maidot ollu mukana.

Yritetään ajoittaa kauppareissut niin et syödään ennen lähtöä et ei tarvi kauppareissuilla poiketa syömään minnekään. Kaupat lähellä ja auto alla.

Meidän perhe ei ole ikinä käynyt hampurilaisravintolassa. Koska me aikuisetkaan emme niissä käy, niin ei sinne lapsiakaan viitsi viedä.

Syitä on monia: tympeä ruoka, ruma ympäristö, kertakäyttöastiat, ei palvelusta tietoakaan. Jos menen ravintolaan syömään, haluan edes vähän jotakin ekstraa, ja sitä ei kyllä mistään Mäkkäriltä saa.

Halpaa niissä voi olla, mutta ennemmin sitten ostan sen hampurilaisen kaupasta ja syön kotona. Täällä on ainakin viihtyisämpi ympäristö. :)

Me käymme vähän milloin missäkin, jos käymme ulkona syömässä. Joskus käymme kivassa kahvilassa, joskus sitten vaikka Rossossa tai muussa ravintolassa.

Meillä vaihtelee ihan rahatilanteen mukaan. :D Ehdottomasti usemmin käydään mäkkärissä ihan sen vuoksi, että se on edullista, nopeaa ja vaihtelua arkeen. Kotona meillä ei nimittäin mitään hampurilaisia puputeta, vaan ihan tavallista arkiruokaa ja sitäkin melkolailla terveellisesti ja vähärasvaisesti valmistettuna. Toisinaan käymme myös Rossossa tai Amarillossa ja välillä myös pizzalla. Rossossa lapsi syö lihapullia ja nakkeja perunamuusilla, Amarillossa spagettia ja lihapullakastiketta, pizzeriassa lasten kinkkupizzan.

Niin ja unohtui vielä mainita, että minun tyttöni täyttää pian 7 vuotta... Kun hän oli vauva, ei hän ravintolassa syönyt, vaan otettiin pilttipurkki ja vellipullo mukaan... Sitten vähän isompana aloin ostamaan mäkkärissä lastenateriaa, mutta ranskalaiset tilasin ilman suolaa ja juomaksi maidon. Vasta pari vuotta tyttöni on saanut hamppariaterian ihan sellaisenaan millaiseksi se yleensä ajatellaan. <br><br>

Me ollaan tosi harvoin kaupungilla lasten kanssa, mutta jos ollaan niin usein on menty sitten kiinalaiseen ravintolaan. Tytön 4v ja mun herkkua. Ollaan joskus käyty hampparillakin. En nyt näkis tätä ongelmana jos esim. kerran kuussa lapsi syö hampurilaisia..Meidän vajaa 2v poika syö vielä omia eväitä ravintoloissa.

en yleensä käy kovin paljoa kaupungilla lasten kanssa..
yleensä vain ruokakaupassa ja kotia syömään.
hesessä käydään joskus harvoin..
ruokaa kyllä haetaan kotia melkein viikoittain :wave:

Me käydään aina välillä ravintolassa syömässä.. Paremmassa rahatilanteessa melkeinpä viikottain. Lapset tykkäävät Raxista ja siellä on kyllä kivaa se, että salaattipöydässä on maut selkeästi erillään ja lapsetkin syövät sitä mielellään. Rosso on kanssa yksi suosikki hyvän leikkipaikan takia, mutta tässä meidän lähellä ei Rossoa ole. Mutta jos keskustaan mennään, niin saatetaan käväistä. Ketjuista vielä Chico´s on kanssa useammin vierailtu, vaikka en tykkääkään niiden "kasviksista".

Helsingin keskustassa tykätään käydä lasten kanssa myös La Famigliassa, jossa on ihanat ruoat lapsillekin sekä myös kiva leikkipaikka. Virgin Oil&Co:ssa ei ole erillistä lasten listaa, mutta lapset saavat puolikaat annokset mistä vaan listan ruoasta. Ja palvelu on loistavaa myös lapsiperheille.

Ollaan käyty myös hääpäiväpäivällisellä lasten kanssa oikeasti hienossa paikassa ja siellä syötiin pitkän kaavan mukaan. Lapsistamme kyllä huomasi, että heidän kanssaan on liikuttu myös ihmisten ilmoilla - niin hienosti jaksoivat olla ja taisivat nauttia itsekin.

Meillä sama juttu, että en itse tykkää Hesen tms hamppareista, niin enpä halua niihin mennä enkä viedä lapsianikaan. Ja on ne kyllä sen verran tylsiä paikkoja kuten joku sanoikin, että mielummin syön sitten kotona.

Tässä yhellä työmatkalla pysähdyttiin Heselle syömään ja oli musta sikakallista laatuun nähden ja ainakin siinä paikassa nopeudesta ei ollut tietoakaan.

Ainakin Hesassa on useita lapsiystävällisiä ja nopean ja YSTÄVÄLLISEN palvelun ravintoloita. Usein käydään vaan kahvilla ja sämpylällä, kun kotiin on matkaa 10 min, niin ei ole aina tarvetta syöpötellä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 20:44 Kalliiksi käy kirjoitti:
Piti vaan kommentoida, että jos on kaksi tai kolme lasta mukana, niinkuin meillä yleensä, niin kyllä se kalliiksi käy Hesessäkin syöminen, ateriat 4 euron pintaan per safka. Oma/aikuisen makuun jopa 6 euroa! Eli samalla vaivalla käy sitten jossain "paremmassakin" paikassa, saa nauttia ruokailusta kun on tilaa ja siistiä ja hyvä palvelu.

No mutta eikös isomman perheen kanssa juuri kannattaisi (rahallisesti) käydä esim. Hesessä, kun "paremmissa" paikoissa ruoka maksaa helposti kolme kertaa enemmän? Siis jos jo tuo Hesen hinta tuntuu kalliilta, niin onhan se iso säästö kuitenkin verrattuna noihin parempiin paikkoihin.

Ja mitä teidän kaikkien lapset sitten syö noissa "paremmissa" paikoissa? Aika usein nuo lasten annokset on juuri niitä ranskiksia, eli onko sitten parempi syödä ne ranskikset jossain "paremmassa" paikassa kalliimmalla hinnalla.

\

Tähän vastaten meillä tuppaa usein kulumaan aikaa noilla kaupunkireissuilla, varsinkin kun autottomina ollaan julkisten kulkuvälineiden armoilla. ;) Usein nuo reissut menevät niin että esikoisella oli siinä kl 10 tietämissä joku lääkäri, kuntoutus tms käynti, eli tuon jälkeen olivat lapset ja usein aikuisetkin nälkäisiä. Ollaan sitten menty syömään jonnekin, jonka jälkeen lapset ovat nukahtaneet rattaisiin niin että vanhempi/vanhemmat ovat päiväunien ajan saaneet hoidella asiota tai shoppailla rauhassa. Meidän mielestä ihan kätevä systeemi eikä lapsetkaan tuosta ole kärsineet. Mitä pahaa ulkona syömisessä lasten kannalta on, en oikein ymmärrä?

Tuosta missä syödään, niin se vähän vaihtelee. Joskus jos on ollut sellainen käyntipaikka missä voi lämmittää ruuat mikrossa, niin ollaan otettu koko porukalle ruuat kotoa mukaan. Muuten riippuu aikuisten nälästä, eli jos ei ole tarvista syödä kunnolla, niin usein päädytään jonnekin mäkkiin, missä lapset (2v ja 10kk) saavat ruokansa purkeista ja aikuiset juovat vaan kahvit. Mäkkiin on niin helppo tulla kun mahtuu kunnolla liikkumaan tuplarattaiden kanssa. Jos on aikuisten tarkoitus syödä myös, niin silloin valitaan mielellään joku muu paikka kun nuo hampparit ei oikein uppoa meihin. Ollaan usein käyty syömässä ihan edullisa lounaita erilaisiissa pizza ja pasta-ravintoloissa ja mitä nyt vastaan sattuu tulemaan, mongoliainen buffet on yksi suosikeistamme. =)

kun me kerran kuussa tai kahdessa käydään tuolla "isommassa sityssä" :D niin silloin yleensä syödään mäkkärissä tai hesessä.. kelpaa myös rosso tai muut ravintolat. mut kyllä mä n. 1kk käyn ihan surutta hakemassa kotiin pitsaa tai hampurilaiset jos siltä tuntuu. ja kun siskon luona vierailen vaasassa niin yleensä käydään ulkona syömässä, mä nautin siitä koska täällä ei ole ravintoloita.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 21:12 Tytönjapojanmamma kirjoitti:
Me ollaan tosi harvoin kaupungilla lasten kanssa, mutta jos ollaan niin usein on menty sitten kiinalaiseen ravintolaan. Tytön 4v ja mun herkkua. Ollaan joskus käyty hampparillakin. En nyt näkis tätä ongelmana jos esim. kerran kuussa lapsi syö hampurilaisia..Meidän vajaa 2v poika syö vielä omia eväitä ravintoloissa.
Junnu oli 5 kk, kun oli ekaa kertaa ravintolassa syömässä. Söi perunaa ja parsakaalia madeirakastikkeessa....haarukalla mössättynä tietysti =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 21:20 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 20:44 Kalliiksi käy kirjoitti:

No mutta eikös isomman perheen kanssa juuri kannattaisi (rahallisesti) käydä esim. Hesessä, kun "paremmissa" paikoissa ruoka maksaa helposti kolme kertaa enemmän? Siis jos jo tuo Hesen hinta tuntuu kalliilta, niin onhan se iso säästö kuitenkin verrattuna noihin parempiin paikkoihin.

Ja mitä teidän kaikkien lapset sitten syö noissa "paremmissa" paikoissa? Aika usein nuo lasten annokset on juuri niitä ranskiksia, eli onko sitten parempi syödä ne ranskikset jossain "paremmassa" paikassa kalliimmalla hinnalla.

Ne annoksen ranskikset voi kyllä vaihtaa ihan mihin tahansa lisukkeeseen, aivan kuten aikuisten annoksissakin...keitetty peruna, uuniperuna, riisi, muusi, kasvikset jne jne jne.. =)