Kun käy kaksi kertaa suihkussa viikossa, niin se riittää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä kyllä poikakin käy joka päivä suihkussa. Joskus on joku poikkeuksen poikkeus, jos tullaan myöhään kotiin ja on todella väsynyt. Annan pojankin lotrutella ihan rauhassa sielä ihanan lämpöisen sadevesisuihkun alla:P

[QUOTE="eee";25531766]No suurin osa miehistähän taitaa nimenomaan joko tulla talouspaperiin/nenäliinaan tai pyyhkiä roiskeet sillä. Sehän on ihan yleinen "vitsikin", että esim. sinkkumiehillä on yöpöydänlaatikossa tai tietokoneen vieressä vessapaperirulla.[/QUOTE]

No ehkä teinisinkkumiehillä, mutta kyllä mun mies on aina kuulemma käynyt suihkussa masturboinnin jälkeen. Yleensä masturboi suihkussa, kun siinä kuitenkin tahmaantuu. Enkä jaksa uskoa, että suurin osa miehistä muutenkaan pelkällä paperilla pyyhkii, ainakaan aikuisiässä, kyllä kai he hygieniasta huolehtivat nykypäivänä siinä missä naisetkin :)

http://yle.fi/alueet/satakunta/2011/10/atoopikko_loytaa_avun_yksilollisin_keinoin_2939745.html

Ruoka-aineiden vaikutusten lisäksi Söderström nostaa toiseksi esimerkiksi puhdistuksen tärkeyden.

- Tänä päivänä suositellaan, että käydään suihkussa päivittäin, jotta hiivat ja bakteerit huuhtoutuisivat iholta pois. Aiemminhan suositeltiin, että käydään suihkussa mahdollisimman harvoin. Pesun jälkeen ihoa ei kannata kuivata liikaa vaan perusvoide pitäisi laittaa vähän kostealle iholle.

Suihkutelkaa niin harvoin kuin ilkeätte, mutta älkää tulko minun lähelle sitten julkisissa, jooko :$

Oikeesti ihan uskomatonta, miten monet ihmiset nykyään haisee. Varsinkin juuri noissa julkisissa liikennevälineissä sen huomaa. Eikä se koske pelkästään jotain spukeja ja muita laitapuolen kulkijoita, vaan myös muuten ihan tavallisen oloisia ihmisiä. Outoa, mutta ehkä sille löytyi nyt selitys.

Alkuperäinen kirjoittaja työmies jorma;25532732:
Siinä toisessakin on kerta liikaa :)

Jouluna ja juhannuksena.

Ja jotkut ei kuulemma pese jalkojaan - siis jalkateriä ja varpaita, saivartelijoille tiedoksi - kun kropasta valuva saippuavesi riittää huuhtomaan ne :x Aatelkaa jos on vaikka jalka- tai kynsisieni, eikä pese jalkojaan, "kun se kropan pesuvesi huuhtoo ne kumminkin siinä samalla" Hyi saatana :x

[QUOTE="vieras";25531241]ei todellakaan pysy puhtaana jos seksiä harrastaa :x[/QUOTE]

No itse ainakin käy "varsinaisessa suihkussa" 2 kertaa viikossa, mutta pesen kyllä alapääni joka päivä (ja esim menkkojen aikana pari-kolme kertaa päivässä), mutta siihen riittää ihan vessan käsisuihku. Turha sitä on itseänsä päästä varpaisiin pestä, jos pimppi on likainen :D

[QUOTE="ap";25531438]Miksi joku haluaa olla pesemättä itseään? Voi hyvänen aika sentään! Tietystkin siksi, että miksi pesulle on pakko mennä, mikäli sille ei ole tarvetta. Ei kait sinne pesulle huvikseenkaan mennä ilman mitään tarvetta. En näe mitään syytä ainakaan itselleni käydä suihkussa useammin kuin kaksi kertaa viikossa, koska sille ei ole ainakaan minun kohdallani tarvetta. En minä nyt huvikseen vettä lorota satoja litroja ja sen vuoksi maksa kalliimpaa vesilaskua.[/QUOTE]

oikeesti pihiyden huippu. edes mä en oo niin köyhä ettei olis varaa käydä suihkussa joka päivä. en käy edes töissä vaan oon kotiäiti. kuitenkin jo lasten kanssa touhutessa ja kotiöitä tehdessä likaantuu niin paljon että joka ilta on päästävä suihkuun. puhumattakaan siitä että treenaan 3-4 kertaa viikossa kunnolla hikeen. voi yök jos zumban tai jumpan jälkeen ei pääsis suihkuun. onneks myös mies peseytyy eikä tarvi haisevan miehen vieressä öitään nukkua

Niinpä niin.... Tuttavaperhe on juuri tälläinen "saunomme kerran viikossa" ja sen kyllä haistaa! Siis yök, lapset haisevat ja perheen äiti väittää kirkkain silmin että useammin peseytyminen on ihan turhaa ja ettei muka haise... Kyllä minä vaan haistan.

Mä huolehdin omasta hygieniasta kyllä hiukkasen paremmin kuin 2 kertaa viikossa... Kuten mieskin. Ällöttäis harrastaa seksiä vaikka tänään, jos toinen on käynyt suihkussa viimeks maanantaina :X
Joka toinen päivä vähintään käyn. 5-10min menee suihkussa käymiseen. Ei ole vesilaskuja eikä veden lämmityksestä sähkölaskukaan ole semmonen, että sitä ei pystyis maksamaan. Enkä sairastele ku ehkä kerran, korkeintaan kaks vuodessa (flunssa). Ihmisen bakteerikanta ei kylläkään huuhtoudu viemäriin kun käy suihkussa ;D

Ensinnäkin
A) mun ies käy suihkussa kaks kertaa päivässä, on maatalouslomittaja. Käy aamupäivällä kun tulee töistä ja käy illalla kun tulee töistä.
B) olen atoopikko ja niin ovat myös lapsemme ja nykyisin on suositus että iho.ongelmaiset käyvät suihkussa joka päivä ja olen huomannut että iho pysyy paremmassa kunnossa näin.

Pesen hiukset lavuaarissa päivittäin, koska käytän paljon lakkaa, vahaa yms. Kainalot rasvaan perusvoiteella. En hikoile ja kärsin siitä. Alapään pesen pytyllä. En taatusti haise hieltä. Enkä käy joka päivä suihkussa. En kertakaikkiaan voisi ihoni takia. Urheilun jälkeen käyn vaikka en hikoilekaan. En ole ap, mutta ei kaikki oikeasti hikoile ja kaipaa päivittäistä pesua. Itse peseydyn n.3 kertaa viikossa.

[QUOTE="vieras";25531008]Siis itse en voi ymmärtää lainkaan sellaisia ihmisiä, jotka käyvät joka päivä suihkussa tai joka päivä kaksi kertaa suihkussa. Saa sitä sitten ihmetellä, että kun on vesilaskut ja sähkölaskut noin suuret. Aivan järjetöntä vedentuhlausta tuollainen.

Ja sitten valitetaan, että kun olen kipeänä ja nuhaisena ja kun iho on huonona. Kyllähän sitä nyt tulee kipeäksi, kun liiallisella hygienialla häiritään ihmisen bakteeritasapainoa ja sitä kautta vastustuskykyä. Ihmisellä kuuluukin olla sopiva määrä bakteereja elimistössään. Pieni likaisuus on elimistölle vain hyväksi. Ja kyllähän se iho menee huonoksi, jos sitä liikaa suihkuttelee.

Itse käyn kaksi kertaa viikossa suihkussa ja koen sen olevan aivan normaali määrä ja hyvä määrä. Vettä ei kulu tuolloin liikaa ja pysyy silti puhtaana. Ja kyllä, voin vannoa, että en haise, jos joku joka päivä suihkussa käyvä sitä ihmettelee. Miettikääpä kuinka paljon säästän vettä verrattuna joka päivä kerran tai kaksi kertaa suihkussa käyvään.[/QUOTE]

Niin minäkin paitsi:

Jos teen jotai nsellasta missä tulee joko likaiseksi ,pölyiseksi tai himkiseksi.SIllon on pakko käydä "suorituksen" jälkeen saiunassa (suihkuun en mene ilman saunaa)

[QUOTE="vieras";25532792]http://yle.fi/alueet/satakunta/2011/10/atoopikko_loytaa_avun_yksilollisin_keinoin_2939745.html

Ruoka-aineiden vaikutusten lisäksi Söderström nostaa toiseksi esimerkiksi puhdistuksen tärkeyden.

- Tänä päivänä suositellaan, että käydään suihkussa päivittäin, jotta hiivat ja bakteerit huuhtoutuisivat iholta pois. Aiemminhan suositeltiin, että käydään suihkussa mahdollisimman harvoin. Pesun jälkeen ihoa ei kannata kuivata liikaa vaan perusvoide pitäisi laittaa vähän kostealle iholle.[/QUOTE]

^Tuo oli suositus ATOOPIKOLLE!

Eikö kellekään tullut mieleen, että eri ihmisille voisivat sopia erilaiset tavat?

Minä käyn 2-3 kertaa viikossa suihkussa. Jos likaannun/hikistyn muuten, tietysti silloin ylimääräinen pesu. Ja se riittää minulle, minulla on onni omistaa mies, joka kyllä sanoo jos haisen tms:) Ja hän itse käy useammin suihkussa, joten kyse ei ole mistään haisevan perheen nenän turtumisesta:) Hiukseni eivät rasvoitu, hiki ei haise, olen tyytyväinen ettei tarvitse lotrata päivittäin, tämä sopii minulle hyvin.

MUTTA, en minä ole sitä mieltä että kaikkien pitäisi käydä suihkussa silloin kun minunkin! Tietenkään jokaisen muun keho ja hiukset ei toimi just niin kuin minun.

Voin vain kehottaa toisia MIETTIMÄÄN, kävisikö joku MAHDOLLISESTI tarpeettoman usein suihkussa, vaikkei olisi tarvetta.

Jos on tottunut pesemään tukkansa päivittäin, on tukkakin siihen tottunut ja rasvoittuu heti, jos pitääkin enemmän väliä. Mutta jos haluaa, on mahdollista totuttautua harvempiinkin pesuihin.

Täällähän jotkut hinkkaa lapsiaankin päivittäin suihkussa. Minusta siinä ei ole mitään järkeä!

Minulla on kavereita jotka käyvät suihkussa 2x päivässä, aamulla ja illalla ja pesevät pitkät hiukset yhtä usein ( ja eivät edes ole mitään urheilijoita, vaan ihan käyvät normaalissa toimistotyössä ja tulevat bussilla kotiin ) ihan käsittämätöntä.

jokainen toki omalla tyylillään, mutta kyllä ihminen voi olla puhdas vaikka ei 2x päivässä peseydy tai edes joka päivä. Eri asia jos tehdään fyysistä työtä ja urheillaan paljon. Toki silloin peseydytään ja usein.

No mitä sun mielestä pitäis tehdä viisvuotiaalle pojalle joka tulee ulkoa pipo ja hiukset märkänä ja koko kroppa nihkeenä,kun on kaivanut kaks tuntia lumilinnaa pihalla? Sanoa että joo,anna kuivua,sauna on lauantaina? Siis hyi helvetti mitä porukkaa. Kyllä meillä muksut ainakin liikkuu ja heiluu joka päivä siihen malliin että kyllä illalla käydään suihkussa. Eihän se hiki samalta haise kuin aikuisen,mutta tunkkaiselle kuitenkin ja voi vaan kuvitella miltä lapsesta tuntuu olla kun hiukset on kuivasta hiestä koppuraiset?! Mun mielestä tässäkin saa käyttää sitä omaa järkeä,jos sun lapset istuu sisällä telkkarin edessä joka päivä niin ei siinä hiki lennä. Sillon ei tietenkään tartte käydä pesulla. Eikä vaihtaa edes vaatteita. Nekin kun meillä vaihdetaan päivittäin.

[QUOTE="vieras";25532861]Jouluna ja juhannuksena.

Ja jotkut ei kuulemma pese jalkojaan - siis jalkateriä ja varpaita, saivartelijoille tiedoksi - kun kropasta valuva saippuavesi riittää huuhtomaan ne :x Aatelkaa jos on vaikka jalka- tai kynsisieni, eikä pese jalkojaan, "kun se kropan pesuvesi huuhtoo ne kumminkin siinä samalla" Hyi saatana :x[/QUOTE]

Hitsi kun ei ole ikinä ollut jaloissa seiniä niin en pysty ajattelmaan moista

[QUOTE="vieras";25534553]No mitä sun mielestä pitäis tehdä viisvuotiaalle pojalle joka tulee ulkoa pipo ja hiukset märkänä ja koko kroppa nihkeenä,kun on kaivanut kaks tuntia lumilinnaa pihalla? Sanoa että joo,anna kuivua,sauna on lauantaina? Siis hyi helvetti mitä porukkaa. Kyllä meillä muksut ainakin liikkuu ja heiluu joka päivä siihen malliin että kyllä illalla käydään suihkussa. Eihän se hiki samalta haise kuin aikuisen,mutta tunkkaiselle kuitenkin ja voi vaan kuvitella miltä lapsesta tuntuu olla kun hiukset on kuivasta hiestä koppuraiset?! Mun mielestä tässäkin saa käyttää sitä omaa järkeä,jos sun lapset istuu sisällä telkkarin edessä joka päivä niin ei siinä hiki lennä. Sillon ei tietenkään tartte käydä pesulla. Eikä vaihtaa edes vaatteita. Nekin kun meillä vaihdetaan päivittäin.[/QUOTE]

Huomasitko ollenkaan tätä lausetta lainaamassasi tekstissä: Eri asia jos tehdään fyysistä työtä ja urheillaan paljon. Toki silloin peseydytään ja usein.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;25534616:
Huomasitko ollenkaan tätä lausetta lainaamassasi tekstissä: Eri asia jos tehdään fyysistä työtä ja urheillaan paljon. Toki silloin peseydytään ja usein.

Käsitin että tuo lause koski aikuisia. Ensimmäinen lause meni jotenkin niin että lasten jokapäiväisessä pesemisessä ei ole mitään järkeä. Käsittääkseni lapseni eivät tee ruumiillista työtä eivätkä varsinaisesti urheile,mutta leikkivät pihalla ihan normaaleja lasten leikkejä. Juoksevat,teluavat,hyppivät ja kiipeävät.

[QUOTE="vieras";25534636]Käsitin että tuo lause koski aikuisia. Ensimmäinen lause meni jotenkin niin että lasten jokapäiväisessä pesemisessä ei ole mitään järkeä. Käsittääkseni lapseni eivät tee ruumiillista työtä eivätkä varsinaisesti urheile,mutta leikkivät pihalla ihan normaaleja lasten leikkejä. Juoksevat,teluavat,hyppivät ja kiipeävät.[/QUOTE]

Kyllä linnan rakentaminen on työtä ja juokseminen urheilua vaikka ei seuramaksua menekään

Yhteistyössä