Kun kaikki menee pieleen :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tahtoo pois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tahtoo pois

Vieras
Huoh! Joo, en tiedä mikä minua vaivaa, mutta masentaa vain ihan kaikki.

Miehen kanssa oltiin joulupäivänä kavereilla, ja miehelle tarjottiin viinaa, ja hän tuli ekaa kertaa suhteemme aikana (2,5v) ns. viinakänniin ja seuraukset eivät olleet yhtään kivat. Tuli täysin puun takaa, en ikinä olisi tuosta miehestä uskonut :(
Meillä yhteinen talolaina ja remppaa tarvitseva talo, joten en ihan tosta noin vain pääse muuttamaan pois (tai pääsisin kai, mutta jotenkin ei jaksa/osaa).

Koulu on mennyt päin v*ttua. Tunneilla jaksan olla ja tenteistä saan hyviä numeroita, mutta tehtävät jäävät roikkumaan. Ei vain löydy voimia ja motivaatiota niitä alkaa väkertää. 25 opintopistettä (OK, ei ole paljoa mutta kuitenkin) on kotitehtävistä kiinni.

Työpaikka josta olen aina niin paljon pitänyt, on alkanut tuntumaan pahalta. Uusi toimistotyttö palkattiin, mukamas auttamaan minua. Mutta aika pirun kovasti minusta vaikuttaa että hänet on tänne otettu korvaamaan minut. Sillä tavalla itsekin sain tämän työpaikan (vanha opetti minua ja lopulta sai kenkää). Ja tämä uusi on vielä rasittavin ja puheliain ihminen mitä olen koskaan tavannut. Huoh!

Kaiken kukkuraksi on vähän mennyt sukset ristiin sukulaisten kanssa, kun muka hyvää hyvyyttään auttoivat tuon talon kanssa, ja lopulta kiristivät isomman summan vaivanpalkkaa kuin mitä timpurikaverikaan olis kehdannut ottaa.

Pikkujuttujahan nuo kai ovat, mutta jotenkin tahtoisin vain mennä pois. Muuttaa muualle. Kaverit eivät oikein tosissaan ota sitä mitä tuo mies teki (hakkas mun päätä seinään ja repi vaatteista ja hiuksista jne), koska (YLLÄTYS YLLÄTYS!) mun exä teki noita samoja asioita, ja vaikka kaverit jaksoivat minua lohduttaa hänen kohdallaan, niin tämä uuden miehen viinakohtaus taitaa olla heillekin vähän liikaa. Tai tuntuu että kaikki kuvittelevat että ylireagoin kun kerroin mitä tapahtui.

Huoh, tuntuu ettei ole mitään mihin tukea, ketään joka lohduttais. Ihan kuin kaikki ja koko maailma ois kääntänyt selkänsä.

Mies väitti että hän lopettaa juomisen kokonaan, mutta jo nyt eilen jaksoi kitistä siitä että uus vuos menee ihan sivu suun. Että itteltä palo käämi kun sitä valitusta kuunteli. Aaaargh!!!

Mutta lapsia ei ilmeisesti teillä ole? Siinä mielessä lähtö paljon helpompaa. Älä jää jos tuntuu pahalta.

Ei onneksi lapsia. Koira kylläkin, ja senkin tulevaisuus huolestuttaa. Kai se vain pitäis antaa pois :(

Mutta jos lähtisin, niin silloin tahtoisin muutta pois, siis kauas pois. Ja siinä samassa lähtis vakituinen työpaikka, ystävät, koulu, kaikki. Niin, kaikki paitsi se asuntolaina ja talo, joista ei varmaan ihan tuosta noin vain pääse eroon.
En millään voi työttömyystuilla maksaa sekä vuokraa, lainanlyhennystä ja omaa elämistä, vaikka tuo oma eläminen onkin kaikin puolin askeettista ja halpaa.

Sä olet muuttanut miehen kanssa yhteen ja vielä ottanut(ko?) asuntolainan tuntematta koko kaveria kunnolla? Voi voi. Lapselliselta vaikutat, anteeksi vaan.

Mutta yks ohje. Jos mies on käynyt käsiksi, niin lähde. Eroa ja alota uusi, oma (väkivallaton) elämä jossain muualla.

Sä olet muuttanut miehen kanssa yhteen ja vielä ottanut(ko?) asuntolainan tuntematta koko kaveria kunnolla? Voi voi. Lapselliselta vaikutat, anteeksi vaan.

???
Eli milloin se asuntolaina pitäisi ottaa?
Mitä jos mies lyö 10 vuoden seurustelun jälkeen, onko se silloinkin hölmöä jos on hankkinut yhteisen elämän?
Tosiaan seurusteltu 2,5v ja tätä ennen tunnettu pari vuotta eikä koskaan käyttäytynyt väkivaltaisesti, niin joo, kumma että en olettanut/tiennyt että näin tapahtuisi.

Niin, ja tässä nyt jotenkin tuntuu että tuo mies on se iso paha ongelma.
Mutta se ei olisi ongelma eikä mikään jos minulla ei olis niin paha olla kaikkialla muuallakin. Ja ollut paljon enne tätä joulua. Se käsiksi käyminen nyt vain katkaisi kamelin selän.

Jos minulla olisi hyvä ja turvallinen olo töissä ja jos minusta tuntuisi että perhe ja kaverit tukisivat 100%:sti, niin en usko että ero ja pankkihärdelli olisi ylivoimainen prosessi. Mutta nyt tuntuu ettei mihinkään voi luottaa ja saa vain p*skaa niskaan joka suunnasta.

Oltiin jo kuukausi sitten sovittu että vietettäis uusi vuosi meillä. Raketit ja ulkotulet sun muut on jo. Ja nyt tuo joulun tapahtuma sai kaikki suunnitelmat menemään kuperkeikkaa ja kaverit ovat aika äkäisiä kun joutuu viime tipassa vaihtamaan suunnitelmia. Ja kenen vika se sit on?
No minun tietysti.

Kaverisi ovat outoja, kun ovat äkäisiä juhlamuutoksen takia, mutta sua saa kyllä pahoinpidellä???
Ei kannata haaskata elämäänsä väärässä seurassa, mieti vähän.
Miten sun miehelläkin on pokkaa valittaa uudenvuoden takia, voi elämä.

???
Eli milloin se asuntolaina pitäisi ottaa?
Mitä jos mies lyö 10 vuoden seurustelun jälkeen, onko se silloinkin hölmöä jos on hankkinut yhteisen elämän?
Tosiaan seurusteltu 2,5v ja tätä ennen tunnettu pari vuotta eikä koskaan käyttäytynyt väkivaltaisesti, niin joo, kumma että en olettanut/tiennyt että näin tapahtuisi.
älä välitä, täällä nyt aina joku määkyy ja tillittää, että pitäs omata selvännäkijän kyvyt, ihminen voi yhtäkkiä muuttua eri ihmiseksi kuin mitä on. meillä oli ukon kanssa takana noin 20 vuotta avioliittoa, kun ukko alkoi kulkemaan vieraissa. ei hänestäkään olis uskonut, eikä voinut tietää naimisiin mennessä

pida paasi ja kukaan ei saa tulla teille. Viinaa et anna juoda tippaakaan ja jos se aiheuttaa ongelmia asia on jo selva ja suhdetta ei kannata jatkaa. ala tee lasta tuolle miehelle moneen moneen vuoteen. ongelmat vain kasvavat, jos niita hyvaksyy ja kaverisi ovat sanonko mista. Olette kaksin ja koetatte keskustella asioista ja toiveista ja ammutte vaikka raketit yhdessa saunan jalkeen, syotte jotain hyvaa ja katsotte leffaa. sinua on juuri loukattu ja tunteet pinnassa, kaikkea hyvaa tulevalle vuodelle. Minullakin on haasteellinen mies ja ainoa mista han ymmartaa on kylma ja hyvin selkea viestinta, joka saa hanet ajattelemaan, etta on toiminut vaarin jossain tilanteissa ja tama ei toistu enaa.

Minullakin on haasteellinen mies ja ainoa mista han ymmartaa on kylma ja hyvin selkea viestinta, joka saa hanet ajattelemaan, etta on toiminut vaarin jossain tilanteissa ja tama ei toistu enaa.

Hei oikeesti?

On vastuutonta tehdä lainkaan lapsia väkivaltaiselle miehelle. Ja kylmä ja selkeä viestintä on kyllä tasan yhtä tyhjän kanssa, jos mies ei itse halua muuttua ja tee töitä sen eteen PALJON, kommunikaation pitää olla täysin avointa siinä vaiheessa puolisoiden kesken, ja toimia MOLEMPIIN suuntiin. Ei ketään ihmistä muuteta sillä, että puoliso nalkuttaa (tai 'kommunikoi kylmästi ja selkeästi'), tietysti voit saada sillä keinolla haluamasi reaktion, mutta mitä silläkään on merkitystä jos mies ei itse ole valmis muuttamaan itseään ja tekemään töitä sen eteen systemaattisesti läpi elämän.

Minun neuvoni on, että pakkaa kamasi, talo myyntiin, koira mukaan ja muuta just sinne minne haluat. Olen itsekin joskus tuon päätöksen tehnyt ja päivääkään en ole katunut. Ei ole helppoa aloittaa elämää nollasta, ja menee jonkin aikaa, että saa itselleen rakennettua uudet kuviot ja ympäristön, mutta se palkitsee.

[QUOTE="Vierailija";29397028]Hei oikeesti?

On vastuutonta tehdä lainkaan lapsia väkivaltaiselle miehelle. Ja kylmä ja selkeä viestintä on kyllä tasan yhtä tyhjän kanssa, jos mies ei itse halua muuttua ja tee töitä sen eteen PALJON, kommunikaation pitää olla täysin avointa siinä vaiheessa puolisoiden kesken, ja toimia MOLEMPIIN suuntiin. Ei ketään ihmistä muuteta sillä, että puoliso nalkuttaa (tai 'kommunikoi kylmästi ja selkeästi'), tietysti voit saada sillä keinolla haluamasi reaktion, mutta mitä silläkään on merkitystä jos mies ei itse ole valmis muuttamaan itseään ja tekemään töitä sen eteen systemaattisesti läpi elämän.

Minun neuvoni on, että pakkaa kamasi, talo myyntiin, koira mukaan ja muuta just sinne minne haluat. Olen itsekin joskus tuon päätöksen tehnyt ja päivääkään en ole katunut. Ei ole helppoa aloittaa elämää nollasta, ja menee jonkin aikaa, että saa itselleen rakennettua uudet kuviot ja ympäristön, mutta se palkitsee.[/QUOTE]

Nalkuttaminen on jankkaamista ja silla ei ole mitaan tekemista asiallisen viestinnan kanssa. Helppo neuvo on, etta jata se sika, mutta mita sitten tapahtuu. Kysyja kokee muutenkin olevansa yksin ja tassa maailmassa ei parjaa ilman tukiverkostoa. Asiat eivat ole mustavalkoisia, vaan niita kannattaa pohtia ja puntaroida ja valita itselleen paras. Mika missakin miehessa on hyvaa ja huonoa on kovinkin yksilollista, paskakasan kanssa ei kannata elaa, mutta harvemmin yrittanyt laitetaan. Toiset on saanut erilaisen kasvatuksen kuin toiset ja mieheni tapaakin riitatilanteessa nykyaan sanoa, etta han ei ole niin taydellinen kuin mina. Koirankoulutukseen en kuitenkaan halua ryhtya, siita on niin vahan hyotya itselle ja lapsille

pida paasi ja kukaan ei saa tulla teille. Viinaa et anna juoda tippaakaan ja jos se aiheuttaa ongelmia asia on jo selva ja suhdetta ei kannata jatkaa. ala tee lasta tuolle miehelle moneen moneen vuoteen. ongelmat vain kasvavat, jos niita hyvaksyy ja kaverisi ovat sanonko mista. Olette kaksin ja koetatte keskustella asioista ja toiveista ja ammutte vaikka raketit yhdessa saunan jalkeen, syotte jotain hyvaa ja katsotte leffaa. sinua on juuri loukattu ja tunteet pinnassa, kaikkea hyvaa tulevalle vuodelle. Minullakin on haasteellinen mies ja ainoa mista han ymmartaa on kylma ja hyvin selkea viestinta, joka saa hanet ajattelemaan, etta on toiminut vaarin jossain tilanteissa ja tama ei toistu enaa.

Juu, se on selvä ettei kukaan tänne tuu.
Ja varmaan kaverit ottais tosissaan jos ihan jankkaamalla jankkaisin. Mutta nyt taitavat pitää tuota jonkilaisena "normaalina" känniriitana, ja että minä ylireagoin. En ole viitsinyt selittää sen tarkemmin mitä tapahtui.

Täytyy nyt odottaa ja katsella miten menee. Mies tuntuis olevan tosi katuvainen, ja kertoi että omassa lapsuudessaan hänen isälläänkin noin vain napsahti ja sekos jos joi viinaa. Eikä muista siitä yhtään mitään seuraavana päivänä, filmi täysin poikki. Nice... Sukuvika siis.
Harmittaa vain kun tämä mies tietää minun taustat ja on tukenut minua edellisen eron jälkeen. Ja sit hän onkin samanlainen sika, wtf?!

Mutta kiitos kaikki viesteistä, vaikka vähän sivuraiteillehan tämä koko juttu meni... :D

Olisi pitänyt jättää tuo mies ja joulu pois aloituksesta, koska se nyt ei todellakaan ollut aloituksen pointti. Vaan nuo kaikki osiot jotka vain yhdistettynä tuntuu aika ylivoimaiselta.

Yhteistyössä