Kun joku kysyi miksi mamut perustaa yrityksiö ja suomalaiset eivät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ex ravintoloitsija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ex ravintoloitsija

Vieras
niin tässä omakohtainen kokemus, miksi en voinut perustaa ja kilpailla mamun kanssa.
Olisin siis laittanut ravintolan, mutta en voi kilpailla mamujen kanssa, koska heillä on eri verotus ja eri säännöt joten he voivat painaa hinnat alemmas.

yksi kirjoitus aiheesta :

Rassismista — J. Sakari Hankamäki

sekä sieltä suora lainaus :
"
Kun kehutaan maahanmuuttajien yritteliäisyyttä, tuskin muistetaan, kuinka pahasti (ja perustuslaillisen yhdenvertaisuuden vastaisesti) Suomen verolait kohtelevat kantaväestöön kuuluvia suomalaisia. Esimerkiksi vuonna 2003 tuli voimaan laki maahanmuuttajien erityistuesta (1192/2002), jolla maahanmuuttajien yritykset vapautettiin veroista ensimmäisten toimintavuosien ajalta. Tämän lain mukainen erityistuki on ollut tuloverolain 92 §:n 9 kohdan (1360/2002) mukaan saajilleen verotonta tuloa, mikä on asettanut kantaväestöön kuuluvat suomalaiset eriarvoiseen asemaan viranomaisten edessä. Näiden tukien hyväksikäyttö ei siis ole kuvastanut välttämättä maahanmuuttajien yrittäjähalukkuutta vaan yksinkertaisesti halukkuutta käyttää tukia hyväksi.
"

Kolikon toinen puoli: tunnen henkilökohtaisesti paljon mamuja, joilla on hyvä koulutus ja jotka ovat hakeneet ahkerasti monen alan töitä, eivätkä ole päässeet edes työhaastatteluihin. Minua hävettää olla suomalainen kun heitä kuuntelen. Eikä tämä ole mitään mututuntumaa vaan tutkittu juttu. Hiljattain tuli esim. suomalainen dokumentti jossa tutkimusryhmälle selvisi yksiselitteisesti että työpaikan saa epäpätevä supisuomalainen eikä pätevä maahanmuuttaja, ja kielitaidolla on vähemmän väliä kuin nimellä. Loppujen lopuksi oman yrityksen perustaminen voi jäädä ainoaksi tavaksi elää muuten kuin yhteiskunnan tuella.

Kolikon toinen puoli: tunnen henkilökohtaisesti paljon mamuja, joilla on hyvä koulutus ja jotka ovat hakeneet ahkerasti monen alan töitä, eivätkä ole päässeet edes työhaastatteluihin. Minua hävettää olla suomalainen kun heitä kuuntelen. Eikä tämä ole mitään mututuntumaa vaan tutkittu juttu. Hiljattain tuli esim. suomalainen dokumentti jossa tutkimusryhmälle selvisi yksiselitteisesti että työpaikan saa epäpätevä supisuomalainen eikä pätevä maahanmuuttaja, ja kielitaidolla on vähemmän väliä kuin nimellä. Loppujen lopuksi oman yrityksen perustaminen voi jäädä ainoaksi tavaksi elää muuten kuin yhteiskunnan tuella.

Sehän on just toisin kuin mitä sä väität: julkinen sektori palkkaa epäpätevän mamun ja pätevä suomalainen jää kortistoon ruikuttamaan.

Minä taas ihmettelen aina sitä, miten persaukinen maahanmuuttaja EU:n ulkopuolelta saa rahoituksen tässä maassa "ravintolan" tms. perustamiseen. Samalla näyttävät tulevan "veljet ja serkut" mukana.

Suomalainen kun menee pankkiin, jonka asiakkaana hän on ollut vuosikausia ja hoitanut aina asiansa kunnolla, niin lainaa ei tipu, ei sitten millään. Tämä on minulle mysteeri, johon en ole saanut mistään järkevää vastausta.

Alkuperäinen kirjoittaja YRITYKSIÄ;29487110:
Minä taas ihmettelen aina sitä, miten persaukinen maahanmuuttaja EU:n ulkopuolelta saa rahoituksen tässä maassa "ravintolan" tms. perustamiseen. Samalla näyttävät tulevan "veljet ja serkut" mukana.

Suomalainen kun menee pankkiin, jonka asiakkaana hän on ollut vuosikausia ja hoitanut aina asiansa kunnolla, niin lainaa ei tipu, ei sitten millään. Tämä on minulle mysteeri, johon en ole saanut mistään järkevää vastausta.

Sulla on väärä pigmentti.