Kun itse olit lapsi, niin mitä nimiä ajattelit tuleville lapsillesi? =) Saiko lapsesi sitten ne nimet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Itse tykkäsin lapsena paljon nimistä Liisa, Anni, Mari. Teininä luin kirjan Sofian maailma ja mietin, että jos saan tytön, hänestä tulee Sofia. Tytöstäni tuli Anni Sofia :)

näitä, joita nykyisin inhoan: Jere, Essi, Jesse, Jimi.... Olin siis nuori 80-90 -luvin vaihteessa. No, äiti minusta tuli lähes 20 vuotta myöhemmin ja lapsillani on vanhat suomalaiset nimet.

Päätin joskus teininä että jos saan tytön niin hänestä tulee Aurinko, nyt mulla on kaksi Aurinkoa (Aamu- ja Ilta-) :D
Ihan lapsena ajattelin että tyttärestäni tulisi Matilda, kuopuksesta ois voinut tullakin ellei tuttavan lapsi olisi juuri ennen saanut sitä nimeä.

Mulla meni vähän vaiheittain ne nimet joista pidin.

Ihan lapsena taisi olla jotain tyyliin Susanna ja Sandra. Ainakin nukkejeni nimistä päätellen ;)
Sitten mulla myös oli joskus 10v kausi, jolloin rakastin nimiä tyyliin Jonne, Jessica, Jimi yms. Sitten noin 18v oli perusnimivaiihe, jolloin tykkäsin nimistä tyyliin Kaisa, Anna.

No omat lapset ei saaneet sitten mitään näistä. Vaan oman aikansa hittinimiä, jotka on kunkin lapsen kohdalla tuntuneet ihanilta. Siis taidan olla aika vietävissä muodin mukaan.

Mä päätin joskus lapsena, että jos saan tytön, niin nimeksi tulee Iida Kirsikka Josefiina. No nyt on kolme tyttöä eikä yhdenkään nimeksi tuota ole tullut :D Ei mitään noista nimistä. Eipä sillä, ettenkö yhä tykkäisi.

Pienenä tykkäsin nimistä Laura, Anne ja Jessica... En enää mitään noista antais lapselleni. Pojan nimiä en edes ajatellu, olin varma että tuun saamaan vaan tyttöjä :D No poikahan mulla on.

Minulla itselläni on kyllä nini, jonka isä oli päättänyt jo pikkupoikana tyttärelleen antaa.

Joskus noin 12-vuotiaan olin sitä mieltä että saan 4 lasta joiden nimet on Elmer,Miranda,Mimosa ja Eliot :D.. Ja sitten pikkasen vanhempana pidin kovasti nimestä Benjamin.. Noh nyt on yksi lapsi eikä hänellä mitään noista nimistä ole paitsi kolmas nimi on Elmeri. Tykkään kyllä noista nimistä vielläkin ja voisin osan niistä mahdollisille tuleville lapsilleni antaa ainakin toisiksi tai kolmansiksi nimiksi :)

Ihan muksuna, joskus 6-7- vuotiaana, päätin että mun tyttöjen nimeksi tulee Jenni-Johanna ja Heidi. Ei tullut kumpaakaan, toinen nimistä on kyllä lähisuvussa käytössä ja itse asiassa multa kysyttiin lupa siihen aikoinaan, koska mun nukellani oli sama nimi :D

Yläasteikäisenä olisin halunnut tyttärestäni Rosalindan, Donnan tai Bella-Sofian...voi yök mitä vaaleanpunaisuutta, imelyyttä ja hattaraa :D Pojalle suunnittelin nimiä Christopher ja Sebastian, niistä pidän kyllä yhä mutten ole nimennyt poikaani kummallakaan nimellä. Muistan, että joskus 13-vuotiaana Nico oli minusta tosi hieno nimi, nykyään se on ällötyslistalla numero yksi. Ja Jony ("Joni yyllä" :laugh: ) oli yksi lemppari, nykyään en pidä ko. nimestä lainkaan.

Viimeksi muokattu:
Mulla ne nimet vaihteli alvariinsa, yleensä ne oli jotain kuuluisuuksien nimiä tai niistä johdettu. Viidennellä luokalla ajattelin että laittaisin lapsen toiseksi nimeksi TT (esim. Mary TT Isabella) Take Thatin kunniaksi :D

Yhteistyössä