Kun isovanhemmat hoitaa lapsianne, kirjoitatteko ohjeet

  • Viestiketjun aloittaja Milja
  • Ensimmäinen viesti
Milja
kuinka pitää toimia ja milloin?

Lapsemme on 1,5v ja olen ennen kirjoitellut ohjeaikoja... Mutta en tee enää niin, itseasiassahan sekin on aika typerää. Olen ennen tehnyt niin ja perustelen sillä, että lapsemme on ensimmäinen lapsen lapsi, eikä heillä ole ollut kokemusta pienestä lapsesta 3-kymmeneen vuoteen. Nyt alkaa kokemusta olla, niin eiköhän voi jättää ohjelaput pois...
 
niiina
Ruokailusta kirjoitan tarkat ohjeet, koska lapsi on maitoallerginen ja mummo ei monista puheista huolimatta tajua mitä kaikkea pitää välttää. Eli ruokien suhteen tarkat ohjeet, mitä hän saa lapselle antaa.
 
no en kirjota mitään et monelta tehään mitäkin, vaan kun poika menee isovanhemmille hoitoon niin saavat hoitaa siellä omalla tavallaan. Ainoastaan lääkkeistä kirjotan ohjeet paperille, niitä kun on vaikea ulkoa muistaa et mikä millonkin annetaan ja minkä verran.
 
meillä
en todellakaan! mun puolesta syököön vaikka lettuja kokopäivän! ei hän niitä nyt niin usein hoida että siitä olis jotain haittaa vaikka päivärytmi ja perunat ei maistu!
MUN mielestä isovanhempien kuuluu olla lepsuja ja hauskoja ihmisiä joilla saa tehdä hauskoja asioita esim. syödä lettuja perunoiden sijaan! mutta kyllä rajat/ säännöt täytyy olla esim. autotielle ei juosta ketään ei kiusata....
mutta meillä hoidetaan äärinmäisen harvoin eli jos nyt jokapäivä hoitas niin kyllä tykkäisin rytiineista!
 
monale
nyt vauva-ajan olen kirjoittanut koska rytmi muuttunut, ja nyt on vakiintunut. ja mulle tärkeää että lapsella on säännölliset syönti/nukkuma-ajat. toiseen mummolaan kirjoitan, toiseen en. syystä että toisessa mummolassa useammin, toisessa "vähän" vähemmin.
 
Ainoastaan tipoista olen kirjoittanut mitä tippaa kuinkakin monta. Ja kerran kun lähdettiin yön seuduksi viettää hääpäivää niin kirjoitin muutaman jutun varalta ylös.

Muuten en kun toiselle mummolle on jo 7.s lapsenlapsi (ja omia 4) ja äidilleni ensimmäinen lapsenlapsi mut on tytölle niin tuttu ettei ohjeistuksia kaipaa kun tietää miten meillä toimitaan. =)
 
vierailija
en, mutta isän vaimo (lastentarhanopettaja ammatiltaan, sairaita lapsia työkseen hoitaa) itse laittoi aina noin-aikoja ylös kun lapset oli pienempiä. ei heillä, kahdella keski-ikäisellä välttämättä ole itsestäänselvää moneltako just meiän lapset on tottuneet puuronsa syömään ja silmänsä sulkemaan.
 
No en ole kirjoittanut... Kun/jos lapset on olleet lääkekuureilla yhtä aikaa, olen sitten kirjoittanut lapuille annostukset ja mitä kellekin, jotta lääkkeet menee oikein. Mutta en muuta ohjeistusta ole kyllä koskaan kirjoittanut... Miehen veljen vaimo onkin toista maata, oli kirjoittanut mitä mihinkin kellon lyömään pitää tehdä. Anoppi siitä hiemasn kummissaan, koska lapsikaan ei ollut enää ihan pieni.
 
Jos ees joku joskus tulis meän muksuja hoitaan,niin sais hoitaa kyllä omien taitojen ja tyylien mukaan.Läkkeet näyttäisin mistä löytyy ja poika osaa nekin itse ottaa,että siinäkään ei ongelmaa olisi.Huoh!
 
Vauva-ajan kirjoitin aina kirjalliset ohjeet, joissa vastaanotto oli aina enemmän tai vähemmän huvittunutta! :D Mutta perustelin sillä että pojalla ollut pienestä alkaen aika tarkka päivärytmi, joten mielestäni hoitajatkin pääsi siinä helpommalla kun tiesivät mitä tuleman pitää =)

Enää en kirjoita. Mutta siis suosittelen :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja monale:
nyt vauva-ajan olen kirjoittanut koska rytmi muuttunut, ja nyt on vakiintunut. ja mulle tärkeää että lapsella on säännölliset syönti/nukkuma-ajat. toiseen mummolaan kirjoitan, toiseen en. syystä että toisessa mummolassa useammin, toisessa "vähän" vähemmin.
Näin oli meilläkin kun poika oli pienempi. =)
 

Yhteistyössä