Mun rakas "anoppini" oli sitä mieltä, että hänen poikansa ei ainakaan ole lapseni isä, että kyseessä on jonkinlainen salaliitto. Mä muillekin jouduin vakuuttamaan sitä, ettei kukaan muu voi olla sen isä. Suurimmaksi osaksi siksi, että olin juuri palannut Kyprokselta ja viettänyt siellä paljon aikaa norjalaismiekkosen kanssa. Muiden epäilyt tarttuivat jossain vaiheessa minuunkin ja suorastaan tärisin, kun mietin mahdollisuuksia ennen isyystestiä, vaikka olin varma etten ollut ollut kenenkään muun kanssa. Testi auttoi, sain mielenrauhan. En halua enää koskaan laittaa lapsiani isyystestiin, musta oli ihan hirveää, kun vauvaa pistettiin päähän. Miekkoseni on siis 99,999...% lapseni isä.
Isäksi tulemiseen ei tarvita paljon, mutta isänä olemiseen tarvitaan paljon. Joten minusta on hienoa, miten miehesi on tilanteeseen suhtautunut. Jos se toinen pakoilee vastuutaan/ sinua, älä välitä... Pidä kiinni miehestäsi, koska ainakin minusta hän kuulostaa lapsesi oikealta isältä. En siis menisi edes kertomaan lapselle, ettei se mies, jota hän pitää isänään ole "oikea" isä. Kasvatus ratkaisee, ei geenit.