Kun ihmiset tulee iltakylään, niin miksi ne ei tajua lähteä ajoissa kotiin, että

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
talonväki pääsis nukuttamaan lapset ja itsekin nukkumaan. ukon sisko tuli eilen iltapäivällä kylään ja läksi vasta kello 23 kotiin, sen jälkeen kun multa oli jo hermot pettänyt väsyneen lapsen kanssa. eikö sitä ymmärrä, että jotku ei saa aamulla nukkua pitkään vaan sinne navettaan on riennettävä kello 4.30- viimeistään kello 5.30. ja että lapset ei jaksa, eivätkä meillä osaa pienin yksin mennä nukkumaan kun ei ole koskaan tarvinnut yksin mennä. poika heittäytyi vallan kamalaksi. eikä mitkään kiellot eikä käskyt tehonneet. sit komensin lapsen sänkyyn ja siitähän möly syntyi, vaikka kävin aina välillä poikaa katsomassa. säälittää poika siinä mielessä, että jos tää akka, olis älynnyt häipyä viimeistään kello 21.00. ja kun meillä ei tahdo sen naisen kans juttua muutenkaan riittää, kun se on sellaista väkisin juttelua

Onneksi meillä älyäävät lähteä pois, että lapset pääsee rauhoittuu nukkumaan, mutta hyvin harvoin meillä on iltavierailijoita.

Ja jos lapsia häiritsee, että on vieraita, eivätkä malta ruveta nukkumaan, niin sanon vieraille, että voisivatko pikku hiljaa ruveta lähtee. Onneksi tytöt ovat ruvenneet kiltisti nukkumaan vieraiden läsnäollessakin.

Meillä kyllä lapset menee nukkumaan oli vieraita tai ei. Monet kyllä tajuavat siinä vaiheessa kun iltapuuroja aletaan keitellä ja hampaita harjailla, että tämän talon väki on nyt menossa nukkumaan. Itse kysyn aina jos iltasella olen kylään menossa, että mihin aikaan talon väki menee nukkumaan ja lähden sitten hyvissä ajoin ennen, että ehtivät iltatoimet hommailla. Eri asia sitten jos sanotaan, että ei haittaa vaikka kyläillään myöhempään.

Mää laitan lapset nukkumaan iltavieraiden aikaan ja sitte on kiva nauttia illasta ilman lapsia. Jos ite oisin tosi väsynyt, niin sanoisin suoraan, että meidän sakki alkaa mennä nukkumaan.

..ja sen raivon kun tekisi mieli karjua et alkakaa jo häipyä, mutta kilttinä ihmisenä sitä koettaa vain niellä kiukun! Etenkin kun toisella perheellä ei ole aamuherätystä (lapset nukahtavat 1 jälkeen yöllä) ja oma lapsi täytyisi saada tarhaan aikaisin aamulla, sekä itsekin tarvitsee unen niin EI, ei ne koskaan tajua et meille on turha tulla iltaisin kylään....

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Jotkut ihmiset on niin älykääpiöitä. Ne ei tajua ajatella ollenkaa! Ei minkäänlaista tilannetajua. Tommosille ei auta ku sanoa suoraan, loukkaantu tai ei.
mä en vaan tahdo viitsiä sanoa samasta asiasta kovin useasti, puhelimessa olin jo sanonut, että tulee sit kylään siinä puolenpäivän aikaan, että mä en iltavieraita ota kun meillä lapset menee nukkumaan viimeistään kello 21 ja kun tuli niin jo sillo sanoin, kun se ihmetteli, miks meille ei oteta illalla kylään, niin siinä sanoin vielä, että kun me mennään nukkumaan ajoissa, kun aamulla on aikainen nousu.

Meillä on usein vieraita myöhään, ja usein ollaan itsekin kylässä samoin iltaisin. Jos muksut heittäytyy väsyneeksi, mä käyn nukuttelemaan siinä välissä, ja vieraat saa viihdyttää sillä välin itse itseään. =) Jos taas mä olen se kylässä oleva osapuoli, mä toivoisin että mulle sanottaisiin jos pitää poistua ajoissa (mä esim sanon joskus ihmisille jo silloin, kun vierailusta sovitaan että mies menee seuraavana aamuna tosi aikasin töihin, ett sen pitää päästä nukkumaan ajoissa tms: kyll tyhmempikin tajuaa silloin lähteä ajoissa), koska meidän elämä on niin epäsäännöllistä, että en välillä muista, että toisilla on paljon säännöllisempää.. :ashamed:

Meillä jää joko minä tai mies vieraiden kanssa kun muksuja laitetaan maate...riippuen siitä "kumman" vieraita on kylässä. Eli jos esim. mun sukulaisia tai tuttavia niin mies nukuttaa muksut ja minä seurustelen vieraiden kanssa tai jos miehen sukulaisia & tuttavia niin minä meen nukuttaan muksut ja mies jää vieraiden kanssa.
Jos on oikein tuttuja ystäviä niin minä meen nukuttaan toisen muksun ja mies toisen...joten ne "vieraat" ovat kyllä tottuneet olemaan hetken ilman meitäkin.

Monesti ollaan myös itse kyläilemässä. Silloin olen pakannut kassiin jo muksujen iltapalat,yökkärit ja hamppuharjat. Meiltä on lähimpiinkin kyläpaikkoihin matkaa n. 10km joten muksut nukahtaa yöunille sitten autoon kun kylästä lähdetään. Eli siellä kylässä ollessa muksut tekee ihan normit iltarutiinit...syö iltapalat,laittaa yökkärit ja pestään hampaat. Koti on yleensä laitettu jo lähtiessä "yökuntoon" joten ei tarvitse kuin täydessä unessa olevat muksut kantaa omiin sänkyihinsä. Eivät pal hötkähdä kun takit yms. otetaan pois... :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Meillä on usein vieraita myöhään, ja usein ollaan itsekin kylässä samoin iltaisin. Jos muksut heittäytyy väsyneeksi, mä käyn nukuttelemaan siinä välissä, ja vieraat saa viihdyttää sillä välin itse itseään. =) Jos taas mä olen se kylässä oleva osapuoli, mä toivoisin että mulle sanottaisiin jos pitää poistua ajoissa (mä esim sanon joskus ihmisille jo silloin, kun vierailusta sovitaan että mies menee seuraavana aamuna tosi aikasin töihin, ett sen pitää päästä nukkumaan ajoissa tms: kyll tyhmempikin tajuaa silloin lähteä ajoissa), koska meidän elämä on niin epäsäännöllistä, että en välillä muista, että toisilla on paljon säännöllisempää.. :ashamed:

Noin mäkin teen. Ja kun sovitaan iltakyläilyjä, mä yleensä kysyn että "mihin aikaan teidän nukkumaanmenoaika on", jos ollaan menossa kylään lapsiperheeseen. Tosin kaveripiiri on sen verran rentoa että ne joiden luona nyt yleensäkin puolin ja toisin viihdytään iltaisin, nukutetaan lapset välillä jos tarvii ja jatketaan juttelua.

...ja siis sieltä kylästä lähdetään ihan normaaliin muksujen nukkumaanmeno-aikaan...joka on meillä siinä ysin kieppeillä. Yleensä siinä kuuden-seiskan aikaan mennään ja siinä ysin aikaan lähdetään...(nämä ovat siis noin aikoja mutta tähtäys on suunnilleen noissa ajoissa)!! :wave:

Yhteistyössä