Kun haimme vauvamme hoidosta niin hoitotäti oli kännissä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shokissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehkä on parempi pitää nyt pidempi väli tapaamisessa ja antaa tunteiden rauhoittua. (Mä nimittäin luulen että sä olet ainakin puoliksi vihainen myös itsellesi, kun jätit lapsen alkoholiongelmaiseksi tietämällesi ihmiselle, vaikka luotitkin siihen että hän ei sillä aikaa joisi... ja kaikki se yhteenlaskettu viha purkautuu tottakai äitiäsi kohtaan. )

Jatkossa mummoa voi varmaan nähdä synttäreillä tms missä normaalistikin nähdään. Laita äidille joku viesti jossa sanot ettet halua nyt puhua/nähdä pitkään aikaan ja toivot että hän hakisi apua ongelmaansa.

Mulla oli myös niin kuten muutkin sanoneet, lapsia en koskaan jättänyt isälleni hoitoon, mutta yhdessä vierailtiin papan luona siihen asti kunnes joi itsensä hengiltä... :/ Nyt mun esikoisella on mukavia muistoja papastaan, ja se on pääasia.

Mä kävisin lapsen kanssa kylässä enkä katkaisisi välejä, mutta hoitoon en enää jättäisi ja kertoisin syyn siihen ihan suoraan. Ja jos mummo olisi kännissä joskus kun tulisin lapsen kanssa kylään niin kääntyisin saman tien ovelta pois. Muutoinkaan en antaisi olla lapsen lähellä humalassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Mummi saisi nähdä lastenlastaan, välejä en katkaisisi, mutta hoitoon en lasta enää luottaisi.

Sä oot kyl niiin aikunen :D Sä suhtaudut aina niin rauhallisesti vai onko se vaan niin helppo kirjoittaa? Sä oot kyl mun niin idoli näis asiois mä oon itte niin hermoheikki et välit olis menny poikki ehkä ajan kans vois palautua..
Vuodet ovat rauhoittaneet minua :D

no, ehkä mullaki on sitte vielä toivoa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Mä kävisin lapsen kanssa kylässä enkä katkaisisi välejä, mutta hoitoon en enää jättäisi ja kertoisin syyn siihen ihan suoraan. Ja jos mummo olisi kännissä joskus kun tulisin lapsen kanssa kylään niin kääntyisin saman tien ovelta pois. Muutoinkaan en antaisi olla lapsen lähellä humalassa.

Samma här. En itsekään hillu kännissä lasteni läsnäollessa, joten ei tarvitse muidenkaan niin tehdä.

yleisesti ottaen, ei kännisten soittoja kukaan jaksa, niitä ei tarvitse kenenkään hyväksyä. ne on rasittavinta mahdollista ajanvietettä. Pitäkööt paussia, kunnes selvinpäinkin on jotain asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin, olen vain niin vihainen ja pettynyt etten haluaisi nähdä itse enää äitiä, siis niin paljon paskaa seki akka on tehny että oksennus meinaa tulla ku edes ajattelen...
ja nyt vielä tuo joka oli viimeinen tikki että oli paras katkassa välit...

Tiedätkö, luin kuin omaa elämääni sun kirjoitusta. Mulla aivan samanlainen äiti, mutta silti kaikkien välien katkaisemisjuttujen ja tappelujen, katkeruuden, vihan, syytösten, inhon, oksentamisen ja kaiken muun paskan jälkeen, hän on kuitenkin äiti ja sinun lapsesi isoäiti. Se, että luottamus ja usko varmasti meni, ei mielestäni tarkoita, että sun tarvitsee katkaista välit äitiisi. Toki voit ja sinun täytyykin olla vihainen ja ilmaista se äidillesi. Hänet täytyy ennenkaikkea saada tajuamaan, että hän on tehnyt todella väärin juodessaan. Mutta usko minua, kun sanon, että älä katkaise välejä kokonaan. Itse olen nähnyt kuitenkin niin paljon riemua ja iloa, onnea ja autuutta oman äitini silmissä, kun hän näkee lapsiani, että olisi kamala vääryys, jos hän ei saisi kokea sellaista onnea mitä lapseni hänelle tuovat. minun lapseni eivät koskaan ole ilman minua äitini kanssa, mutta meillä on sopimus, että humalassa lapsia ei tavata, ei nähdä ei soitella ja se on ollut monien karvaiden pettymysten jälkeen nyt hyävksi tullut ratkaisu.

Tee äidillesi selväksi, että olet hyvin pettynyt ja surullinen häneen. Ja koita saada hänet ymmärtämään, että hän vaaransi teidän lapsen hengen juomisellaan. Voit olla pitämättä yhteyttäkin hyvän tovin, mutta alkoholismi on SAIRAUS ja ihminen, joka siitä kärsii ei ajattele viinanhimoissaan mitään muuta... tsemppiä!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Mummi saisi nähdä lastenlastaan, välejä en katkaisisi, mutta hoitoon en lasta enää luottaisi.

Peesaan.

Mä ymmärrän nämä täysin.Mutta sitä katkeroituu kun joutuu elämänsä elämään alkoholin varjossa.Ei ole helppoa antaa anteeksi.Eikä se voi olla aina toispuolista.Muutoksiakin on tapahduttava ja alkoholistilla ne vaan tapaa jäädä puhetasolle.

Peesaan.

Peesaan myös. En olisi lapsiani myöskään luottanut mummin hoitoon jos tiedän hänet alkoholistiksi, ei ainakaan jos paikalla ei luotettavaa aikuista, joka tarvittaessa voi viedä lapset pois humalaisen luota. Alkoholismi on rasittava tauti haluaisi luottaa toiseen, mutta kun ei vaan voi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Meillä on tilanne hiukka samantapainen.Ei kylläkään ole mummu kännissä lapsiani hoitanut,mutta ihan alkoholisti on, eikä näe mitään väärää siinä että kännää koko esim. kesäloman(4 viikkoa).Meillä on vähän väliä mummun ja mun perheen välinen suhde jäissä koska en suvaitse tuollaista käytöstä.Nyt meillä alkaa lapset olla jo niin vanhoja että alkavat ymmärtää asioita, joten nyt päätin lopullisesti että meijän elämä on helpompaa ilman kännäävää mummua.Itse olen sitä mieltä että hän itse valitsi pullon lastenlasten sijaan,eläköön päätöksensä kanssa.Ei voi olla tarkoituksena että hän saa häiritä kännisen puhelinsoitoilla meijän perhettä, kun yritämme käydä töissä ja hoitaa omat lapsemme.Itse olen joutunut katsomaan ryyppäämistä lapsuudenkodissani aina, lapseni haluan säästää tältä.Huom.En ole niin tiukkapipo että juoda ei sais ollenkaan, mutta kaikella on rajansa.Kiitos kun sain avautua:)

veit sanat suustani, olen juuri tätäkin mieltä!

Peesailua!
Samankaltaista tuo meno on meilläkin. Nyt 4kk jäissä olon jälkeen isoäiti on pikkasen saanut itseään ylös suosta mutta silti en anna vauvaani hoitoon saati syliin.. kerran pitänyt sylissään ja saakoon pitää sitä hetkeä pitkään muistissaan. Mä en vaan jaksa sitä samaa henkistä "yliotetta" mitä hän luulee saavansa kännisoitoillaan ja ylimielisellä asenteellaan meitä kohtaan. Itseasiassa mun kissat on hänelle arvokkaammat kuin oma lapsenlapsi mut oma on valintansa ja kantakoon niistä vastuunsa. Näin ollen ymmärrän teitä kanssasisaret.

Alkuperäinen kirjoittaja m:

Peesaan.

Mä ymmärrän nämä täysin.Mutta sitä katkeroituu kun joutuu elämänsä elämään alkoholin varjossa.Ei ole helppoa antaa anteeksi.Eikä se voi olla aina toispuolista.Muutoksiakin on tapahduttava ja alkoholistilla ne vaan tapaa jäädä puhetasolle.

Joo, ymmärrän. Mun on helppo sanoa näin, kun en ole joutunut elämään lapsuuttani alkoholistin kanssa tms.

ne ihmiset varmasti ymmärtävätkin paremmin minua miksi olen niin vihainen, ja en halua olla äitini kanssa enää missään yhteyksissä. Paljon hän on mulle tehnyt ja kaatanut paskaa niskaan mutta en ikinä silti olis uskonu että kun annan vauvani hälle hoitoon niin hän alkaisi juoda jä vähät piittaisi mistään. Ei äitini hae apua ongelmaansa enää, se ei auta! Ja se ei sitä tarkoita että jos kärsii alkoholi ongelmasta niin saa sen varjolla tehä mitä lystää! Ja kun silloin hain pienen tyttöni pois äidiltäni hän alkoi syyttää minua siitä kaikesta tapahtuneesta! saa kyllä miettiä pitkän tovin ihan yksikseen, vaikka välillä sääli valtaa minut ja tekee mieli soittaa äidille mutta en jaksa, en ole enää niin heikko, en anna sen pilata ihan kaikkea enää nyt kun olen aikuinen ja omillani...
ja muuten meitä on kolme lasta ja nyt äidillä on välit katkenneet minuun ja siskooni, ehkä ihan lopullisesti...
varmaan hän jonain päivänä tekee kolmannellekkin lapselleen jotain mikä saa heidät katkaisemaan välit!

Yhteistyössä