Kun exä on hankala

Joni Makkuusäkki

Aktiivinen jäsen
30.09.2006
1 908
0
36
Eli mitä voi tehdä kun exä taas on hankala lasten kustannuksella :o
Perussyy hankalaan olemiseen on se,että mies on minusta mustasukkainen koska olen onnellisetsi uudessa suhteessa vaikka mies itse on naimisissa ollut jo pari vuotta!

Nyt ei suostu enää siihen,että tulisi sovitusti hakemaan lapset,vaan muuttelee sääntöjä oman mielen mukaan, koska tietää sen olevan minulle hankalaa. Itsellä ei ole autoa ja mies reissussa ja lähteä nyt toiselle paikkakunnalle roudaamaan tenavia kun herralla itsellään on auto käytössä :o
Ja siis sovittu on lasten haku näin.

Tämä nyt vain yksi esimerkki,kun hra on päättänyt alkaa hankalaksi.Ainoastaan minun ollessa sinkku asiat sujui mutkattomasti :headwall: :headwall:

Onko neuvoja kuinka saada yksi aitauksesta karannut pässi aisoihin ? :(

Joko teet niinkuin exä käskee tai sitten et. Sanot, ettei se onnistu, näin on sovittu ja piste. Tai kolmas vaihtoehto on pyytää nyk. mieheltä kuljetusapua tms.

Minä olin sinkkuna 4 v eron jälkeen. Mies löysi kumppanin.
Kun minä löysin kaverin se ei vielä tehnyt mitään lasten isässää vaan se, että me mentiin naimisiin ja siitä kun aikaa kului, meni tajuntaan : ai hitto,. se ei olekaan itkenyt minun perääni koko tätä aikaa.
ja lapset puhui paljon tästä isäpuolestaan, hyviä asioita. Sekin vielä!
ja sitten alkoi se ettei voi tavata eikä tulla hakemaan jne.
Se meni ohi myös ajan kanssa.

Se tuntuu exä harmittavan, kun poika varsinkin on saanut toisenlaista ja hyvää miehenmallia nykyisestä.Rassaavat autoja sun muuta mitä exä ei tee.

Olisiko paha pistää minuuttiaiaktaulut tästä edespäin?Minä kun en saa mennä heidän tontillekaan kuulemma kun uusi emntä kielsi! :saint: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Joni Makkuusäkki:
Se tuntuu exä harmittavan, kun poika varsinkin on saanut toisenlaista ja hyvää miehenmallia nykyisestä.Rassaavat autoja sun muuta mitä exä ei tee.

Juu, ei muuta kuin heivaat sen lapsen isän pois lapsen elämästä ja teet nykyisestäsi hänelle isän.
Niinhän ne monet muutkin tekee...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Juu, ei muuta kuin heivaat sen lapsen isän pois lapsen elämästä ja teet nykyisestäsi hänelle isän.

No sitähän mä tässä hainkin takaa,että pääsisin eroon mukuloiden isästä kokonaan :laugh:

Saaan sitä hoitaa asiat fiksusti ja silti olla lapsella se kaksi miehenmallia :)

Vähän samansuuntaista meilläkin, exä siis mustasukkainen !?!?!!!! kun lapsen elämässä on uusi ihminen, mies, isähahmo, joka on lapselle tärkeä.
Jutun pointti on siinä, että se isäpuoli EI IKINÄ NOUSE BIOLOGISEN ISÄN TASOLLE eikä koskaan korvaa sitä!
Näin meilläkin sitten loppujen lopuksi kävi.
Mustasukkainen isä vain ei tajua tätä, ja kuvittelee että homma toimii just tolleen: hankaloittamalla tapaamisia eli olemalla paska exälle.

Minä kyllä joustin. en mennyt minuuttiaikatauluihin. sain inttämällä ja joustamalla tapaamiset onnistumaan.

joskus ihmettelin miksi tein niin, koska olsin päässyt helpoimmalla siinä että olisin antanut olla ja unohtua koko paska-.isän.

No, nyt olen taas iloinen etten tehnyt niin.

lasteni isä kuoli melko nuorena, melko varhain, aivan yllättäen. JOS olisin tuolloin antanut tapaamiste olla, eivät lapseni olisi tunteneet isäänsä ollenkaan - ja minullehan he olisivat katkeruutensa purkaneet.

olkoot se isä sitten mitä on, hyvät kokemukset ja pettymykset on saatava kokea lapsen itsensä, ettei just tule niitä kuvitelmia että oikeasti oikea isi on jotain , mitä ei maailmassa ihmisessä ole olemassakaan,.. eli saa aseman, ja kuvitelman, mitä ei oikeasti tuntemalla olisi saavuttanut.

En tiedä mitä sinun pitää tehdä, minä kerron oman kokemukseni.

Se on aika usein tuollaista :/ kannattaa kysästä lastenvalvojan mielipidettä. Kurjaa kun aikuinen tekee omalle lapselle kiusata, kun lapsen toista vanhempaa haluaa kiusata.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No sitähän mä tässä hainkin takaa,että pääsisin eroon mukuloiden isästä kokonaan :laugh:

Saaan sitä hoitaa asiat fiksusti ja silti olla lapsella se kaksi miehenmallia :)

kaksi miehen mallia.
muuten juu, mutta se toinen ns. miehen malli on lasten biologinen isä. ei mikään miehen malli, vaan isä. se on ihan eri asia.

Tottakai biologinen on aina biologinen ja sitä ei käy kiistäminen.Biologinen on lapsille hyvä isä, ainoastaan nyt tekee jopa itselleen ahllaa kun mustasukkaisuuksissaan(myöntääkin sen) tekee tälläistä. isäpuoli nyt on se kiva kaveri jonka kanss aovi touhuta muuta, mutta joka myös on miehenmalli toisella tapaa. Myös komennellessaan kaiken kivan ohella.

isää en ole lapsilta pois ottamassa, vaan haluan vain asiat luistamaan. Itse olen monta vuotta joustanut jouston perään ja se alkaa menemään jo ihan mahdottomuuksiin.TRässä oli vain esimerkki edellä kirjoitettu.

Tottakai biologinen on aina biologinen ja sitä ei käy kiistäminen.Biologinen on lapsille hyvä isä, ainoastaan nyt tekee jopa itselleen ahllaa kun mustasukkaisuuksissaan(myöntääkin sen) tekee tälläistä. isäpuoli nyt on se kiva kaveri jonka kanss aovi touhuta muuta, mutta joka myös on miehenmalli toisella tapaa. Myös komennellessaan kaiken kivan ohella.

isää en ole lapsilta pois ottamassa, vaan haluan vain asiat luistamaan. Itse olen monta vuotta joustanut jouston perään ja se alkaa menemään jo ihan mahdottomuuksiin.TRässä oli vain esimerkki edellä kirjoitettu.

Tee sinä niinkuin olette sopineet. Jos olette vaikka sopineet tapaamiset joka toinen viikonloppu, pidä niistä sovituista viikonlopuista kiinni, jos exä muuttelee niitä mielivaltaisesti typeristä syistä. Luulis lopettavan kun et anna sen enää vaikuttaa itsees.

Yhteistyössä