kun ex on narsisti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "taataa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"taataa"

Vieras
Poikaystäväni ex on narsisti..
Mitkä kokemukset teillä on narsisteista, miten näiden kans pääsee sopuun kun on yhteisiä lapsia?
On hyvin häikäilemätön,suututtaa ei kärsi.
Nyt on rauhallinen vaihe menossa, sillä on uusi mies menossa joten minä olen hälle tyhjää,mutta eron tullen alkaa poikaystäväni kiusaus ja haluaa takaisin jotta saa ne"edut"takaisin taas..

Voiko elämä koskaan muuttua normaaliksi ilman ns."kiusaamisen"pelkoa?

Sama juttu meillä. Tietää millon ovat eronneet sen hetkisen miehen kanssa, kun alkaa taas meidän vainoaminen. 10v kestetty ja nyt laitettiin stoppi ja välit täysin poikki. Ei muu auttanut..

Ei meillä auttanut vähäinen vastakaiku saati asiosta puhuminen. Se ei yksinkertaisesti mennyt jakeluun. Kun toisella osapuolella ei ole mitään häpyä soitella vaikka kaikkien sukulaiset läpi saadakseen tahtonsa läpi.

Näin juuri rajat on laitettava ja niistä pidettävä kiinni! Lapsia isä tuskin menettää vaikka äidin suututtais, ei lasten asuinpaikkaa kovin kevyin perustein lähdetä uusiksi laittamaan vain sen takia, että vanhemmat ovat riitaantuneet!!! Exhän varmaan uhkailee vaikka ja millä, mutta omaan arvoonsa tuollaiset! Jos lähdette "peliin"mukaan se jatkuu ja jatkuu...

Näin juuri rajat on laitettava ja niistä pidettävä kiinni! Lapsia isä tuskin menettää vaikka äidin suututtais, ei lasten asuinpaikkaa kovin kevyin perustein lähdetä uusiksi laittamaan vain sen takia, että vanhemmat ovat riitaantuneet!!! Exhän varmaan uhkailee vaikka ja millä, mutta omaan arvoonsa tuollaiset! Jos lähdette "peliin"mukaan se jatkuu ja jatkuu...

Sitäpä asuinpaikkaa nyt yritetään isälle saada,ennen minua mies oli suostunu järjestelyyn missä lapset muka asuu äidillään,oikeasti ovat siis isällään.. joo tiedän että paha virhe mieheltä,pelkäsi jotenki vaan sen naisen mahdollisuuksia viedä lapset joten on ollut vietävissä.

Toi on kyllä todellista piinaa. Oikea narsisti vähät välittää edes omista lapsistaan vaan on valmis täysin häikäilettömästi käyttämään heitä nappuloina ajaessaan omaa etuaan tai pakkomielteitään. Ja on lahjakas manipuloija, oma isäni puhui aikanaan sekä psykologit että sosiaalitädit puolelleen kun vanhempani erosivat. Näinpä oli pakko joka toinen viikonloppu mennä raivohullun alkoholistin sadistisen henkisen väkivallan uhriksi, eivät uskoneet ammattilaisetkaan lasten ja äidin kertomuksia kun isä esiintyi niin uskottavasti "uhrina" jolta lapset yritetään riistää..

Sama isä vainoaa vieläkin, itsellä ikää nyt 30 vuotta. Välillä vähemmän, välillä enemmän. Välit on täysin pakkasella olleet kerran, parin vuoden ajan ei oltu missään tekemisissä kunnes taas jotenkin onnistui uimaan liiveihin.. Itselläni on nyt 3 lasta ja vain heidän takiaan siedän isääni sen verran, että silloin tällöin saa käydä lapsia katsomassa. Hoitoon en hänelle veisi rottaakaan, en luota yhtään. Tiukat ehdot on hänelle saneltu sen jälkeen kun järjettömillä kännipuheluillaan ja perättömillä syytöksillään painosti minua niin että esikoiseni syntyi pelkän henkisen paineen ja stressin takia keskosena. Silloin sanoin (tästä on nyt 4 vuotta), että kerrankin jos vielä kännissä soittaa tai yrittää elämääni sotkea, en ikinä enää ole hänen kanssaan missään tekemisissä. No, nyt viime viikonloppuna oli meillä käymässä ja jo tullessaan huomasin että on taas "sillä tuulella." Jostain hän otti sitten kipinän ja haukkui mm. mieheni varkaaksi, minua masentuneeksi hulluksi yms. kunnes saatiin pappa heivattua ovesta ulos. Keskiviikkona soitti meidän kunnan sosiaalityöntekijä ja kertoi että meidän perheestä on tehty lastensuojeluilmoitus ja heidän täytyy asia tarkistaa. Että tämmöistä, voin vain kuvitella mitä tämä sairas psykopaatti on sinne meistä kertonut, selviää maanantaina kun sossun täti tulee käymään. Tämä vaino ja piina ei ilmeisesti pääty koskaan. Ampua se pitäisi, mutta kun saa saman tuomion kuin ihmisestä.

[QUOTE="piina";24200407]Toi on kyllä todellista piinaa. Oikea narsisti vähät välittää edes omista lapsistaan vaan on valmis täysin häikäilettömästi käyttämään heitä nappuloina ajaessaan omaa etuaan tai pakkomielteitään. Ja on lahjakas manipuloija, oma isäni puhui aikanaan sekä psykologit että sosiaalitädit puolelleen kun vanhempani erosivat. Näinpä oli pakko joka toinen viikonloppu mennä raivohullun alkoholistin sadistisen henkisen väkivallan uhriksi, eivät uskoneet ammattilaisetkaan lasten ja äidin kertomuksia kun isä esiintyi niin uskottavasti "uhrina" jolta lapset yritetään riistää..

Sama isä vainoaa vieläkin, itsellä ikää nyt 30 vuotta. Välillä vähemmän, välillä enemmän. Välit on täysin pakkasella olleet kerran, parin vuoden ajan ei oltu missään tekemisissä kunnes taas jotenkin onnistui uimaan liiveihin.. Itselläni on nyt 3 lasta ja vain heidän takiaan siedän isääni sen verran, että silloin tällöin saa käydä lapsia katsomassa. Hoitoon en hänelle veisi rottaakaan, en luota yhtään. Tiukat ehdot on hänelle saneltu sen jälkeen kun järjettömillä kännipuheluillaan ja perättömillä syytöksillään painosti minua niin että esikoiseni syntyi pelkän henkisen paineen ja stressin takia keskosena. Silloin sanoin (tästä on nyt 4 vuotta), että kerrankin jos vielä kännissä soittaa tai yrittää elämääni sotkea, en ikinä enää ole hänen kanssaan missään tekemisissä. No, nyt viime viikonloppuna oli meillä käymässä ja jo tullessaan huomasin että on taas "sillä tuulella." Jostain hän otti sitten kipinän ja haukkui mm. mieheni varkaaksi, minua masentuneeksi hulluksi yms. kunnes saatiin pappa heivattua ovesta ulos. Keskiviikkona soitti meidän kunnan sosiaalityöntekijä ja kertoi että meidän perheestä on tehty lastensuojeluilmoitus ja heidän täytyy asia tarkistaa. Että tämmöistä, voin vain kuvitella mitä tämä sairas psykopaatti on sinne meistä kertonut, selviää maanantaina kun sossun täti tulee käymään. Tämä vaino ja piina ei ilmeisesti pääty koskaan. Ampua se pitäisi, mutta kun saa saman tuomion kuin ihmisestä.[/QUOTE]

Tuo on niin uskomatonta. En ole ikinä joutunut narsistin kanssa tekemisiin ja toivottavasti en ikinä joudukaan. Muuta en voi, kuin voimia ja jaksamista vain toivottaa.

[QUOTE="piina";24200407]Toi on kyllä todellista piinaa. Oikea narsisti vähät välittää edes omista lapsistaan vaan on valmis täysin häikäilettömästi käyttämään heitä nappuloina ajaessaan omaa etuaan tai pakkomielteitään. Ja on lahjakas manipuloija, oma isäni puhui aikanaan sekä psykologit että sosiaalitädit puolelleen kun vanhempani erosivat. Näinpä oli pakko joka toinen viikonloppu mennä raivohullun alkoholistin sadistisen henkisen väkivallan uhriksi, eivät uskoneet ammattilaisetkaan lasten ja äidin kertomuksia kun isä esiintyi niin uskottavasti "uhrina" jolta lapset yritetään riistää..

Sama isä vainoaa vieläkin, itsellä ikää nyt 30 vuotta. Välillä vähemmän, välillä enemmän. Välit on täysin pakkasella olleet kerran, parin vuoden ajan ei oltu missään tekemisissä kunnes taas jotenkin onnistui uimaan liiveihin.. Itselläni on nyt 3 lasta ja vain heidän takiaan siedän isääni sen verran, että silloin tällöin saa käydä lapsia katsomassa. Hoitoon en hänelle veisi rottaakaan, en luota yhtään. Tiukat ehdot on hänelle saneltu sen jälkeen kun järjettömillä kännipuheluillaan ja perättömillä syytöksillään painosti minua niin että esikoiseni syntyi pelkän henkisen paineen ja stressin takia keskosena. Silloin sanoin (tästä on nyt 4 vuotta), että kerrankin jos vielä kännissä soittaa tai yrittää elämääni sotkea, en ikinä enää ole hänen kanssaan missään tekemisissä. No, nyt viime viikonloppuna oli meillä käymässä ja jo tullessaan huomasin että on taas "sillä tuulella." Jostain hän otti sitten kipinän ja haukkui mm. mieheni varkaaksi, minua masentuneeksi hulluksi yms. kunnes saatiin pappa heivattua ovesta ulos. Keskiviikkona soitti meidän kunnan sosiaalityöntekijä ja kertoi että meidän perheestä on tehty lastensuojeluilmoitus ja heidän täytyy asia tarkistaa. Että tämmöistä, voin vain kuvitella mitä tämä sairas psykopaatti on sinne meistä kertonut, selviää maanantaina kun sossun täti tulee käymään. Tämä vaino ja piina ei ilmeisesti pääty koskaan. Ampua se pitäisi, mutta kun saa saman tuomion kuin ihmisestä.[/QUOTE]

Olen pahoillani että tuollaista olet joutunu kestämään :( Sepä se kun ei välitä edes lapsista täysin empatiakyvytyn, ainoastaan oma etu ja se että asiat menee hänen mielen mukaan.. se nainen on pelottava oikeasti ja surullinen totta on että se saisi lapset vietyä mieheltä, jos haluaa ja kyllähän se tilanne tulee eteen jos ei ratkaisua keksitä, en vaan ole miehelle sanonu. Rohkaisen häntä vaan olemaan tiukkana jne, ja samalla itse pää kuumana mietin ratkaisua.

kokemuksesta voin sanoa että ainut mikä auttaa on lähestymiskielto. Yhteydenpito lasten asioista hoidetaan yhteyshenkilön kautta.
Kolmesta lähestymiskielto rikkomuksesta joutuu vankilaan.

Auttaisiko tuollaisessa tilanteessa se, että äänittäisi narsistin puhelut, säästäisi tekstiviestit ja hommaisi vaikka salakameran kotiin, joka kuvaisi kun narsisti olisi kylässä? Mietin vain, että eihän sossu voisi silloin täysin uskoa kaikkea narsistin sanomaa, kun olisi muuta todistusaneistoa?

[QUOTE="Ihmettelijä";24200477]näitä palstoja lukee, voidaan vetää johtopäätös, että n. 50% suomalaisista on narsisteja. Onko ap:n miehen exällä ihan diagnoosikin?[/QUOTE]

Ei ole, ei suostu menemään mihinkään psykologille. Mutta miksi sinä kutsuisit ihmistä joka on TÄYSIN empatiakyvytyn iloitsee toisen hädästä ja kun saa satuttaa muita,häikäilemätön käyttämään ihmisiä hyväksi jne,omat lapset ei merkitse mitään oma etu tärkeämpi.. Harva narsisti edes saa diagnoosia, tässä ihmisessä ei ole todellakaan kyse siitä että on vaan vähä vittumainen ja ilkeä.

[QUOTE="Minä";24200495]Auttaisiko tuollaisessa tilanteessa se, että äänittäisi narsistin puhelut, säästäisi tekstiviestit ja hommaisi vaikka salakameran kotiin, joka kuvaisi kun narsisti olisi kylässä? Mietin vain, että eihän sossu voisi silloin täysin uskoa kaikkea narsistin sanomaa, kun olisi muuta todistusaneistoa?[/QUOTE]

tämä on oikeasti hyvä idea,kiitos :) ihme ettei itsellä ole tullut aikaisemmin mieleen oikeasti, nyt on tosiaan rauhallinen vaihe menossa,mutta tilanne lähtee heti lapasesta kun tulee heillä ero. Ja se yleensä tulee parin kk:n jälkeen kun miehet huomaavat naisen"erityispiirteet"..

[QUOTE="Minä";24200495]Auttaisiko tuollaisessa tilanteessa se, että äänittäisi narsistin puhelut, säästäisi tekstiviestit ja hommaisi vaikka salakameran kotiin, joka kuvaisi kun narsisti olisi kylässä? Mietin vain, että eihän sossu voisi silloin täysin uskoa kaikkea narsistin sanomaa, kun olisi muuta todistusaneistoa?[/QUOTE]

Jotain tämän kaltaista suosittelisin minäkin ap:lle. Omien vanhempien erosta jo yli 20 vuotta, eikä ollut kännyköitä ja videokameratkin aika harvinaisia ja kalliita. Ei saatu dokumenttia "oikeasta" isästä ikinä talteen. Puheluita ei kai nauhottaa ihan omin luvin saa..?

Kitokset teille jotka tsemppasitte, ihan turta olo on. Odotan tuon maanantain, että saan selville mitä on meistä puhunut. Sen jälkeen teen rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta ja kotirauhanhäirinnästä ja YRITÄN hankkia isälleni lähestymiskiellon.

Ei ole, ei suostu menemään mihinkään psykologille. Mutta miksi sinä kutsuisit ihmistä joka on TÄYSIN empatiakyvytyn iloitsee toisen hädästä ja kun saa satuttaa muita,häikäilemätön käyttämään ihmisiä hyväksi jne,omat lapset ei merkitse mitään oma etu tärkeämpi.. Harva narsisti edes saa diagnoosia, tässä ihmisessä ei ole todellakaan kyse siitä että on vaan vähä vittumainen ja ilkeä.

Narsistissa ei KOSKAAN ole mitään vikaa. Jos hän päätyy psykologin tai psykiatrin juttusille joskus vahingossa, niin kyse on aina siitä että muut ihmiset vainoavat häntä. Isäni käytökselle sain vasta aikuisiällä nimen, oman psykoterapiani kautta jossa näitä lapsuuden asioita purettiin. Opin ymmärtämään mistä on kyse, mutta hyväksyä minun ei onneksi koskaan tarvitse. :)

Niin kauan, kuin yrittää muuttaa narsistia johonkin suuntaan, niin on itsellä paha olo. Kun alkaa suhtautumaan narsistiin kuin arkipäiväiseen ilmiöön, joka ei ikinä muutu, niin helpottaa. Vähän siihen tapaan, että jaaha nyt sataa, laitetaanpa ikkunat kiinni. Toimitaan kuin kuuluu ilman tunteenpurkauksia ja turhia odotuksia.

[QUOTE="piina";24200578]Narsistissa ei KOSKAAN ole mitään vikaa. Jos hän päätyy psykologin tai psykiatrin juttusille joskus vahingossa, niin kyse on aina siitä että muut ihmiset vainoavat häntä. Isäni käytökselle sain vasta aikuisiällä nimen, oman psykoterapiani kautta jossa näitä lapsuuden asioita purettiin. Opin ymmärtämään mistä on kyse, mutta hyväksyä minun ei onneksi koskaan tarvitse. :)[/QUOTE]

Minä oikeaasti luulin ettei täysin empatiakyvyttömiä ihmisiä ole olemassakaan tätä ennen,meni kauan minulta ymmärtää asian "oikea"laita.
Edes lapsia ei sais lohduttaa kun itkevät :o kuulema menevät piloille..!!!!? ja siis puhutaan jo ihan pikkuvauvasta,mies sitte lohdutteli lapsia salaa.
Rahallisesti on vieny tuhansia euroja mieheltä, huijannu siis,ottanu vippejä salaa jne ja miehen tililtä varastanu. Nämä asiat on kuitenki pientä.

[QUOTE="Ihmettelijä";24200477]näitä palstoja lukee, voidaan vetää johtopäätös, että n. 50% suomalaisista on narsisteja. Onko ap:n miehen exällä ihan diagnoosikin?[/QUOTE]Luotettavimmat diagnoosit annetaan aina täällä palstalla, epäselvimmissä tapauksissa googlen avulla.

Minä oikeaasti luulin ettei täysin empatiakyvyttömiä ihmisiä ole olemassakaan tätä ennen,meni kauan minulta ymmärtää asian "oikea"laita.
Edes lapsia ei sais lohduttaa kun itkevät :o kuulema menevät piloille..!!!!? ja siis puhutaan jo ihan pikkuvauvasta,mies sitte lohdutteli lapsia salaa.
Rahallisesti on vieny tuhansia euroja mieheltä, huijannu siis,ottanu vippejä salaa jne ja miehen tililtä varastanu. Nämä asiat on kuitenki pientä.
Tästä näkee, että olet vielä siinä vaiheessa, että olet jämähtänyt päivittelyyn. Nyt pitää toimia. Hoitaa käytännön järjestelyt niin, että ihmisestä on mahdollisimman vähän haittaa. Kerää todisteita kyseisen ihmisen toiminnasta, että jos tulee sellainen tilanne eteen, että nainen uhkailee, niin on jotakin johon vedota. Miehesi on ilmeisesti samassa tilassa. Pelokas ja mukautuva. Se on vääräa suhtautumistapa.

Minulla exä on nainen ja osaa kyllä kiusta ja kiristää aina lasten nimissä. Eli aina uhkaa lasten kautta. Ja tämä exä on vielä koulussa kuraattorina ja toimii yksityisenä psykologina. Ja osaa kyllä nii kiero olla ku vaan voi. Eikö tommosessa ammatissa olevalla ole mitään ammatillisia arvoja? Ja se tekee lasten suhteen aina kaikki juuri niinku sen mielestä pitää mennä. Ei minulla oo mitään sanan valtaa. Ja nyt sillä on uus ukko niin tilanne vain pahentunut ja kaikki pitäs toimia juuri niin miten heille passaa. Minulla ei mitään väliä. Erostaki on jo noin 6 vuotta. Mitä mä voisin tehä että saisin ton lasten kautta kiristämisen loppumaan? Ja yleensäkki kiristämisen! Jos puhun jollekki nii kaikki on aina sen puolella koska osaahan se livenä muille mielistellä ja valehtelee kaikki minun sanomiset. Ja niin aika moni sit on sen puolella. Joskus mä en voiku nuraa mut yleensä se vetää mielen nii matalaksi ku vaan voi.

Yhteistyössä