Kun ennenaikaisia supistuksia ei ole??

Pitääkö mun nyt pystyttää asiasta hirveä paniikki? Neukkutäti kysyy sitä joka ikinen kerta ja minä siihen, että ei ole, ei ole ei. Sitten hän selvittää mitä ne on ja ihan kun minä en sitä nyt jo tietäisi kun vauva kohta tulee. Siltikään en ole mitään pystynyt suppariksi muuttamaan.

Huomenna sitten taas sen tantan luokse hampaat irvessä kuuntelemaan, että onko ollut supistuksia ja kun ei ole niin TAAS alkaa se selvitys ja mä en HALUA ENÄÄ KUULLA!!!!!

Liitoskipuja on ollut, mutta sehän on eri asia kun supparit. Viimestä edellisellä kerralla se kysyi, että onko yhtään ollut ns. liitoskipuja täällä nivusis... ... niin, siis viikolta 9 alkaen on ollut ja elän niiden kanssa täysin sopusoinnussa.

:eek:
 
Ei mullakaan esikoisesta ollut yhtään ennakoivaa supistusta. Syntyi 40+1. Ihan tavallisia harkkasuppareita oli, jotka ei tehny muuta ku kovetti mahan, mut ekat kipeet supistukset tuntu vasta sitten ku synnytys alkoi. Tässä toisessa näitä on sit ollut jo rv36 lähtien, mut nyt mennään jo 39+4 ja edelleen on asukas mahassa.
 
Sitä minäkin, ettei niiden puute ole mikään probleema muille kuin neukkutädeille. Luin jo kaikkea mitä siitä on kirjoitettu ja päällimmäisenä viestinä oli ettei niistä tarvitse olla huolissaan jos niitä tulee. :headwall:
 
Ei ne harkkasupparitkaan aina merkkaa yhtään mitään.. mul vauva laskeutu rv 36 ja siitä lähtien oli harkkasuppareita ja varoteltiin neuvolassa ettei saa likkaa rehkiä et ei synny vielä. No ei syntyny ei.. äippäpkl kontrollissa 41+0 kanavaa 3cm jäljellä ja nippanappa sormelle auki. Seuraavana aamuna sit huolahti veet (kohdun suulla liki sama tilanne)
 
Ei mullakaan ollut esikoisesta, ei harkkasuppareita ei mitään. Tai en ainakaan huomannut niitä olevan. Neuvolatäti ei kyllä siitä mitään numeroa koskaan tehnyt. Toisesta kun tiesin mitä ne on niin olihan niitä, mutta ei kipeitä ollut silloinkaan. Kolmosesta ja nelosesta on kyllä ollut. Kipeitäkin jo turhan aikaisin. Parempi jos ei ole tai ei tiedä olevan niin ei tarvi niistä kärsiä.
 
Mulla ei ekasta ollut mitään suppareita ennen tositoimia!!!Synnytys alkoi aivan puuntakaa rv 38+6.
Seuraavista onkin supparit olleet riasana loppuraskauden,mutta eivät kuitenkaan tuoneet tulosta ennen la:ta.
 
mulla ei myöskään oo ollut kertaakaan harjoitus suppareita..
kun ne sitten tulivat niin tulivatkin heti säännöllisesti ja sai lähteä heti sairaalaan kun tuli heti 3-5min välein.

mutta kyllä se mua ressas kun terkka kyseli joka kerta suku kyselee onko onko joko joko..
 
Juu, älä niiden harkkasuppareiden puutteesta huoli. Mä kuulun taas siihen joukkoon, joilla supistuksia on ollut n. vkolta 25 lähtien. Osan aikaa oltu levossa, ettei synny ennenaikaisesti. Noh, tänään menossa 39+2, supistelee jo kunnollakin, mutta valmista ei tule, tukevasti yhtenä kappaleena... :) Melkein jo siis ärsyttää nää supparit!!!
 
Komppaan Diiselikissaa

Oo kuule vaan tyytyväinen, kun voit vaan sanoa ettei sinulla oo ollut suppareita- ihan oikeesti :) Itse olisin ollut valmis vaikka kuinka monta kertaa sanomaan sen uudelleen ja uudelleen, jos minulle ei noita kivuliaita supistuksia olisi tullut. Viikolta 21 lähtien on itsellä niitä ollut ja nyt oon lähes 3:n viikon pakkolevossa että pikkuinen saisi rauhassa kasvaa tuolla mahassa..
 

Yhteistyössä