kun eläinlääkäristä ei saa laskua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nättitähti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nättitähti

Aktiivinen jäsen
14.08.2007
4 291
0
36
ainakaan tääläpäin ei saa mistään,ei yksityisiltä eikä kunnalliselta.
niin mitä ihmettä sitten tehdä jos ei ole rahaa eikä esim. luottokorttia?
ainahan voi noihin tarkastuksiin rahaa säästää,mutta jos hätätilanne.
meillä joskus koiran jalka osui metsässä johonkin ja tuli paha haava. luut loisti ja verta lensi. oli vielä viikonloppu ilta. koira lääkärille tikattavaksi. ei tosiaan saanut laskua joten oli pakko luotolla maksaa,kun jostainsyystä sillon ei ollut rahaa.
miten ne sillon toimii jos nyt ei oikeesti oo varaa maksaa? saako hätätilanteessa laskua?
jostain tuli tälläinenkin mieleen..

Meillä kun on käytetty samaa lekuria kaikkien elukoiden kanssa jo iät ja ajat ja pieneläinhoitajakin on ystäväni niin saadaan kyllä laskulle jos tarve vaatii. Mutta mikäli emme saisi (joutuisimme vaikka päivystykseen toiselle lekurille eikä jostain syystä olisi rahaa) niin silloin ottaisin vaikka pikavipin ellen saisi ketään ystävää kiinni, jolta lainata rahaa.

Pääsääntöisesti ainakaan meilläpäin ei hätätilanteessakaan saa laskua ellei tunne lekuria, sillä niin moni on jättänyt laskut sitten pystyyn.

ei saa täälläkään laskua, mutta mä ainakin meinaan tehdä niin , että menen vaan ja kun homma on hoidettu ja pyytää rahaa, niin sanon ettei ole, kyllä se lasku on pakko antaa, kun ei oo kortteja eikä rahaa, sama pätee hammaslääkärissä, ei nekään anna laskua, mutta pakko oli antaa kun jälkikäteen sanoin ettei ole rahaa ees tilillä, eivät laittaneet rikkinäistä hammasta takaisin paikoilleen;)

No jos pokkaa on, niin viet pakon edessä lääkärille ja pois lähdettäessä sanot, että saanko laskun kun ei ole yhtään rhaa mukana, tai että lompakkokin unohtui kiireessä kotiin :whistle:

eipä nyt enää oo tuollaista tilannetta ettei rahaa olisi,sillon jouduttiin kituuttaan kun oli mies opiskelija ja mä pitkällä saikulla.
onneks oli kuitenkin kortti millä pysty maksaan. reilun satasen se kustansi.
tuskin ne tosiaan hoitamatta jättää jos on hätätilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
ei saa täälläkään laskua, mutta mä ainakin meinaan tehdä niin , että menen vaan ja kun homma on hoidettu ja pyytää rahaa, niin sanon ettei ole, kyllä se lasku on pakko antaa, kun ei oo kortteja eikä rahaa, sama pätee hammaslääkärissä, ei nekään anna laskua, mutta pakko oli antaa kun jälkikäteen sanoin ettei ole rahaa ees tilillä, eivät laittaneet rikkinäistä hammasta takaisin paikoilleen;)

Tuo hammaslääkärijuttu on muuten ihan totta. Meilläkin koulun hammaslääkärissä joutuisi heti maksamaan, mutta köyhemmät opiskelijat käyvät vaan pokalla ja sanovat vasta hoidon jälkeen että rahaa ei muuten nyt ole. Laskun siis kirjoittavat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hommaa vakuutus, se korvaa mikäli jotain vakavaa ja äkillistä tapahtuu.

ei tää ny mua koske. aattelin nyt vaan yleisellä tasolla jos jollain ei ole rahaa ja yllättävä tilanne lemmikille tulee.
mutta vakuutus on hyvä ollakkin,taitaa kotivakuutukseenkin saada tuon elukan. mutta eikös ne korvaa kuitenkin sen jälkeenpäin,maksettava silti ensin lääkärille se lasku.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hommaa vakuutus, se korvaa mikäli jotain vakavaa ja äkillistä tapahtuu.

Mutta yleensä silloinkin pitää olla rahaa, jolla maksaa klinikalla. Yleensä vakuutusyhtiöltä haetaan jälkikäteen. Joillain klinikoilla sopimus esim. Tapiolan kanssa, jolloin klinikka perii suoraan vakuutusyhtiöltä.

Sitten lainataan jonkun toisen Visaa. Vuosia sitten meidän piski sai märkäisen kohtutulehduksen valeraskauden yhteydessä. Siitä vielä selvisin maksamalla pankkikortillani lähes koko kuukauden palkkani. Mutta kun se onneton hörökorva 5 päivää myöhemmin teloi itsensä tuolal ulkona, jouduin nöyrtymään ja pyytämään systeriä Visa-kortteineen avuksi. Mulla ei Visaa siihen aikaan ollut ollenkaan, joten systeri autokuskina oli mun ainoa toivoni.

En kuitenkaan usko, että toi puudeli olisi jäänyt hoidotta sen takia, että mulla ei just sillä hetkellä ollut rahaa. Olin olut jo yli 30 vuotta kyseisen lääkäriaseman asiakas ja melkein veikkaan, että olisivat sieltä antaneet luottoa.

Vastuu eläimestä on näissä asioissa suurempi kuin vastuu ihmisestä. Yksikään ihmislapsi ei tässä maassa kuole sen takia, että vanhemmilla ei olisi varaa viedä lastaan lääkäriin. Eläinten kohdalla tilanne on toisin. Mä ajattelen asian niin, että jokainen eläintä harkitseva on myös laskenut sen, että kykenee eläimestään myös pitämään huolta. Ja jos tulee tilanne, että ei enää kykene, on valmis luopumaan lemmikistään.

Kyllä mamma ainakin tekee laskujakin jos ei oo käteistä. Paitsi mustalaisille (anteeksi nyt vain) koska mammalle on valitettavasti useamman kerran käynyt heidän kanssa niin että rahat on jäänyt saamatta.

Juuri tuon takia ne ei anna laskua mielellään, koska on paljon niitä jotka jättää maksamatta, ja sitä koiran haavaa tai rikkinäistä hammasta ei voi oikein palauttakaan.

Eli kusipäät kusseet hyvän homman hyviltä ihmisiltä. Ja nyt vielä ihmiset ylläpitää sitä käsitystä menemällä hoitoon ja vasta myöhemmin sanomalla että ei oo muuten fyrkkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Se:
Juuri tuon takia ne ei anna laskua mielellään, koska on paljon niitä jotka jättää maksamatta, ja sitä koiran haavaa tai rikkinäistä hammasta ei voi oikein palauttakaan.

Eli kusipäät kusseet hyvän homman hyviltä ihmisiltä. Ja nyt vielä ihmiset ylläpitää sitä käsitystä menemällä hoitoon ja vasta myöhemmin sanomalla että ei oo muuten fyrkkaa.

No pitäisikö sitten jättää hoitamatta (esim se kipeä hammas) jos ei juuri sillä hetkellä ole rahaa, mutta eräpäivään mennessä on?

Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:

No pitäisikö sitten jättää hoitamatta (esim se kipeä hammas) jos ei juuri sillä hetkellä ole rahaa, mutta eräpäivään mennessä on?
Sit mennään julkiselle.

Sossusta saa rahaa kiireiseen terveydenhuoltoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Sit:

Sit mennään julkiselle.

Julkisia tarkoitinkin. Ei niistäkään ainakaan mulle olla automaattisesti laskua kirjoittaneet vaan kysyvät heti maksua.

Alkuperäinen kirjoittaja Sossuun:

Sossusta saa rahaa kiireiseen terveydenhuoltoon.

Ei pidä aina paikkaansa. Itse en saanut.

Juu, kyllä eläimet hoidetaan jos on hätätapaus - aina! Mutta suosittelen että etukäteen kerrotaan ettei nyt juuri ole sitä rahaa. Se antaa paljon rehellisemmän kuvan. Ja jos laskua ei makseta.... meneehän se ulosottoon ennemmin tai myöhemmin ja sit se vasta kallista on.
Ja niinhän se on että jos elukan ottaa nin pitää varautua että joudutaan käyttää eläinlääkärissä. Esim. koiran ostohinta on pientä siinä kokonaisuudessa.

Joskus aikanaan kun minulla vielä oli koira, kysyi eläinlääkäri aina hoidon jälkeen että maksatko käteisellä vai laitetaanko lasku.... onko todellakin noin yleistä vaatia käteismaksua? Sama juttu hammaslääkärin kanssa, aina tarjoaa laskua...

Yhteistyössä