kun ei vaan jaksa jauhaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joSSSu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

joSSSu

Aktiivinen jäsen
04.04.2006
5 248
0
36
olenko ainoa ihminen, joka kammoksuu esim. perhekerhon äitipiirejä? ei vaan jaksa jauhaa imetyksestä ja kestovaipoista sun muusta. Ei huvita vertailla lapsia, että millonkas tämä meidän poika nyt on sattunut lähtemään konttaamaan.
Jos etsin kirjeystäviä ja laitan että minulla on lapsi, en saa vastauksesksi muuta kuin äideiltä 3 sivun pituista tekstiä siitä mitä sosetta heidän nuppunsa söivät tänään... pah!
ei se sitä tarkoita etten olisi kiinnostunut lapseni tai muiden elämästä mutta ärsyttää vaan että enää ei saa juttuseuraa mistään ilman että koko ajan "jauhettais" lapsista.

Mutta eihän niiden mammojen kanssa ole pakko jauhaa lapsista =) Mä hivuttaudun hienovaraisesti muihin hoimmiin jos jutut alkaa mennä liikaa sinne lässsyn lässyn puolelle.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 13:34 ilveskissanminttu kirjoitti:
Mutta eihän niiden mammojen kanssa ole pakko jauhaa lapsista =) Mä hivuttaudun hienovaraisesti muihin hoimmiin jos jutut alkaa mennä liikaa sinne lässsyn lässyn puolelle.

no niin minäkin. käyn joskus perhekerhoissa sun muissa äititapaamisissa että poitsu saa leikkiä muiden lasten kanssa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 13:35 joSSSu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 13:34 ilveskissanminttu kirjoitti:

no niin minäkin. käyn joskus perhekerhoissa sun muissa äititapaamisissa että poitsu saa leikkiä muiden lasten kanssa.

Samasta syystä tulee käytyä =)

Minä kierrän perhekerhot sun muut niin kaukaa kuin mahdollista juuri siitä syystä että ei kamalasti jaksa kiinnostaa ainainen muksuista jauhaminen. Toki lapsistakin on kiva joskus jutella mutta että joka viikko samat jutut, ei kiitos.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 13:38 Taitai kirjoitti:
Minä kierrän perhekerhot sun muut niin kaukaa kuin mahdollista juuri siitä syystä että ei kamalasti jaksa kiinnostaa ainainen muksuista jauhaminen. Toki lapsistakin on kiva joskus jutella mutta että joka viikko samat jutut, ei kiitos.

mahdollisimman kaukaa tosiaan... Muutaman kerran joskus käynyt ja huh huh mitä lässyn lässyn meininkiä...

Juu et oo ainoo =) . Mun kokemus perhekerhoista on siinä et oon nähny lehdissä kuvia, missä vauvat on joko äidillä kantoliinassa tai sit nukkuu lattialla selvästikin kantoliinasta purettuna ... sit jos sitä juttua lukee niin niillä on just ollu joku luomuruokatäti tai kestovaippatäti puhumassa, huh.
Ei millään pahalla, käyttäköön kuka tykkää (siis kestoja ym) mut ei vaan oo mun laji. Meillä ruoka-aikaan kuuluu "naps" ja vaipat menee käytön jälkeen roskiin siistissä paketissa.

Minua ei muuten ärsytä kuin se et minun minun minun tyyli puhua. Minun lapsi teki, osaa,,,,, Eikä kuunnella yhtään mitä muut vastaa hänelle.

Ja toisekseen minua ei yhtään haluta lähtä sinne kun minulla on neljä lasta mukana niin olen koko ajan sellaisen suurennulasin alla, et kattooko se nyt niitä lapsia ollenkaa. komentaako se ollenkaan jne. parempi pysyä kotona ku joutu niitten täydellisten akkojen hampaisiin. :( Tulee itselle vaan paha mieli siittä.
Kerranki ku annoin omilleni mehua niin siinä samalla tuli rutiinilla kaadettua muillekki lapsille. Niin kyllä tuli happamia katseita äideitä et pitäis tuoki vaan omista huolta...

No mutta mistäpä sitä nyt muusta vieraiden ihmisten kanssaalkais puhumaan? En mä nyt ainakaan sellasissa paikoissa ala avautumaan hirmu henk.koht. asioista. Ja säästä puhuminenko se sitten fiksumpaa ois?
Käsittääkseni ne on just sen takia ne kerhot olemassa, etttä sielt saa lapset seuraa toisistaan, ja aikuiset vertaistukea itselleen...

:ashamed: :'( No tulis joku etes puhumaan niistä soseista. Edes niistä. Ei se mukava ole seinäkukkanakaan istua. Ja lapset ei saa muista lapsista seuraa. Mikähän paha meissä on?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 13:45 Sanni kirjoitti:
No mutta mistäpä sitä nyt muusta vieraiden ihmisten kanssaalkais puhumaan? En mä nyt ainakaan sellasissa paikoissa ala avautumaan hirmu henk.koht. asioista. Ja säästä puhuminenko se sitten fiksumpaa ois?
Käsittääkseni ne on just sen takia ne kerhot olemassa, etttä sielt saa lapset seuraa toisistaan, ja aikuiset vertaistukea itselleen...

totta, niinhän se on, mutta ne samat jutut ja se ainainen toisten neuvominen.
Ja kyllä maailmaan mahtuu niin paljon puhuttavaa ilman avautumisia.

Joo ja sitten kauhistellaan, jos ei muista oman lapsensa pituutta millilleen ja painoa grammalleen... Siksi ei kauheasti kiinnosta. Muuten tykkään kyllä olla ihmisten kanssa tekemisissä, mutta liika on liikaa hössötyksessäkin.

Mä oon kyllä sitten käynyt ihan toisenlaisissa kerhoissa. Me ei siellä lässytetä kokoajan lapsista vaan puhutaan kaiksesta mahdollisesta muustakin. Ja olemme suurin osa äideistä ystävystyneet, niin hyvin että käymme toistemme luona muutenkin kaffittelemassa ja joskus iltaisin i´han mamma porukkalla syömässä ja iltaa istumassa.

Kertokaapa et mistä te haluatta sitte jutella?
En minä ainakaan kovin syvällisiä ja henkilökohtasia rupee oudoille selitteleen. Helppo ja ''varma'' aihe on lapset. B)

Mä en oo vielä muistanu ajatella että voisi etsiytyä johonki tollaseen vauvan kanssa. Mut mä en kyllä jaksa jauhaa kestovaipoista ja imettämisestä ja mitä kukaki on millonki tehny tai jättäny tekemättä. Siksipä en taida niihin etsiytyäkään. Mulle riittää lähellä sijaitseva paikka jossa on paljon lapsia ja jonne voin mennä vauvan kans ja löytyy juttuseuraa ja lapselle seuraa.

Yhteistyössä