Kun ei suju, niin ei suju. Onko täällä joku, joka osaa ommella vetoketjun tyynynpääliseen? Ja siis neuvoa mua siinä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Mä ompelin vetoketjun tyynynpääliseen ja kappaskeppanaa, kun se ommel oli NIIN vino kun voi vaan vino olla. Se kaarteli oikealta vasemmalle ja sieltä taas takaisin oikealle.

Mä teen selvästi jotain väärin. Mutta mitä?

Kuuluuko sen vetoketjun olla auki vai kiinni, kun sitä ompelee?

1. vetoketjun ompeluun on oma paininjalka,se koneeseen.
2. vetoketju KIINNI kun ompelet sitä, sitten lopussa kun tuut sen vetimen kohdalle niin avaa se.

oliko muuta?

Ei ole vetoketjupaininjalkaa...en tiedä onko mulla edes moista ja jos on, niin en tiedä miltä se näyttää tai miten se laitetaan paikoilleen.

Jotta tavallisella paininjalalla edettävä nyt.

Mä tekisin näin:
Harsin toisen puolen kiinni kankaaseen, avaan vetoketjun ja ompelen (vetoketjupaininjalalla). Sitten vedän vetoketjun kiinni ja harsin toisen puolen kiinni, avaan vetoketjun ja ompelen sen puolen ja päät.

Ei ole vetoketjupaininjalkaa...en tiedä onko mulla edes moista ja jos on, niin en tiedä miltä se näyttää tai miten se laitetaan paikoilleen.

Jotta tavallisella paininjalalla edettävä nyt.

Ei onnistu! Jos sulla on ompelukone, on niissä lähes kaikissa mukana vetoketjupaininjalka. Se vaihdetaan kuten normaalikin paininjalka, siellä jalan takana on vipu, jolla jalka vapautetaan, tai sitten se vaan napsautetaan irti.

http://prudentbaby.com/2011/03/prudent-home/how-to-sew-a-zipper-pillow-2/
tossa on yksi ohje, tosin hieman erikoinen. Se paininjalka tulee koneen mukana yleensä, sellainen kapea vehje.

http://www.ehow.com/video_4767349_sew-zipper-pillow.html ja tässä video.

• Tykkää
Reactions: chef
Mä tekisin näin:
Harsin toisen puolen kiinni kankaaseen, avaan vetoketjun ja ompelen (vetoketjupaininjalalla). Sitten vedän vetoketjun kiinni ja harsin toisen puolen kiinni, avaan vetoketjun ja ompelen sen puolen ja päät.

Tuota...ehkä mä sitten jatkossa vaan ostan mun tyynynpääliseni kaupasta.

Miten mä luulin, että suit ja sait vaan ja valmista...en mä ajatellut että tähän koko elämä tuhraantuu. Mutta kyllä se nyt siltä sitten kuitenkin pahasti näyttää.

oikeasti, se on tosi nopeaa ja helppoa...mä yleensä teen niin että ompelen ne päädyt umpeen siitä vetskarisaumasta, silitän auki, vetskari siihen keskelle jäävään reikään ja mututuntumalla ompelen sen kiinni siitä päältä. siis jos vetskari ei ole kovin näkyvällä paikalla.

Tuota...ehkä mä sitten jatkossa vaan ostan mun tyynynpääliseni kaupasta.

Miten mä luulin, että suit ja sait vaan ja valmista...en mä ajatellut että tähän koko elämä tuhraantuu. Mutta kyllä se nyt siltä sitten kuitenkin pahasti näyttää.

Kyllä se menee ihan suit sait, kun on kokemusta ja taitoa. Jos on aloittelija tai harvemmin tekijä, menee hiukan enemmän aikaa ja täytyy olla huolellinen. Muuten käy niinkuin sulle kävi, tulee sutta ja sekundaa. Harva on seppä syntyessään ja luontaisesti lahjakas ompelija. Kyllä siihenkin hommaan pitää hiukan panostaa, että tulee kunnollista jälkeä. Ja sen olen oppinut ompelemisesta, että kun tekee kerralla kunnolla, menee vähemmän aikaa kuin jos tekee kahdesti huonosti.

[QUOTE="puddighinu";26248073]oikeasti, se on tosi nopeaa ja helppoa...mä yleensä teen niin että ompelen ne päädyt umpeen siitä vetskarisaumasta, silitän auki, vetskari siihen keskelle jäävään reikään ja mututuntumalla ompelen sen kiinni siitä päältä. siis jos vetskari ei ole kovin näkyvällä paikalla.[/QUOTE]

Näin mäkin teen. Ja tulee niin siisti, että voi olla näkyvälläkin paikalla :)

Buuuaaaahhhh :D :D :D

No joo...mä ompelin sitten sen kankaan kaksinkerroin...siis mulla jäi sinne alle kangas vahingossa ruttuun :D Eikun purkaamaan.

Sitten uusi yritys ja tällä kertaa kävi sitten niin, että se ommel meni osin niin läheltä vetoketjua, ettei sitä saanut enää auki :D :D Ja eikun purkaamaan. Taas.

Mutta kolmas kerta toden sanoi. Nyt näyttää ihan hyvältä. Itsetehdyltä, mutta se toimii. Ja se riittää.

Paitsi että ne mun sisätyynyt oli 35 * 35
cm, eikä 40* 40 cm, kuten nuo pääliset. Mutta onneksi niitä isompia saa kaupasta.

Loppu hyvin, kaikki hyvin. Kyllä oon tyytyväinen :D

• Tykkää
Reactions: nöppönen
[QUOTE="Vieras";26248795]Harjoitus tekee mestarin ja mestaritkin harjoittelevat.[/QUOTE]

Jep, jep...mä meinaan tehdä tänään vielä pari tyynyä lisää..enköhän mä sen jälkeen ole jo mestari :D

Sie oot chef aivan mahtava, taas sie opettelit uuden homman ja onnistuit -ei voi kuin ihailla =)

No ei se tosiaan sitten niin vaikeata ollut, kuin luulin. Tai siis niiden epäonnistumisten jälkeen äkkäsin mikä on homman nimi.

Kyllähän se tosiaan valmiiksi tuli, mutta jälleen kerran mun piti mennä sieltä pohjamutien kautta. Mutta tämä on mulle kyllä jo tuttua. Se menee ihan aina näin :D

• Tykkää
Reactions: päätön

Yhteistyössä