A
ap
Vieras
mitä sitten tehdään? jääkö lapsi kastamatta? Ristiäiset juhannuksen aikoihin eikä kummeista mitään tietoa.. onko kenelläkään tietoa miten tällaisen asian kans toimitaan?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Kirkko voi järjestää henkilöt, jotka kasteessa toimittavat kummin tehtävää.Kannattaa ottaa kastepappiin yhteyttä ja puhua ongelmasta. Eikö teillä ketään sukulaista tai tuttua ole ristiäisiin tulossa?
Alkuperäinen kirjoittaja darin:Mä voin alkaa kummiksiOnko teillä sisaria, tätejä, setiä jne. ketä voitte tahtoa..
Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Kirkko voi järjestää henkilöt, jotka kasteessa toimittavat kummin tehtävää.Kannattaa ottaa kastepappiin yhteyttä ja puhua ongelmasta. Eikö teillä ketään sukulaista tai tuttua ole ristiäisiin tulossa?
Mitä ihmettä se ristiäisiin tulo tähän asiaan liittyy? Kummien ei ole pakko edes olla ristiäisissä läsnä...
Alkuperäinen kirjoittaja äipykkä:Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö se ole niin, että kummien ei välttämättä tarvitse olla edes paikalla kastetilaisuudessa, kunhan nimet kirjataan ylös? Sukulaisia voi kuitenkin aina pyytää, jos sellainen joku kirkkoon kuuluva löytyisi.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja darin:Mä voin alkaa kummiksiOnko teillä sisaria, tätejä, setiä jne. ketä voitte tahtoa..
kaikki käytetty edellisillä, eikä haluttais samoja kummeja. nyt tuntuu vaan ettei ole ketään ketä pyytää, ihmiset karisee pois ympäriltä lastentulon myötä, ikävä kyllä :/
Alkuperäinen kirjoittaja äipykkä:Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö se ole niin, että kummien ei välttämättä tarvitse olla edes paikalla kastetilaisuudessa, kunhan nimet kirjataan ylös? Sukulaisia voi kuitenkin aina pyytää, jos sellainen joku kirkkoon kuuluva löytyisi.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja darin:Mä voin alkaa kummiksiOnko teillä sisaria, tätejä, setiä jne. ketä voitte tahtoa..
kaikki käytetty edellisillä, eikä haluttais samoja kummeja. nyt tuntuu vaan ettei ole ketään ketä pyytää, ihmiset karisee pois ympäriltä lastentulon myötä, ikävä kyllä :/
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Kirkko voi järjestää henkilöt, jotka kasteessa toimittavat kummin tehtävää.Kannattaa ottaa kastepappiin yhteyttä ja puhua ongelmasta. Eikö teillä ketään sukulaista tai tuttua ole ristiäisiin tulossa?
Mitä ihmettä se ristiäisiin tulo tähän asiaan liittyy? Kummien ei ole pakko edes olla ristiäisissä läsnä...
Ahaa.Mä olen luullut, että ainakin kahden kummeista pitää olla ristiäisissä läsnä, mutta se taitaakin sitten olla vain niin, että kunhan on ne kaksi kummia. No lähinnä tarkoitin sitä, että jos vaihtoehto on jättää lapsi kastamatta tai ottaa kirkosta jotkut täysin vieraat kummit, niin voisiko ap pyytää jotakuta ristiäisvierasta, esim. lapsen isovanhempia kummin tehtävään.
Alkuperäinen kirjoittaja darin:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja darin:Mä voin alkaa kummiksiOnko teillä sisaria, tätejä, setiä jne. ketä voitte tahtoa..
Kummienhan ei ole pakko olla paikalla.. Lapsuuden ystäviä, tuttavia jotain.. Oletteko muuttaneet vieraalle paikkakunnalle vai muuten vain vieraantuneet ystävistä?
Alkuperäinen kirjoittaja a:Kyllä kahden kummin tulee olla läsnä ristiäisissä. Heidän lisäkseen voi sitten olla kummeja, jotka eivät ole paikalla.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja äipykkä:Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö se ole niin, että kummien ei välttämättä tarvitse olla edes paikalla kastetilaisuudessa, kunhan nimet kirjataan ylös? Sukulaisia voi kuitenkin aina pyytää, jos sellainen joku kirkkoon kuuluva löytyisi.
ei tarvitse olla paikalla.. olishan sitä sukulaisia mutta ei haluais kummiksi sellaista jonka kans näkee ja juttelee n. kerran vuodessa. sama kun ei kummi sitten edes olisikaan.
Alkuperäinen kirjoittaja moi:Meillä oli sama ongelma lapsi nro 3:n kanssa.... Ei sitten kastettu ollenkaan eikä ole kummejakaan, suosittelen![]()
Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Kirkko voi järjestää henkilöt, jotka kasteessa toimittavat kummin tehtävää.Kannattaa ottaa kastepappiin yhteyttä ja puhua ongelmasta. Eikö teillä ketään sukulaista tai tuttua ole ristiäisiin tulossa?
Alkuperäinen kirjoittaja äipykkä:Tämä nyt oikeastaan vähän kuulostaa siltä, että vaihtohtoja kyllä olisi, mutta ei oikein sellaista, jonka haluaisitte. Eli niistä "huonoista" vaihtoehdoista sitten vaan valkattava se paras, jota kysyy.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja äipykkä:Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö se ole niin, että kummien ei välttämättä tarvitse olla edes paikalla kastetilaisuudessa, kunhan nimet kirjataan ylös? Sukulaisia voi kuitenkin aina pyytää, jos sellainen joku kirkkoon kuuluva löytyisi.
ei tarvitse olla paikalla.. olishan sitä sukulaisia mutta ei haluais kummiksi sellaista jonka kans näkee ja juttelee n. kerran vuodessa. sama kun ei kummi sitten edes olisikaan.
Just tän takia pyysin tämän viidennen lapsosen kummeiksi siskojani, jotka ovat nyt kolmatta kertaa lapsiemme kummeina. Mielummin näin kun että pyytäisi jotain tuttua jota näkee ehkä kerran vuodessa.
Kumpikin vielä suostui mielellään.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja DHW:Meillä kävi nyt kolmannen kanssa myös niin, että yksi kirkkoon kuuluva olisi, toinen kummi ei kuulu eli ristiäiset peruttiin jo ja taitaa jäädä kastamatta. Mieluummin nämä kaksi ihmistä lapsen "kummeina" niin kuin toisen tilalla joku puoli tuttu sukulainen jonka kanssa ei olla tekemisissä.