Kun ei jaksa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuutikki81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuutikki81

Vieras
Mistä apua kun ei jaksa... Tuntuu ettei voimat riitä mihinkään, lapset 2,5v. ja 1v. toisella uhma ja toinen parkuu perään.. Omaa aikaa en saa, kun mies tulee TÖISTÄ :attn: , niin tunnin lenkille on ihan turha kuvitellakkaan pääsevänsä, sillä hän on ollut TÖISSÄ, eikä siis rupea mun lapsenvahdiks... Oikeesti onko jotain luontaistuotetta tai jotai mistä sais apua yleiseen jaksamiseen, joskus kokeilin depreminiä ja se tepsi koko olenmukseen mut en oo nähny enää missään...

Onko sun mies myös sun lasten isä? Jos on niin lyö hyvä nainen nyrkki pöytään ja tee äijälles selväksi että kyllä lapset on yhessä tehty niin yhessä hoidetaanki! Mua raivostuttaa sanonta että "isä on lapsenlikkana", mikä h-tin lapsenlikka seon? Isä on 50% vanhempi niinkuin äitiki. Jos on ollu intoa syytää siittiöitään, pitäs löytyä intoa myös hoitaa sen tulokset!

kyllä sitä nyrkkiä on pöytään hakattu... tuloksetta, hän kun katsoo työnsä teneen kun tulee kotiin, sit istutaan koneelle tai nukkuun... ja on kyllä lasteni isä...

Sinuna harkitsisin jo, pärjäisitkö yksin lasten kanssa paremmin. Ei tuollaisella "isällä" mitään tee. Rupeaapahan miestäki lapset kiinnostamaan kun saa heidät esim. vain vkonloppuisin itselleen..
Mä en kestä tommosia äijiä! :kieh:

Tuutikki, meillä on aivan samanlaista. Lapset meillä suht samanikäiset. Tuntuu vaan, etten kertakaikkisesti jaksa! Jos haluat, ni rekisteröi nimimerkkis ja laita vaikka privaviestiä tulemaan. Jos haluat vaihtaa ajatuksia sielunkumppanisi kanssa :hug:

olen kyllä sitä mieltä että ilman muuta isät antaa raskaan työpäivän jälken vaimolleen ihan omaa aikaa ja samalla näyttävät sen kuinka paljon perhe merkitsee.kotiäiti tekee raskaan työpäivän ja sopivan mukava mies jatkaa siitä.ja kaikki ovat onnellisia kun sekä isi että äiti tekevät oman osuutensa.. kaikille tsemppiä omaan elämään!!!

Itse ajattelen että molemmat ovat hoitaneet oman tonttinsa olemalla töissänsä, eli toinen kotona ja toinen työpaikallaan. Isän (tai äidin) tullessa kotiin alkaa sitten yhteisvastuullinen hoito lapsista. Ei äidin vuoro lopu siihen kokonaan. Illalla on vielä niin isällä kuin äidilläkin sekä lapsenhoitovuoronsa että vapaa-aikansa.

Hae ihmeessä apua jaksamiseen, pidä huolta että hemoglobiinit ja hivenaineet yms on hallinnassa. Ja käy rohkeasti juttelemassa vaikka lääkärillä. Älä päästä masennusta yms. hiipimään mieleesi salakavalasti! Jos siltä tuntuu ota rohkeasti vaikka ihan lääkeapua (esim Sepram yms)

:hug: Kaunis kiitos ihanista ajatuksistanne! Tuntuu lohduttavalta etten ole ainoa... En tietenkää oleta että isä työpäivän jälkeen ottaa kokonaan vastuun lapsista, titenkin olisi toivottavaa että vastuu jakautuisi tasapuolisesti molempien kesken, mutta mies ottaa loppu illan omile jutuilleen, tierokoneella ym. Olisi ihana käydä kaupassa yksin ilman että "kellotetaan", tai sillä tunin lenkillä ilman että pitää potea syyllisyyttä siitä että isä joutuu hoitamaan lapsiaan. Ei ihan toivottomalta kuitenkaan nyt näytä, lupas että voin tehdä iltaisin lenkin, ihan yksinäni... vau! Ans kattoo ny kauanko lupaus pitää... :hug: kaikille vastanneille!

ymmärrän niin väsyneitä äitejä. ei siinä tilanteessa kyllä ero auta.
olen töissä ja myös ihan puhki. sovitan yhteen miten parhaiten taidan työn, lastenhoidon ja kodinhoidon. meillä käy ulkopuolista siivoousapua mutta en kerta kaikkiaan pääse lenkille tai muihin harrastuksiin. mies tulee töistä myöhään kotiin ja vaikka olen puinut nyrkkiä pöytään hän kuitenkin maksaa kaikki laskut ajallaan ja pitää sitä riittävänä syynä olla töissä "niin kauan kun työt on tehty."
en todellakaan tidä mitä tehdä. nyt odotan kolmatta ja olen entistäkin väsyneempi, huonon kunnon vuoksi voin huonosti ja sairastelen paljon. ainakin 2 vuotta putkeen olen ollut väsynyt. ensin laitoin sen lasten yöheräämisen piikkiin (joka yö) mut kyllä se on omasta huonosta voinnista kiinni. olis kiva kuulla ihan konkreettisia neuvoja väsymyksen (siis totaalisen väsymyksen) voittamiseksi.
ja alkuperäiselle kirjottajalle: lasten vähän vielä kasvaessa tilanne helpottuu. minulla oli samanikäiset ja sama "vikaset" mutta nyt kun ikää on tullu edes hieman lisää, helpottaa kyllä.

Täällä kans lottovoittoa odotellessa... Eihän se raha onnelliseks tee, mutta kummasti kyllä helpottaa jos ei tarvi miettiä mistä rahat seuraavan päivän ruokaan... :hug: Tein kans noi testit, mietin nyt et pitäiskö ne ottaa tosissaan, vai pelkkää huuhaata... Aikas ankeet oli tämänkin tulokset :( On niitä aurinkoisiakin hetkiä silloin tällöin, edes hetkittäin... Ja rakastan kyllä lapsianki enemmän kuin mitään, mutta kyllä taas menee hermot \|O , uhmaikänen ei osko sitten niin yhtään mitään \|O \|O \|O

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2005 klo 12:32 poikki jo 2 v kirjoitti:
ymmärrän niin väsyneitä äitejä. ei siinä tilanteessa kyllä ero auta.
olen töissä ja myös ihan puhki. sovitan yhteen miten parhaiten taidan työn, lastenhoidon ja kodinhoidon. meillä käy ulkopuolista siivoousapua mutta en kerta kaikkiaan pääse lenkille tai muihin harrastuksiin. mies tulee töistä myöhään kotiin ja vaikka olen puinut nyrkkiä pöytään hän kuitenkin maksaa kaikki laskut ajallaan ja pitää sitä riittävänä syynä olla töissä "niin kauan kun työt on tehty."
en todellakaan tidä mitä tehdä. nyt odotan kolmatta ja olen entistäkin väsyneempi, huonon kunnon vuoksi voin huonosti ja sairastelen paljon. ainakin 2 vuotta putkeen olen ollut väsynyt. ensin laitoin sen lasten yöheräämisen piikkiin (joka yö) mut kyllä se on omasta huonosta voinnista kiinni. olis kiva kuulla ihan konkreettisia neuvoja väsymyksen (siis totaalisen väsymyksen) voittamiseksi.
ja alkuperäiselle kirjottajalle: lasten vähän vielä kasvaessa tilanne helpottuu. minulla oli samanikäiset ja sama "vikaset" mutta nyt kun ikää on tullu edes hieman lisää, helpottaa kyllä.
:hug: Ärsyttää suunnattomasti ihmisten kommentit, että kyllä se väsymys sitten helpottaa kunhan pojat kasvaa... Ja p.askat! Luulis jo helpottaneen kun molemmat nukkuu nyt jo suht hyvin, mutta ei niin ei. Haluaisin kanssa hyviä neuvoja väsymyksen voittamiseen, ahdistaa kun on niin poikki ettei jaksa pienintäkään vastoinkäymistä pillahtamatta poruun.. Olis ihana kun jaksais toihuta omien lastensa kanssa muutakin kun ne pakolliset... :ashamed:

Mulla on talo täynnä pieniä lapsia, mutta ei tunnu etten jaksa,koska ei ole pakko jaksaa niin hirveästi.Kun mies tulee töistä, olen sittenkin lasten kanssa ja omaa aikaa ei myöskään minulla ole koskaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2005 klo 15:32 äippä kirjoitti:
Mulla on talo täynnä pieniä lapsia, mutta ei tunnu etten jaksa,koska ei ole pakko jaksaa niin hirveästi.Kun mies tulee töistä, olen sittenkin lasten kanssa ja omaa aikaa ei myöskään minulla ole koskaan.
Sehän on sitten hienoa, hyvä että olet onnellinen... :/

Meillä sama. Mies ei ole koskaan hoitanut lapsiamme vauvaiässä. Nyt kun toinen on vähän isompi, reilu kaks v. Niin joskus käy sen kanssa kaupassa. Vauvaa ei ota vaikka se kirkuisi nenän edessä lattialla yksinään.
Ja kaiken huippu on se, että luulee olevansa niin malli isää että!! Ja minä olen se valittaja.
Haluaisin erota, mutta se on helkkarin vaikeata kahden pienen kanssa, toinen vielä vauva. Enkä halua minnekään rähjäiseen kerrostaloon lapsieni kanssa. Pakko kai kärsiä vaan niin pitkään, kunnes lapset ovat vähän isompia. Onko kellään kokemuksia erosta, lasten ollessa alle 3 v. Miten kaikki käytännön asiat onnistuu, kun ei ole ketään auttamassa?

Olen kateellinen kaikille yh äideille, heillä on jo ero takana ja saavat elää ilman ääliömiestä!!!!

Minä olen kärsinyt väsymyksestä viitisen vuotta ja tänä vuonna tilanne on vain pahentunut. Väsymys on ollut aivan hirveää, aamusta iltaan olen ollut totaalisen väsynyt ja uupunut.
Kolme viikkoa sitten ostin omega-3 kapseleita ja olen syönyt niitä päivittäin, kolmen päivän jälkeen alkoi ihmeellinen piristyminen. Siitä lähtien olen saanut hermoni takaisin, jaksan puuhailla lasten kanssa ja olen alkanut tekemään asioita mitä tein ennen väsymystäni. Nyt olen ollut pirteä lähes kolme viikkoa ja elämä on ihanaa... Mua nää omega-3 kapselit auttoi todella hyvin ja voitte uskoa, että olen kokeillut kaikkea muutakin tämän väsymyksen voittamiseksi.

Auttaiskohan... Täytyypä kokeilla, tuntuu että vois vaan nukkua ja nukkua... Oon ihan hermoheikko ja ärsyyntyny koko ajan. Kokeilen kyllä :) Kiittelen jo etukäteen vinkistä, toivottavasti tepsis mullakin

Yhteistyössä