Kun ei jaksa olla ahkera

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mun elämä pyörii sitä rataa, että duunissa jaksaa käydä, välillä energisemmin välillä laiskemmin. Kotona en sitten jaksa "pakollisten" asioiden jälkeen mitään. Pakolliset: siivous, ruuanlaitto etc. Mies tekee osansa kyllä.

Mutkun ei jaksa yhtään innostua jostain puutarhahommista! En muutenkin peukalo keskellä kämmentä ja kun ei noi jutut anna mulle kauheesti iloa.

Sitten pitäis vielä mökkiä laittaa jne. Miten te ihmiset jaksatte?

Ei kai sitä tarvikaan jaksaa. Ei puutarhan hoito tai mökin remppaaminen ole mitään pakkohommia. Vai miksi niitä teet? Jos syy on jokin ulkopuolelta tuleva painostus, niin unohda muiden mielipiteet.

Miksi pitäisikään vielä kotona suorittaa? Olet töissä tehnyt jo pakolliset velvoitteesi, kyllä kotona pitää saada olla rennommin. Teet vain ne puuhat, mitkä ovat välttämättömiä ja muut oman intosi/jaksamisesi/kiinnostumisesi mukaan. Sitä paitsi ihmisen pitää osata laiskotellakin ha nauttia siitä. Se on yllättävän vaikeaa tässä suoritusyhteiskunnassa.

Mun elämä pyörii sitä rataa, että duunissa jaksaa käydä, välillä energisemmin välillä laiskemmin. Kotona en sitten jaksa "pakollisten" asioiden jälkeen mitään. Pakolliset: siivous, ruuanlaitto etc. Mies tekee osansa kyllä.

Mutkun ei jaksa yhtään innostua jostain puutarhahommista! En muutenkin peukalo keskellä kämmentä ja kun ei noi jutut anna mulle kauheesti iloa.

Sitten pitäis vielä mökkiä laittaa jne. Miten te ihmiset jaksatte?
Vai onko se mennyt siihen, että pakollisia toimia vaan suorittaa. Silloin ei jaksa innostua asioista.
Jos nyt keväällä tuntuu, et pitäis saada jotain puutarhajuttua, niin laita kaktus tai mehikasveja. :)
Tai laittakaa robotti-imuri, siivoukseen ei mee niin paljoa aikaa. Lapset töihin, jos on!
Keksikää nopeampia ruokia vaikka viikoksi/pariksi, jää aikaa sellaiseen oikeeseen tylsistymiseen.

Mä siis jaksan touhuta just sen takia, että olen helpottanut arjen muita hommia. Usein laitetaan esim ruokaa yhden yrtin periaatteella, eli vaikka kanafile rosmariinilla ja riisillä kylkeen uunitomaatti. Imuri pyörii tuossa lattialla varmaan kolmesti viikossa. Ei tarvi kuin tiskipöytä pitää puhtaana.
Sit noita muita aherrushommia teen fiiliksen mukaan, enkä liikaa suunnittele ohjelmaa valmiiksi viikolle. Vähän niinkuin, et on lista ja vuosi aikaa tehdä!

Yhteistyössä