Kun anoppisi vierailee luonanne, niin...

• Viestiketjun aloittaja Tanja
  • Ensimmäinen viesti
Tanja
...päteekö teillä yhä perheenne omat säännöt vai anoppisi säännöt? Kun anoppisi vierailee luonanne, niin onko hän lastenne kanssa läsnä, leikkiikö, puuhasteleeko vai keskittyykö teihin aikuisiin?

Mikäli anoppisi kävelee ja mitätöi perhesääntönne ja tapanne, niin miten toimit/toimitte? Mainitsetteko asiasta, keskusteletteko, vai annatteko olla? Entäs puututteko lasten kanssa olemiseen/olemattomuuteen?

.
Kävisikin. Rouva asuu muutaman korttelin päässä mutta ei ole kiinnostunut meistä eikä lapsestamme. Hänellä on uusi mies ja uusi elämä johon lapsenlapset saati omat lapset mahdu!

heh
puuttui asioihin meillä ollessa, viimeisenä kertana ei lähteny pois vaikka yritettiin. Poliisit haki pois. :D

Nyt sillä on porttikielto meille.

Kenelläkään tällä palstalla ei voi olla niin karmeaa anoppia kuin minulla.

vieras
Jos ei meidän säännöt kelpaa, lähtee ovesta pihalle. Yrittänyt on kyllä jyrätä meidän yli, mutta ei oo onnistunut. Tämä on meidän koti, eikä hänellä ole täällä mitään sanavaltaa! Kerran on hänen kanssaan asiata puhuttu ja tais mennä perille!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Kävisikin. Rouva asuu muutaman korttelin päässä mutta ei ole kiinnostunut meistä eikä lapsestamme. Hänellä on uusi mies ja uusi elämä johon lapsenlapset saati omat lapset mahdu!
Juu, peesi. Kun uusi mies tuli kuvioihin, niin sen jälkeen ei olla pahemmin nähty ei kuulu. ja tästä jo yli vuosi.. Kohta nuo mukulat unohtaavat koko muijan..

Ei ole anoppia puolen vuoden aikana näkynyt meillä kuin 4 kertaa.. sitä ennen kävi kyllä hyvinkin ahkerasti kylässä.. lapsia ei huomioi oikeastaan lainkaan.. ihan sama missä ollaan niin lapset on yhdentekeviä.. anoppi haluaa vain päästä kertomaan omia juorujaan..

Siis mikäli anoppini kävelee? Kyllä se vielä kävelee... ennen kiinnitti vähemmän huomiota, mutta nyt toisen lapsen synnyttyä on käynyt useammin (oli hoitamassa esikoista kun oltiin synnyttämässä) joten on kai sitten kiintynyt ihan toisella tavalla, kun on ollut ihan oikeasti läsnä. Siitähän se suhde syntyy noin pienten kanssa, kun niitä hoitaa. Ihan itse siis on viime aikoina panostanut asiaan tosi hienosti.

Ainoa "sääntörikkomus" mistä meillä tulee sanomista on meillä videokuvaaminen. Siis lapsia saa kuvata ihan niin paljon kuin sielu sietää, mutta en sitten yhtään tykkää kun tullaan suurinpiirtein vessassa käymisestä lähtien kuvaamaan KAIKKI! Ja ilman lupaa! Kerran harjasin puolialasti hiuksia (odotin viimeisilläni) peilin edessä ja näin peilinreunasta kun kamera heiluu! Meinasin näyttää persettä kun otti niin päähän! :LOL:

vaimo
Mulla on kyllä ihana anoppi.. Ehkä tullaan toimen kun molemmat on aika suorasukaisia ihmisiä joten arvostetaan toisiamme. Anoppi on joskus sanonut että eikö olis parempi luopua koirastamme, johon mieheni ja minä totesimme että ei. Ja se keskustelu oli siinä. Ei sen suurempaa draamaa ja päivä jatkui normaalisti. Itse arvostan sitä että anoppi sanoo mielipiteensä suoraan ja itse sanon omani suoraan. Ei oo epäselvyyksiä,eikä selän takana kyräilyä. Kyse on valinnoista, oisinhan mäkin voinut loukkaantua ja alkaa selän takana mollaamaan anoppi parkaa,mutta mä oon sen verran aikuinen (26vuotias) ihminen että mun ei tarvitse heittäytyä lapselliseksi. Mitäs siitä jos joku sanoo mielipiteensä jostain asiasta, ainahan aikuisena voi sanoa takaisin,että niin teillä,näin meillä...

Mitkä säännöt? Ei saa kaivaa nenää, vessa vedetään ennen poistumista ? No vaikka minä en käytä sisäkenkiä, niin anoppi saa käyttää omien tapojensa mukaan :)

Anoppi saa seurustella ihan meidän tai lapsen kanssa. Kyllä se lapsikin hakee halutessaan anopin tai appiukon leikkimään kanssaan.

vaimo
Anoppini on vahvatahtoinen ja heikompi nainen vois olla helisemässä.. Kai se on sitä että näyttää anopillekin kaapin paikan,että meidän perheestä määräämme me. Suorasukaisesti pitää kiinni omista periaatteistaan,ilman draamaa. Niinkuin se olisi itsestäänselvyys. Silloin ei pääse syntymään sellasta altavastaaja-suhdetta...

just
Asuu niin kaukana että harvoin nähdään,ei kyllä tosiaankaan puutu meiän elämiseen mitenkään.Ihan ookoo käyttäytyy kun käy,nyt tyttö 1v. niin on 2 kertaa käynyt...
Oli niin ihana anoppi ex-ukon kanssa,kaukana siitä tää nykyinen,on niin viileä ja etäinen.Onneksi on ex-anoppi ,soitellaan lähes viikottain,anoppikin voi olla hyvä ystävä...jopa ex!!!

Meidän säännöt pätee silloin, toki anoppikin saa komentaa lapsia, mutta tätä nyt en pidä mitenkään pahana, kun ihana anoppi kyseessä....seurustelee sekä aikuisten että lasten kanssa. Joka viikko nähdään vähintään kerran.

ap
Kyselen sen takia, kun meillä on näitä pieniä muksuja, niin meillä tykätään, että esimes herkkupäivät on määrättyjä, illalla - tyyliin seitsemän maissa - ei enää me vierailla eikä meillä vierailla yms. niin... Anopin kanssa on tekemistä. Tulee meille aina herkut kainalossa, jolloin oikea ruoka jää pojilta syömättä, kun hän laittaa heti tarjoamiset pöytään. Eikä kuuntele vastaansanomisia... Sitten siunailee, kun itse tulee harvakseltaan kylään hurjan mesoamisen kera, kun pojat herkeävät villeiksi... mutta ei suo käynneillänsä heille huomiotaan vaan juttelee lähinnä miehelleni kylän juoruja ja jättää lapset vaille huomiota, jota kaipaavat... Ja tulee kellonajasta riippumatta...Nyt sain kuulla, että anoppi on "taas" tulossa (viime kerrasta on aikaa...vaikka "nurkilla" asuu), niin ajattelin nostaa kissan pöydälle ja jutella. Mullahan ei ole mitään menetettävää, sen sijaan haluan tietää onko hänellä ylipäätänsä mitään kiinnostusta lapsenlapsiaan kohtaan, niin tiedän jatkossa vastata esikoisemme kiperiin kysymyksiin oikein koskien "miksi mummo ei kanssani leiki ja ole".

Minulla anoppi mitä mahtavin...autaa kaikessa ja on LÄSNÄ! Uskoo kun sanotaan jos aiheesta mainitaan... Parempaa ei voisi olla... Kun taas katselee meikäläisen äiteetä...voi ristus sentään...häntä ei kiinnosta minun elämäni eikä lapseni. Vain siskoni ja veljeni lapset ja perheet...Meillä kun harvoin käy niin sillonkin huomauttelee kuinka olen lapseni pukenut,kuinka huonosti olen pölyt pyyhkinyt...ym...siskollani hän käy siivoamassa ja hänellä ei ole kun yksi lapsi...Siskollani hän käy myös viikottain hakemassa pojan kanssaan ulos että siskoni saa omaa aikaa... Hän jaksaa aina arvostella meitä ja meidän perhettä,aina on kimpussani ollut...enkä oikein tiedä miksi? ainoa mitä mieleen tulee on kateus,mutta kuinka joku voisi olla omalle lapselleen kateellinen? Hän on myös kovasti viinaan menevä ja vasta 42v. aina jaksaa mainita kuinka hän on vielä nuori...

Olkaa onnellisia jos oma äiti on läsnä,minulla ei koskaan sellaista ole ollut...Anoppi on tullut läheisemmäksi kuin oma äitini,niin on se aika karua minusta... Onnellinen olen mahtavasta anopista...

No mulla on loistoanoppi ja minäkään en ole ihan kaikessa nipo :whistle: Meille on aina voinut tulla vierailulle vähän mihin tahansa aikaan. Itse kyllä osaan sanoa, jos ruoka pitää syödä eka ennen mummin tuomia keksejä. Mä en näe tuossa mitään ongelmaa. Aikuisella on suu sanoa asioista. Ja jos tulee nukkumaanmenoaikaan, niin sitten joutuu huomiota hetken anoppi tai kuka tahansa muu vieras odottamaan. Saatan iskeä iltasatukirjan käteen vieraalle :)

Jos lapsella olisi jotain kysyttävää, ohjaan lapsenkin kysymään suoraan ko henkilöltä. Miksi minun pitää olla joku viestinviejä kahden vierekkäin olevan ihmisen välillä. Ja ei, isovanhempi ei ole mikään huono, jos hän ei halua leikkiä vaan jutella aikuisten kanssa. Eivät kaikki isovanhemmat sitä tee meilläkään. Miksi se olisi pahasta?

Oonkohan mää tiukka akka tai ystävät vaan niin supermukavia, mutta en ole ongelmia kokenut.

Anopissa ei mitään, se on appiukko joka kävelee niiden sääntöjen yli..
Tai oikeastaan yhden säännön. Se antaa noille suklaata ja herkkuja vaikka sille miten ärisee.

Mut kai se on vaan kestettävä, hyvä pappahan se on ja mukava ihminen muuten.
Lapset sen niiden huomion hyvin pitkälti vie.

f
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Meillä ei mitään kovinkaan erilaisia sääntöjä ole kummassakaan paikassa ei meillä kuten anoppilassa eikä mun vanhemmilla.
Ei siis ole mitään sanottavaa jne.
Sama juttu meillä. Ei meillä säännöistä mitään kinaa ole. Sen sijaan se hieman ottaa pannuun välillä, että kun anoppi on nimenomaan pyydetty olemaan lasten kanssa, jotta me saatais tehdä suursiivous tai haravoida meidän supersuuri piha tms. niin anoppi alkaa auttaa meitä ja unohtaa ne lapset kokonaan! Mä joudun sitten lapsia kattomaan ja anoppi tekee mun työt. Tai se unohtuu meidän aikuisten kanssa juttelemaan eikä muista lapsia vahtia.

Perheen säännöillä tietenkin. Ollaan kyllä anopin kanssa aika samoilla linjoilla monesta asiasta. :) Kyläillessään nauttii lasten seurasta ja puuhailee heidän kanssaan, toki "aikuisten kesken" jutellaan myös.

vieras
Onpa monella kivan kuuloisia anoppeja. Mulla on ihan kamala :( En jaksa edes kertoa, tarinoita tulee joka kerrasta kun meille tulee. Anopin takia meillä on pidettävä ovet lukossa 24h/7, kun ei mene jakeluun että ilmoittaisi tulostaan vaan pamahtaa paikalle milloin vaan suoraan ovesta sisään. Lauantai-ilta klo 20 on hänen mielestään ihan normaali aika tulla meille kyläilemään.

Alkaa keittämään jo pelkkä anopin ajatteleminen.....

Yhteistyössä