Kun äiti ei kelpaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ippe harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ippe harmaana

Vieras
Meillä on vajaa 2-vuotias taaperopoika. Lähdin ekaa kertaa töihin pojan ollessa reilu 8 kk (tein kyllä paljon etätöitä kotona tuolloin) parin kk keikan ja isä jäi pojan kanssa kotiin. Sitten kyllä oltiin pitkään hänen kanssan kotona ja reilu vuosikkaana lähti perhepäivähoitoon. Imetin poikaa vajaa vuoden ja 4 kk.

Niin pitkään, kun vaan muistan, ainakin viime kesästä asti, pojalle ei kelpaa muuta kun isä "isi-isi-isi". Hoidossa kyselee isin perään, kotona aina isin syliin, minä en kelpaa leikittäjäks, eikä mun syli tahdo kelvata missään tilanteessa. Uhmaakin tässä on ja tietysti minä saan ne pahimmat kohtaukset. Olen meistä kahdesta ankarampi ja tunteellisempi, eli poika kyllä välillä on nähnyt kun on mulla pinna palanut ja siitä olen pahoillani, muta en siis ole häntä lyönyt eikä mitään semmosta joskus kyllä on tyynyt saanut kyytiä.... Miehellä taas on maailman pisin pinna eikä hän poikaa juurikaan komenna.

Viimeksi tänään kun yritin leikittää (hyväntuulista) poikaa aamupäivällä, niin samantien alkoi lelujen paiskominen ja kiukuttelu. En ehtinyt juur mitään tehdä kun kysyä et laitetaanko lastenmusiikkia ja tanssitaan ja samantien rupes huuteleen alakerrassa olevaa isäänsä.

Tiedän, että lapsilla on näitä kausia, mutta meillä tämä on jatkunut jo tosi pitkään. Ittellä on aika surullinen olo jo nykyään kun en vaan kelpaa. Olen osittaisella hoitovapaalla että aina perjantait vietetään kahdestaan, käydään perhekahvilassa jne. Pitäskö sitä ruveta touhuamaan enemmän pojan kanssa kahdestaan?

Ja kun sisaruskin toivottavasti pian saa alkunsa niin mitä asioita kannattas ottaa huomioon, että äitikin sais osansa pojan rakkaudesta:) Olen hirveen henkinen ihminen ja aistin kauheen herkästi asioita joten tietysti tätäkin...

[QUOTE="vvv";23504848]mä olen ollut tytön 2v. kanssa kotona koko sen iän, eikä sekään haluu kun isin. se on kai se ikä vaan.[/QUOTE]

Meillä kohta 3v poika eikä kelpaa kuin isi.

Mä luulin että oon ainoo. :O Meillä on kans ollu jo jonku aikaa isi-kausi. :/ Poika on mulle kaikki kaikessa tietty ja tää on mulle kova paikka. Koitan olla välittämättä vaan.. Mä oon sellanen tosi lempee ja mulla on pitkä pinna. Isä hermostuu helpommin ja leikkii tosi paljon vähemmän pojan kans ku minä. Siltikin, se on vaan isi. aina, kelpaa vaan isi.

Meillä 1v8kk poika,jonka kanssa olen ollut koko ajan kotona. Meillä mä kelpaan kyllä sillon kun isä ei ole kotona ja kuluttamaan tai jos tulee pipi, mutta yleensä kun isä tulee kotiin mä oon samantien ihan out.

No, kyllä minä nytkin tuon nukutin tai vein siis nukkumaan. Ei sinä häneltä kysellä vaan kaappaan ja vien iltapesulle. Silti viimeinen kysymys sängyssä on edelleen "missä isi". Aamulla monest kyllä karjuu äitiä sängyssä, mutta luulen että se on vaan tapa koska jos menen niin heti tulee itku kun ei iskä tullutkaan...

Tiedän, että lapsilla on vaiheita mutta kun... tätä on jatkunut jo niin kauan. Minusta koko taaperoajan eli 8 kk. Mietin koko ajan, että onko vika minussa? Olenko liian ankara, välinpitämätön, ärtynyt tms. äiti? Työstressiä on pukannut kamalasti ja olen kotonakin välillä väsynyt ja kiukkuinen... mutta en vaan millään pysty parempaan vaikka kuinka yritän.

Yhteistyössä