Kun ahdistus yllättää, mikä on paras keino lievittää sitä?

  • Viestiketjun aloittaja metsänpeitto
  • Ensimmäinen viesti
minä
Hikiliikunta. Perustuu puhtaasti aivojen kemiaan, eli lyhyellä tähtäimellä syntyy sitä mielihyvä-hormonia ja pikällä aikavälillä onnellisuus-hormonin (seratoniinin) tuotanto aivoissa lisääntyy.
 
tiinemamma
Mulla auttaa liikunta ja rakkaiden ihmisten läsnäolo ja heidän kanssaan juttelu ym.läheisyys.Hyvä ruoka (joku lohturuoka),joskus kuppi kahvia ja jäätelö.
Viimeisimpänä kunnon rakastelu ja siitä saatu orkku,endorfiinit jyllää kauan sen jälkeen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja soleigh:
minä olen todennu että ahdistavan asian äärestä poistuminen ja muun ajateltavan saaminen toimii.
Mutta jos se ei ole mikään konkreettinen, yksittäinen asia :|
hm. oma aika ja vaikka kunnon lenkki. tai sitte joku asia mistä itelle tulee hyvä mieli. PAkeneminen auttaa joskus, väittävät muut mitä hyvänsä.
 
ahdistunut
minulla ei ole välttämättä mitään neuvoja sillä kärsin itsepintaisesta ja jaksottaisesta ahdistuksesta itsekin. diagnosoitu yleistyneeksi ahdistuneisuushäiriöksi. mutta kahvi ei ehdottomastikaan auta ahdistunutta! normaalisa poikkeava ahdistus aiheuttaa elimistön/hermoston liiallista aktiivisuutta jota kahvi ja kaikki kofeiinipitoinen pahentaa. nimenomaan pitää jättää kaikki piristävä sokeri ja kofeiinipitoinen ruoka ja juoma.
 

Yhteistyössä