Kun 12 vuotias tulee uusvanhempien viereen nukkumaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ArkinenMies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ArkinenMies

Vieras
Olemme etäsuhdeuusioperhe, eli emme asu samassa taloudessa. Minä mies, minulla 3 lasta, nuorimmaisin 13 v tyttö, avollani 12v- ja 6v pojat. Myrskyisää suhdetta takana 3-vuotta, tällä hetkellä suhde kriittisessä tilassa. Tämä tapahtui viime yönä: Olimme rakastelleet kaksi kertaa ja aiheuttaneet ääntä jonkin verran. Lepäilimme rakastelun jälkeen toistemme käsivarsilla, vielä tapauksesta molemmat märkinä. Avoni 12v poika ilmestyy huoneen ovelle ja sanoo että merirosvot pelottaa (myöhemmin kävi ilmi että olivat katsoneet dvd:tä ennen nukkumaan menoa tyttäreni kanssa). Avoni ottaa poikansa muitta mutkitta viereeensä ja rauhoittaa poikaansa. Hän jää siihen loppuyöksi nukkumaan ja tokaisee että huomenna meinaa nukkua siinä koko yön. Ison huoneen toisesta nurkasta parvisängystä kuuluu avoni toisen pojan ääni että haluaa myös tulla äitinsä viereen nukkumaan. Saimme pidettyä pojan pois sängystämme. Viereemme tullut tokaisee että jos haluan että saan nukuttua, kannattaa mennä toiseen huoneeseen nukkumaan. Suhteemme alkuaikoina oli muutamaan kertaan sattunut että rakastelumme jälkeen poika oli rynnännyt huoneeseemme ja huutanut että " saatanan perseeseen nussijat, mä tapan teidät" Olin niistä 3-4 kerrasta täysin ymmälläni. Nuorempi on useasti nukkunut vieressämme öitä. Minulle se on kiusallista, koska emme ole kuin viikonloppuisin toistemme kanssa, jolloin haluaisin olla rakkaani kanssa yöt kaksin sängyssä. Hänelle tämä ei ole ongelma, mutta minä haluaisin että lapset rauhoittelun jälkeen ohjattaisiin omaan sänkyyn. Mielipiteitä pliis.

Niinku oikeesti, antakaan kommenttia, minulla on avoni kanssa tällaisista asioista ongelmaa, mutta tunnen että en osaa perustella mielipiteitäni niin että ne tuntuisivat avoni mielestä varteen otettavilta. Siis kommentteja

Kyllä pojassa jotain vikaa jos änkeää äitinsä viereen nukkuun. Ei meijänkään kossi 8v tuu enään meijän väliin nukkuun. Sairaana jos on niin saattaa tahtoa patjan meijän meijän kamariin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä pojassa jotain vikaa jos änkeää äitinsä viereen nukkuun. Ei meijänkään kossi 8v tuu enään meijän väliin nukkuun. Sairaana jos on niin saattaa tahtoa patjan meijän meijän kamariin.

Voisko sanan "vika" tilalle kirjottaa vaikkapa "erilaisuutta"?

Alkuperäinen kirjoittaja kaikkiko aina vikoja?:

ei tuo musta oo nimittäin normaalia.

Alkuperäinen kirjoittaja kaikkiko aina vikoja?:

ei tuo musta oo nimittäin normaalia.

Eihän homoseksuaalisuuskaan oo ns. normaalia, koska homoja on vähemmän ku heteroita mutta ei se väärinkään oo!

No siis tämä 12-v poikahan kokee vaan äidin uuden miehen "uhkaksi", eikä voi sietää ihan normaalia seksiä uusiovanhempiensa välillä. Olisko ihan rehellisen keskustelun paikka teillä kaikilla kolmella ; sinulla, avokillasi ja pojalla? Perheneuvola tai joku lastenpsykiatri voisi antaa ihan käytännön neuvoja, miten tilannetta pitäisi käsitellä. Sillä ongelmahan tuo selvästi alkaa olla.

Ekaks, hankkikaa oveen lukko, tokaks pitäkää pienempää ääntä ettei lapset kuule. Ja sit jos 12 v tulee ovelle koputtelee, äiti menee hänen kanssaan pojan huoneeseen lohduttelemaan häntä. Kyllä ton ikäsen pojan pitäs nukkua omassa sängyssä.

Mä olen itse nukkunut 12-vuotiaaksi asti välillä mun vanhempien huoneessa, eikä mussa mitään vikaa ollut. :D Eikä ole. Oli vaan todella vilkas mielikuvitus ja kauheita pelkoja. Mä en kyllä varsinaisesti nukkunut samassa sängyssä, mulle laitettiin patja lattialle, missä saisin nukkua.

Periaatteessa ymmärrän, että lapselle tarjotaan turvaa ja rakkautta, mutta ei tunnu kyllä oikealta, että lapsi änee väliin rakastelun jälkeen. Ymmärrän kyllä molempia, mutta lapsellahan on varmasti muitakin mahdollisuuksia nukkua äitinsä vieressä kuin silloin kun isäpuoli on paikalla. Mitä tulee tuohon perseenpanijoiden huutelemisesta, se on mun mielestä jo ihan ammattiauttajan paikka, ei ole musta mitenkään normaalia että lapsi käyttää sellaista kieltä.

1. pitäkää pienempää meteliä sängyssä
2. kaikki muksut yöllä omaan sänkyyn
3.keskustelu aikuisten välissä että niin isot ei nuku enää vanhempien välissä,erityisesti jos on nakuna joku niistä(sitten on jo sairasta)
4.keskustelu lasten kanssa siitä mitä norm. perheeseen kuuluu

Tuo on vähän vaikea tilanne, kun teillä selkeästi on erilaiset mielipiteet asiaan. Meillä ei kummankaan lapset tule yöllä viereen, miehen poika joskus pienempänä aamusta kömpi hetkeksi miehen kainaloon, mutta muuten ei. Kipeänäkin lapset nukkuu omissa sängyissään.

Kyllä mulle on ihan itsestäänselvää, että meidän sängyssä nukkuu vain minä ja mun mies. Teidän täytyy nostaa asia keskenänne esille ja sopia pelisäännöt, joiden mukaan sitten toimitaan. Voisit vaikka pyytää avoasi miettimään, miltä hänestä tuntuisi, jos tilanne olisi toisinpäin.

se on oikeanlainen ratkaisu. Hän oli myös sitä mieltä että poika ei herännyt rakastelumme ääniin, vaan oli nähnyt pahaa unta. BTW pojalla on diagnosoitu ADHD ja äidillä ADD.

Samaa mieltä muutaman muun kanssa:
- pienempää ääntä rakastelun aikana
- ovi lukkoon
- äiti lohduttaa poikaa tämän omassa huoneessa

Poika on taatusti kuullut jotain ääntä ja aavistanut, että seksiä on meneillään, eikä äidistään mustasukkainen 12-vuotias sitä kestä. Painajaiset ovat vain tekosyy. Poika voi jatkaa samalla linjalla ja lopulta terrorisoida parisuhdettanne niin, että intiimit kohtaamiset hankaloituvat todella paljon. Teidän osaltanne tarvitaan nyt jämäkkyyttä, mutta myös lapsen huomioimista niin, että pistätte volyymin pienemmälle. Ei ole aikuisestakaan mukavaa kuulla toisten ihmisten seksiääniä, vaikka kovasti itse seksistä nauttisikin.

Yhteistyössä