kumpiko luotettavampi, finnairin kone vai finnmatkatkone??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuva

Vieras
oltas ehkä lähdössä miehen kans ulkomaille mutta yks pikku juttu, pelkään aivan sairaasti lentämistä. nyt kun näin vielä mtv3:n 45min ohjelman jossa kerrottiin finnairin ihme myöhästelyistä ja sen syistä, olisi kuulemma jo niin vanhoja koneita käytössä että kone ongelmista johtuis nuo myöhästelyt..
en enää uskalla luottaa finnairiin, ainut vaihtoehto on enää finnmatkat kone eli siis varata loma finnmatkat toimistosta eikä aurinkomatkat....
mitä olette mieltä?

Siis oikeesti, lentäminen on turvallisempaa kuin kadunylitys.

Ja miksi oikeesti luulet että joku saksalainen halpalentoyhtiö olisi parempi kuin suomalainen?

Joka paikassa sama ongelma, pitää tehdä voittoa mahdollisimman paljon.

ei semmosta konetta oo kun finnmatkat =) Finnmatkojen matkoja lentää sekä finnair että airfinland.. Oon jopa ollu tjäreborgin lomalla ja koneena ollu my travel. En oo eroja huomannu taviksena kun istumapaikoissa.. Ja myöhästelee ne muutkin lentoyhtiöt vikojen takia..

Näyttäisi olevan sekä Finnairin, Airfinladin ja jonkun TUIflyn lentoja. Viimemainitusta en tiedä sen enempää, mutta kyllä nuo lentoyhtiöt aika syynissä ovat koko ajan, ihan turvallisin mielin menisin mille vain noiden lentoyhtiöiden lennoista =)

kiitos vastauksista.
en minä mammat mahda mitään lentopelolleni, se on todella voimakas ja jos voisin niin mielummin en ikinä lentäisi. minun ajatus on se että mielummin kuolen autokolarissa kuin lentokoneturmassa, en haluaisi pelätä ja olla paniikissa ennenkuin lentokone murskaantuisi!! se on minun pelko eikä se lähde millä tahansa vakuuttelulla! :(

Alkuperäinen kirjoittaja apuva:
kiitos vastauksista.
en minä mammat mahda mitään lentopelolleni, se on todella voimakas ja jos voisin niin mielummin en ikinä lentäisi. minun ajatus on se että mielummin kuolen autokolarissa kuin lentokoneturmassa, en haluaisi pelätä ja olla paniikissa ennenkuin lentokone murskaantuisi!! se on minun pelko eikä se lähde millä tahansa vakuuttelulla! :(

Tuo on aika monellakin tuttua tuo lentopelko. Eikä se ole mitenkään tyhmää miettiä onko lentäminen turvallista. Mutta jos päättää lähteä lentämällä, niin ehkä se auttaa edes vähän, kun saa tietoa siitä, että lentäminen on tilastollisesti hyvinkin turvallinen tapa matkustaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
kiitos vastauksista.

Tuo on aika monellakin tuttua tuo lentopelko. Eikä se ole mitenkään tyhmää miettiä onko lentäminen turvallista. Mutta jos päättää lähteä lentämällä, niin ehkä se auttaa edes vähän, kun saa tietoa siitä, että lentäminen on tilastollisesti hyvinkin turvallinen tapa matkustaa =)

eipä sitä varmaan muuten pääsekkään ulkomaille ku lentämällä, laivalla en ikinä lähtis ja uiminenkaan ei tulis mieleen ;D *nauraa*
voiku oliski pitkät moottoritiet ni lähtisin heti...
en itse niin hingukkaan ulkomaille mut pitäähän sitä tehdä joskus miehen eteen jotain, se kun haluaisi lähteä!! :)

eipä sitä varmaan muuten pääsekkään ulkomaille ku lentämällä, laivalla en ikinä lähtis ja uiminenkaan ei tulis mieleen ;D *nauraa*
voiku oliski pitkät moottoritiet ni lähtisin heti...
en itse niin hingukkaan ulkomaille mut pitäähän sitä tehdä joskus miehen eteen jotain, se kun haluaisi lähteä!! :)

Toivottavasti matkanne menee hyvin. =)

Se on jännä miten noilla peloilla ei ole mitään tekemistä järjen ja rationaalisuuden kanssa. Tosiaan autolla moottoritiellä ajaminen on tilastollisesti paljon vaarallisempaa kuin lentomatkustaminen.

Kaverillani on vaikka mitä omituisiakin pelkoja tavallisissa tilanteissa, esim. olin hänen kanssaan matkalla ja otimme taksin (turistikohde ja keskellä päivää). Kaverini ensimmäinen ajatus oli että taksikuski vie meidät jonnekin ja tappaa ja raiskaa. Sitten toisaalta hänei ollut lainkaan peloissaan tilanteessa, kun jouduimme Bangkokissa eksyneen tuk-tukin (sellainen mopo-taksi) kyydissä moottoritielle- todellakin vaarallista ja itse olin aivan kusi sukassa-kaverini vain nauroi... :O

itse olen juri tuollainen :D ei peloilla ole tosiaan mitään tekemistä järjen kanssa.. ja jos olisi niin eihän sitä pelkäisi tollasia asioita ihan ensimmäisenä!! mut vaikka järki sanoo toista ni pelko vie mielen mennessään ja järki häviää :/ inhottava asia!!

Yhteistyössä