kumpi vihkisormus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Elikkä naimisiin ollaan menossa, tässä kaksi vaihtoehtoa sormukseksi

Aamukaste II | SANDBERG - Ajatus on timantti. ja tuolta malli V-235-8w

tai

Kassiopeia I | SANDBERG - Ajatus on timantti. ja malli V-210W

Kihlana on 4mm flakka kahdella pystytimantilla.
Kumpi olisi teidän mielestä parempi?
Jälkimmäinen on paljon ohuempi, sulautuu ehkä paremmin kihlani kanssa, mutta toisaalta ensimmäisessä olisi enemmän näyttävyyttä..kertokaa mielipiteenne!

Toka. Eka on kyllä näyttävämpi, mutta toi "korotettu" timantti tuntuisi mun mielestä hankalalta, ainakin talvella kun joutuu käyttämään hanskoja. Ja joku joskus valitteli, että sormus pyörähtää aina "väärinpäin" kun painoa on yhdessä kohtaa enemmän...

Tämä ehdottomasti. Ei ulkonevia kiviä mitkä takertuu joka paikkaan.
V-210w.jpg

Ei tuollaista koholla olevaa. On joka paikassa kiinni eikä voi arjessa pitää. Mitään muuta en liitossani kadu, kuin vihkisormuksessa koholla olevaa keskimmäistä timanttia :D

Mulla on sekä kihlassa, että vihkisormuksessa koholla oleva timantti, enkä ole koskaan kokenut sitä ongelmaksi! Sukkahousuja laittaessa käännän sen kämmenen puolelle, mutta muuten en kyllä edes huomaa!

Aamukaste on ihana!
Todella lähellä sitä näköä josta itse haaveilen.

Ootteko nyt tosissanne että tuollainen ulkoneva on oikeasti tosi hankala?
Aina tahtonut ulkonevan kun ovat niin kauniita, mut jos ne onkin oikeasti epäkäytännöllisiä, niin höh..

Heh, sullahan on hyvin sama maku kuin mulla :) Mulla kihlana myös 4 mm flakka, mutta kolmella kahden timantin pystyrivillä. Vihkisormukseksi mietin muistaakseni hyvin samoja kuin sinä. Tuo jälkimmäinen tosiaan istuu hyvin flakan kanssa. Ja siihen olin päätymässä, kunnes tulikin myyjäliikkeen kanssa ongelmia toimituksen kanssa. Niimpä vaihdoin liikettä ja ihastuinkin Tillanderin Katriin, joka on vähän saman tyyppinen tuon Aamukasteen kanssa. Katrissa menee myös timantit pystyrivissä kuten kihlassakin. Katrin keskellä olevan ison timantin istutus on myös sellainen ettei se tartu vaatteisiin kiinni. Tillanderin sivuilla sormukset eivät ole mielestäni lainkaan edukseen, eikä tuo Katrikaan siellä näytä juuri miltään, mutta luonnossa: i love it!

[QUOTE="vieras";26417392]
Ootteko nyt tosissanne että tuollainen ulkoneva on oikeasti tosi hankala?
Aina tahtonut ulkonevan kun ovat niin kauniita, mut jos ne onkin oikeasti epäkäytännöllisiä, niin höh..[/QUOTE]
No eikä ole. Mulla on vihkisormus vähän samannäköinen kuin tuo Aamukaste, eli keskellä on isompi ja ulkoneva timantti ja sivuilla pienempiä, mutta ei koskaan ole ollut missään tiellä, ottanut mihinkään kiinni, haitannut hanskojen käyttöä taikka kääntyillyt sormessa koska ei ole tasapainoinen.

Kaunis on kyllä tuo toinenkin malli :)

Kiitos kaikille vastauksista! Molemmat ovat kyllä niin ihania, että vaikea päätös tulee olemaan. Ottaisiko käytännöllisempää, mutta vähän pliisua vai näyttävämpää :)

Mulla on ollu 16 vuotta ulkoneva kivi vihkisormuksessa ja sormus on yötä päivää sormessa niin pyhänä, arkena, töissä kun harrastuksissakin. Eikä siitä koskaan oo ollu mitään haittaa. En tosin tiedä millainen upotus tossa sun haaveilemassa on (en jaksa enää avata linkkiä), mutta voihan sitä kokeillessa tunnustella tuntuuko tarttuvan kiinni.

Jälkimmäinen on ehdottomasti kauniimpi ja yksinkertaisuudessaan myös näyttävä! Ei ensimmäinenkään suoranaisesti huonolta näytä, mutta toka paljon parempi mielestäni.

Molemmilla kannattajansa, eli kumpikaan ei varmasti ole huono valinta.

Jos sulla olis 2 caraatin kivi siinä, niin saattaisi hieman häiritä arjessa, mutta tuo "ei tunnu missään". Eli omani ei ainakaan koskaan ole kääntyillyt, kun on oikean kokoinen ja mihinkään ole koskaan tarttunut kiinni. Pidän itse juuri siitä näyttävyydestä (se toinenkin oli hieno, muta pyydä se vaikka sen toisen kaveriksi-huomenlahjaksi...).

Tänään kävin ostamassa sormuksen, Aamukasteeseen päädyin pitkän pohdinnan jälkeen. Mielestäni ei ole niin ulkoneva tuo timantti että häiritsisi. Ja tosiaan kihlassa ei ollut ulkonevia niinkuin joku mietti. Vielä 3 viikkoa että saa sen sormeen <3