Kumpi valita hyvä palkka/paljon töitä vai huono palkka/sopivasti töitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oili34
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oletteko tosissanne jos ap:lle tarjoutuu mahdolllisuus parempipalkkaiseen työhön, raha-ongelmat poistuvat ja hän tykkää haasteista.Miksi on aina mentävä siitä mistä aita on matalin? Itse ainakin miettisin jälkeenpäin, että miksi en edes yrittänyt haasteellisessa työssä vaan jäin entiseen turvallisuuden ja helppouden takia. Lisäksi jos työ on liian raskasta ja haasteellista niin pääseehän siitä pois ja ei voi ainakaan syyttää yrityksen puutteesta jos epäonnistuu. Elämässä pitää olla haasteita että ihminen tietää mitä haluaa ja kehittyy sekä oppii uutta.Ainakin jos ei halua tylsistyä. Tiedän etteivät kaikki ole samanlaisia, mutta itse ainakin näin ajattelen koska kadun eniten sitä, että en yrittänyt jotain koska pelkäsin että epäonnistun. Näin tunnistaa omat rajansa ainakin ja saapahan enempää palkkaa elämiseenkin:) Onko kukaan samaa mieltä kuin minä?

Siis työn nro 2 palkka olisi todella riittävä meidän menoihin nähden joten en aio vaihtaa paikkaa enää puolen vuoden jälkeen koska näinkin hyväpalkkaisia töitä ei täällä Raumalla tarjolla. Tuskin saisinkaan kun hakijoita jopa satoja toimistotyöpaikkoihin.

Ongelmana on vaan se, että tykkään hetkisemmästä työstä jossa haasteita koska olen aina tehnyt sellaista ja pitkästyn jos ns. rutiinityötä ilman haasteita. Lisäksi raha-ongelmia ei enää olisi tämän jälkeen. Mielestäni 200 euroakin kuukaudessa on suuri raha lisää palkkaan täällä Raumalla jossa eläminen aika halpaa. Raha ratkaisee tällä hetkellä koska olen menettänyt yöuneni raha-ongelmien takia. Lisäksi pystyisin tuohon työhön koska luonteeni on sellainen, että en stressaa paitsi nyt tietysti velkojen takia:)

Tässä vastasit itse kysymykseesi. Ja se mitä itse ajattelet ja koet tästä asiasta, on ainoa oikea tapa ratkaista asia.

Onnea uuteen työpaikkaan! Ne todellakin taitavat haluta sinut sinne, kun ovat odotelleet vastaustasi näin kauan!

Ps. Älä välitä noista palkan nurisijoista. Toisilla vaan ei ole tajua siitä, että palkat pienillä paikkakunnilla eivät ole lähellekään isojen kaupunkien palkkoja. Aivan kuten asuntojen hinnat, jne. ;)

Yhteistyössä